lørdag, januar 30, 2016

Kusmi Troika


Lørdagsmorgen med te og bok, en evig vinner! I dag har jeg helt nedpå en kanne med Kusmi Troika, en av deres russiskinspirerte tetyper. Dette er en svart te (blanding av flere) tilsatt bergamot - rett og slett nært slektskap med Earl Grey. Jeg tror ikke jeg kunne ha gjettet at denne het noe annet enn Earl Grey i en blindfold test. Men jeg er jo glad i den slags te jeg, så denne er fin å ha i sortimentet. 

(Koppen er en gammel traver fra Figgjo, dere har sett den hundre ganger før)



6 kommentarer:

Fivrelden sa...

Slik du beskriver den teen kan den minne om en av mine favoritter: Samowar douchka (det er ikke meg som deler ordet slik.) Det en knallgod te som gjerne blir servert i mine teselskaper som en aveksling til Earl Grey. :)

Fivrelden sa...

*avveksling.

Anaruh sa...

Fivrelden: jeg har også hatt en te med samme navn, og denne ligner litt, men har litt mindre smak av citrus. Liptons Russian Earl Grey er nærmere den samovar douchka jeg hadde, i alle fall :)

Anonym sa...

I går var jeg en tur innom apoteket et ærend, og tror du ikke de hadde Kusmi-te på salg! Stor boks med Prince Vladimir for 81,- kr. (Før 265,-) Veldig fornøyd med å gjøre et te-kupp ;-) Så nå er jeg klar for maaaange gode kopper te.
Har du noen favoritt-te, eller er det avhengig av tid og situasjon?
God helg videre!

Fivrelden sa...

Anaruh; Den Samowar douchkaen min var ganske fruktig. Det skal ha vært seks ulike citrusfrukter i den. Men det er selvfølgelig godt mulig at det er mer citrus i denne. Har liten erfaring med Kusmi. :)

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Jeg har veldig mange favoritter, umulig å nevne alle :) Forøvrig veldig glad i Prince Vladimir! Sjekk te-kategorien så finner du en god del skriblerier.

Populære innlegg