fredag, juli 08, 2016

Glamorøs fredag

God morgen! Her ser dere planen min for dagen og helga, og jeg er trøtt som en strømpe, så jeg kan garantere at jeg sovner i hengekøya i dag. Vi kom hjem sent fra Earth, Wind & Fire-konsert i går (et av min barndoms aller største favorittband, hurra!), så glamournivået er noe lavt - men nå skal jeg koke te. Dagens duft er så langt L'eau par Kenzo, på bordet har jeg en stor bukett New Dawn-roser som dufter godt, i kjøleskapet står en mango-snapple som minner om tenårenes sommer, jeg har et nytt Kalle Anka fra Sverigeturen i forrige uke, så alt ligger til rette for ei bra helg! Ryddeprosjekter innendørs får vente til neste regnværsdag tror jeg.

Ha en fin fredag alle sammen, og hjertelig velkommen med deres rapporter! Alltid så hyggelig å lese!

mvh
Glamourbibliotekaren.

Stine Arkeologine sa...

Jeg er på jobb, men skal snart ta lunsj på bryggekanten med en god kollega og franske makroner til kaffen. Sola skinner, jeg har skjørt, bluse og sandaler, og jobbe må man jo så hva mer kan man ønske seg? Det er en fin fredag! Riktig god helg til Glamourbibliotekaren og alle dere andre som kommer på besøk her inne! :-)

Anaruh sa...

Vi har siste hele dag i Danmark i dag, og eneste plan er å kjøpe en enorm gammeldags isvaffel med flødebolle og guf. I morgen er det hjemreise, og søndag blir sikkert en blanding av utpakking, klesvask, hagevandring, slaraffenliv og pakking til feriens neste etappe. God fredag og god helg!

Maren sa...

Hurra for fredagen jeg har lengta etter, for i ettermiddag får jeg sommerferie! Tre uker med bare kos, som jeg gleder meg. Antrekket i dag er en stripete kjole og en lett cardigan utenpå. I kveld skal jeg pakke til ferietur, gjøre noen nødvendige innkjøp og spise en god middag med forloveden (hihi, forrige helg ble jo veldig glamorøs <3). God helg!

Randi sa...

Jeg tar en halv dag fri fra kjolene og drar en snartur til byen for å kjøpe noe fint til snilleste omsorgsarbeideren på sykehjemmet som venter baby til høsten. Mamma vil så gjerne gi henne noe til gutten som skal komme. Skal også kjøpe kalligrafipenner for å lage mine egne papirbæreposer, pluss div anna småtteri som trengs til standen i august.
Ellers; sola skinner, Flammentanzen dekker snart hele kjøkkenvinduet og tynnes ut litt hver dag sånn at lyset slippes inn samt at krukkene i stua fylles, nabokatta Felix har denne sommeren som hver sommer flytta inn mens familien er på ferie, og heldigvis er vår Ludde som ellers er nabolagets skrekk, ganske så gjestfri :-) Kanskje hun forstår at det er litt synd på Flixen som plutselig er alene?
Smale blå jeans og løs, tynn genser, røde tånegler i sandaler med litt bling og godlukt bak øret. Dette blir en fin dag :-)
God fredag og god helg til alle <3

koristen sa...

Åååh, takket være Anaruh fikk jeg lyst på en sånn dansk og diger isvaffel! Men siden jeg er i Norge får jeg nøye meg med en norsk variant, ikke verst det heller!

Arbeidsdagen startet med å rette opp en unødvendig feil jeg gjorde i går, så det var ikke særlig glamorøst, hihi ;-) Men jeg har fin, svart og lett kjole med svarte tights og har pyntet meg med en ganske stor rosenkvarts. Duften er Eternity fra CK. Etter jobb er det middag og kino med verdens beste kusine, gleder meg!

Har ingen andre planer for helgen enn en søndagstur med en venninne, og det er deilig. Jeg skal i hvert fall fortsette å lese Ferrante nr 2, må innrømme at jeg er hekta.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre!

Elisabeth sa...

Jeg sitter fortsatt i pysjbuksa og med uvaska hår, men det varer ikke så lenge. Etter kommentaren her er det rett på badet og så ut av huset ganske raskt.

Glamorøst å våkne til fridag og frihelg. Skal på hyttetur med gode venner og barn, og planen min er å busse til motsatt side av byen og gå gjennom marka til hytta derfra. De andre kommer i kveld. I sekken skal jeg pakke Alice Munro-boka som jeg er i gang med, råvarer til å bake brød, kamera og turklær. Og ei øl, tenker jeg. Regner med at det blir en utflukt av noe slag i morgen.

Lite ytre glamour her i dag, med andre ord, men det tok jeg igjen i går så det kjennes helt greit. God helg, alle sammen!

Kjersti sa...

Jeg var også på Earth, Wind and fire! Det var bra, ja! Konserten slutta virkelig på topp, jeg ville helst hatt mer og mer av alle de gode gamle :)
Derfor litt trøtt i dag jeg også, men sola skinner og en fin helg ligger foran meg. Først et døgn alene hjemme, og det liker jeg godt innimellom. Skal roe ned, lese, gå tur, sitte i sola og døse (håper værmeldinga slår til!) og gjøre litt husarbeid også - fordi jeg skal ha kusinetreff her på søndag og da liker jeg at det er noenlunde reint. Glamouren er følelsen av at livet er godt!

Synne sa...

Hei fra London!
I dag har jeg blomstrete skjørt og favorittleppestiften på, og det er sommervarmt og supergrønt ute, og jeg kan spise pizzarester til lunsj - bedre blir det jo ikke, hoho.
God, glamorøs fredag og helg til alle!

S sa...

God fredag! Har nettopp kommet i land etter en tur på fjorden i båt. Lite fisk, så det ble bare mat til pus. Det får bli grøt til middag i dag, og så er planen å grille pølser i fjæra i kveld. Vurderer å lage rabarbra-pai også. Det har allerede gått ei uke av ferien og godværet i nord lar fortsatt vente på seg. Kjipt, men vi får gjøre det beste ut av det. Senere skal vi plante skjærsmin i hagen og stulle litt rundt. Nyter dagene uten så mange planer - det er virkelig glamour!

God helg til alle!

S

Studinen sa...

God fredag! Det har blitt noen uker siden forrige rapport, jeg har giftet meg og vært bortreist på jobb, og nå er det tid for ferie igjen. Helgen skal tilbringes sammen med gode venner på hyttetur, det skal bli deilig! Etter helgen venter hverdagen, men forhåpentligvis fortsetter sommerfølelsen på ettermiddagene og i helgene. Tusen takk for nydelige ferieinnlegg i det siste! :)

Anonym sa...

Gleder meg til helg med sol og salte bad. Ennå en uke til ferien starter. Grønt pent skjørt og hvite franske tøysko pluss ganske heldig hårdag er glamouren denne fredagen. God fredag til bibliotekaren og hennes lesere :)

Vh Astrid

HildeSofie sa...

Feriefredag! Jeg hilser fra Sørlandet. Antrekket er en enkel sort sommerkjole, men frem til nylig var det bikini. Blir her til over helgen, og dagene fylles med turer med hunden, bading, jordbærspising og soling.

God helg til alle!

Ingerid sa...

Hei fra nord-England! Dette har vært litt av en uke, så i dag er glamourfaktoren lav, med enkel blå kjole og sandaler. Tidligere denne uken ble jeg kreert doktor, med rød og grønn kappe og hatt fra Tudor-tiden - litt av en opplevelse. I morgen skal vi besøke et slott med en berømt hage, det blir også veldig glamorøst. Og enda er det fire uker igjen av ferien! Fingrene krysset for godt vær i Norge når vi snart kommer hjem. God helg til alle!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for fredagsrapporter! Hyggelig at dere henger med!