mandag, februar 15, 2016

Te: Twinings English Breakfast


En klassiker! Twinings English Breakfast minner meg om juledagsfrokost i 1. etasje hos farmor i hele min barndom, skjenket fra en høy brun tekanne og ned i tekoppene til det gule Figgjo Sissel-serviset hennes (farmor hadde det gule, og de to søstrene hennes hadde hhv det grønne og det blå). Den er blant mine yndlinger blant de svarte "vanlige" teene, jeg har alltid en boks stående og blir aldri lei. Den er en blanding av Assam, Ceylon og Kenya. Jeg drikker den - som alle andre teer - bar, uten melk eller sukker eller noe annet i. Sikkert veldig ukorrekt i følge engelsk telov, men melk i te er ikke noe for meg.  


Koppen er fra Bloomingville, og vi fikk en gul og en oransje til jul av venner for noen år siden. 



5 kommentarer:

Lin sa...

Denne er sååå god! Jeg drikker hver helg til frokost. Da med steviosa og en svær klunk melk. :)
Jeg synes også samme setup med bare assam er veldig godt. :)
Baken er delt! ;)

Stine Arkeologine sa...

Enig med deg, denne er veldig god, alltid! Så friske og glade farger du har i disse bildene, de lyser av senvintersol og forventning om vår!

Anonym sa...

Skal kjøpe!

Glamourbibliotekaren sa...

Lin: Veldig glad i assam! :) Innehaveren på den lille kafeen ved fontenen i en provencalsk landsby vi ferierte i for noen år siden, lærte meg at det er fint å blande assam med lapsang. En touch av tjære :D

Stine Arkeologine: Så fint at du synes det!

Anonym: :)

Fivrelden sa...

Denne er veldig god og passer utmerket til frokost. :)

Populære innlegg