mandag, april 11, 2016

Blomsterglede


Jeg har en kanskje litt underlig vane når det nærmer seg lønningsdag og kontoen nærmer seg tom: De pengene som er igjen, har jeg lyst til å bruke på et eller annet fint. Ikke mat. Jeg kan gjerne spise knekkebrød til hvert måltid de siste par dagene, hvis jeg heller kan bruke de siste par hundre kronene på blomster. Det gjorde jeg nå i helga. Jeg kjøpte masse blomster, satte sammen buketter og fylte stua med dem, og jammen gjør det noe med humøret! 


Jeg gleder meg intenst til jeg kan plukke inn slike bugnende buketter fra hagen. Om et par måneder?


4 kommentarer:

Josefine sa...

Enig! Ferske blomster gir liv til et rom. :)

Studinen sa...

Jeg har den samme "tradisjonen"! Blomster fra favorittblomsterforretningen, Frøken Flood på Bislett, tilfører glamour og fredagsfølelse selv på mandager :)

Linn sa...

Hei.
De var kjempe fine :)

Marianne sa...

Sånn er jeg også. Hvis jeg må velge mellom friske blomster på bordet eller spennende mat tar jeg blomstene og klarer meg med brødskiver. Noen synes en slik prioritering er helt absurd, men når jeg kommer inn i rom uten planter (behøver ikke være buketter, naturligvis) synes jeg rommet føles kaldt og tomt. Og en bukett (som man har kjøpt eller som man har plukket selv) er den fineste pynten.

Populære innlegg