tirsdag, desember 15, 2015

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 15

Hvis du er i byen denne uka, og stresser rundt og trenger en pause - gå innom et antikvariat og la skuldrene senke seg. Gå langs hyllene og snus inn lukten av gamle bøker, trekk ut en tilfeldig bok og bla i den, og kanskje finner du fine julegaver til mottagere som setter pris på sånt. Det gjør jeg hvert år. Jeg blir helt paralysert og lykkelig av forfatterbiografiene og de litterære analysene... og skal definitivt tilbake en dag når jeg har litt mer oversikt over hvem jeg mangler julegave til. Det er både miljøvennlig og fint, for man kan jo finne sjeldne bøker som ikke er i salg i vanlige bokhandler lenger.

(Det litt sommerlige bildet er fra bokbyen i Fjærland sommeren 2005)

1 kommentar:

Lektor Tørrdal sa...

Til min enorme glede oppdaget jeg at jeg i går bare gir bøker i gave til familien. Vennene mine får min inspirerende kalender med 12 bilder av meg selv - kan den da kalles selvlaget?

Populære innlegg