torsdag, september 08, 2016

Fates worse than death / Kurt Vonnegut. - London : Vintage, 1992. - 237 p.


I disse tider skulle jeg ikke bare ønske at Kurt Vonnegut fremdeles levde, og kunne komme med velvalgte ord jevnt og trutt, men han burde også stilt som presidentkandidat. En klok mann med poenger som han klarer å framstille bedre enn noen andre jeg vet. "Fates worse than death" er en samling essays og foredrag han ga ut i 1991. Jeg sitter på trikken og kjemper mot latteren det ene øyeblikket, og får gåsehud av skrekk det neste. Han er og blir min favorittforfatter, og jeg porsjonerer ut bøkene hans så jeg ikke går tom. Denne er virkelig blant de bedre, uten at jeg egentlig vil rangere bøkene hans. Jeg kjøpte den på Shakespeare&co i Paris på bursdagen min i fjor sommer, og på samme sted en gang til nå i april for å gi bort i gave. (Den ble også min siste sommerferiebok i år, så snart kommer den tidligere nevnte oversikten over sommerlesningen min!)

Ingen kommentarer:

Populære innlegg