søndag, april 02, 2017

Påskeadvent



Nå nærmer det seg jammen! Ei uke igjen til palmesøndag. Da er det på tide å skrive årets bunke med påskekort! En hyggelig gammel og litt glemt tradisjon som jeg har prøvd å hente fram igjen og formidle gjennom denne bloggen i noen år. En positiv ting med at handelstanden har gått bananas i påskehysteri de siste årene, er jo at påskekort nå faktisk er å få kjøpt i bokhandelen. Man må ikke på antikvariat og lete lenger!


Jeg har kjøpt inn glade tulipaner i rødt, gult og oransje, og satt dem nedi den gamle russiske gule emaljekanna mi. 


Verandatrappa er pyntet til påske! Ulike påskeliljer, krokus, perleblomster, tusenfryd. 


Jeg har begynt på alle de forskjellige påsketeene, og klarer ikke å avgjøre hvem som er best. Jeg må nok ta en liten tur bakover i bloggarkivet for å se om jeg har bestemt meg for noe tidligere år. Dessuten blir det en oppgave for gjestene i årets påsketeselskap å finne ut av. Jeg sendte ut innbydelser i går, og har begynt å gruble litt på menyen. 



3 kommentarer:

Ingunn sa...

Påskekort! Så koselig. Den oppfordringen skal jeg ta. Takk for fin inspirasjon!

Anonym sa...

Veldig hyggelig med påskekort. Jeg skal sende et til min fine tante og onkel i Bergen. Etter tips på bloggen her, har jeg også kjøpt påske-te fra Solberg Hansen. Den er nydelig, andre påske-te er Kremmerhusets appelsin og chili. Den er vel ikke en ordentlig påske-te, men jeg bruker den som det. Fint med påske-advent. Vh Astrid

Elisabeth sa...

Påskeadvent er skikkelig koselig! :-) Jeg har adoptert tradisjonen din. Føler meg som ei skikkelig hermekråke, men jeg får alltid så lyst til å gjøre det samme som du gjør, he he :-) God søndagskveld!

Populære innlegg