mandag, februar 20, 2017

Mandag og fem fine ting



Nesten daglige turer til vår lokale yndlingskafé, som ikke bare har en himmelsk god fudgebrownie, men som også serverer te fra det som en gang var Tehuset i Lillegrensen. Deriblant kokos-oolong, som fører tankene mot sommer og sol, og som jeg har blitt helt avhengig av. (Dessverre er den utgått av sortimentet til leverandøren!)

Mann som har fri hele uka. Vi planlegger utflukter og filmkvelder. Jeg gleder meg!

Te. Mitt kjærlighetsforhold til te har bare økt i styrke. Jeg har drukket te siden jeg var fem, og trodde jeg hadde nådd toppen, men nå for tiden føler jeg at jeg blir bare mer og mer hekta. Hver eneste kopp gjør meg lykkelig. Jeg kan nesten ikke vente til det blir sesong for å sitte ute og drikke te, enten på verandaene, i hagen eller på utekafé.

Lesestunder.

Søte små babyer! Min egen sprellende blide, og venners babyer som er blitt min datters små søte venner. Hurra!

8 kommentarer:

Maje sa...

Å, jeg savner Tehuset i Lillegrensen. De hadde en fantastisk te som het "Silver needle". Helt fantastisk god. Dessuten en herlig rød ingefærte som var nydelig i forkjølelsestider. Skikkelig sterk. Selv om jeg stadig har behov for sterk, svart kaffe for det lille ekstra boostet, så deler jeg din kjærlighet til te. Te er til trøst, te er til kos, te er til venninneprat og kjæresteprat. Te passer til alt:)

(Forøvrig veldig misunnelig på den franske frokosten du viste bilde av forleden. Skulle så ønske at det var en liten kafé like ved campus hvor man kunne få seg en slik..)

Randi sa...

Denne fem-fine-ting-posten er så viktig!
Det å være seg bevisst på både smått og stort.
Mine fem fine ting på en mandag (hvis det er lov):
- Nattas snøfall som gjorde morgenen blendende lys.
- Nattas snøfall som smelter igjen i løpet av dagen.
- Studere småfuglene som kvitrer og mesker seg med frø og boller i treet rett utafor vinduet ved arbeidsbordet mitt.
- Jeg har klart å spare til grått hår, og er fornøyd!
- Tanken på å aldri mer måtte farge håret og dermed lykken av frisk og kløfri hodebunn.
GOD MANDAG! <3

Ingerid sa...

Coconut oolong! Det var et funn av en te, og mine arbeidsdager om vinteren var bedre da jeg hadde den på kontoret. Jeg har lett og lett etter den, men har gitt opp å finne den igjen etterhvert. Det er bare å glede seg over hver kopp!

Oda sa...

Likar så godt fem fine ting- lista di, og spesielt at den kjem på mandagar!

Synne sa...

Så fint!
Jeg savner også Tehuset, men det er fint at det finnes steder i Oslo som fortsatt fører gode greier derfra. Var på Nord her en dag og drakk en grønn en, som jeg nå dessverre har glemt hva het. God var den, i hvert fall!
Ha en fortsatt fin mandag!

Maja sa...

Denne serien med fine ting på en mandag har blitt min beste start på uka :-) En stor kaffe latte som jeg kjøper med på vei til jobb, inn på kontoret, logge på laptopen og sjekke hva som er ukas fem fine. Takk for evig inspirasjon!

Glamourbibliotekaren sa...

Maje: Te passer definitivt til alle anledninger! Tehuset burde gjenoppstå. Håper noen leser dette og tar oppfordringen :)

Randi: God mandag til deg også! Hyggelig at du liker (og bidrar til) fem fine-lista!

Ingerid: Ja, hvordan kan denne være upopulær?! Vi får jakte videre.

Oda: Tusen takk for det!

Synne: De hadde mye god te altså. God mandag videre!

Maja: Så hyggelig å høre! Takk for evige oppmuntrende kommentarer! :)

Unknown sa...

åh, hvor er den brownien fra - den så vanvittig god ut!

Populære innlegg