mandag, mai 22, 2017

Mandag og fine ting


Det aller fineste akkurat nå er blomstringen til prydkirsebærtreet vårt! Det er så fint å sitte under det, på den hvite benken som mannen min snekra til meg - der hvor jeg har sittet mang en stille sommermorgen og lest, både når treet blomstrer og når de gule rosene på den andre siden står i fullt flor. 


Gårsdagens hageselskap er også en fin ting å tenke på på en mandag formiddag. Å samle gode venner på den måten er veldig hyggelig, og i går var det både barn og en hund med blant gjestene. Vi spilte boccia! 


Denne ukas kafébesøk er også noe jeg gleder meg til. Jeg stortrives med å ha permisjon og god tid til å møte andre over en kopp te rett som det er!


Jeg gleder meg ekstra mye over å bruke ting jeg har fremfor å kjøpe nytt. Finne avlagte klær på loftet som kan brukes igjen, tømme produkter som står og tar plass i skap, ta i bruk en knallrosa leppestift jeg hadde glemt i en veske i gangen. 


Dessuten: når alt i hagen plutselig har eksplodert ut i blomst mens man var bortreist et par dager, ikke minst plena - så dukker det opp små kolonier av stemorsblomster her og der. Nydelig!






5 kommentarer:

Cecilie sa...

Så koselig blogg du har. En befriende pustepause fra alle perfeksjonsbloggene der alt skal være nytt og dyrt og, av en eller annen grunn, helt likt som alle andre. Men også er det deilig at bloggen får meg til å heve blikket litt fra hverdagsprat og klesvask og andre plikter og gjøremål, det har jeg nok av selv her hjemme og det trenger jeg ikke lese om i en blogg liksom :-) Jeg er relativt ny leser, kom hit via Instagram og fikk umiddelbart lyst til å følge bloggen din :-) Ha en fin mandagskveld!

Anonym sa...

Jeg har vært leser lenge og gir full støtte til Cecilies innlegg over! Feelgood til inspirasjon og ettertanke. Bedre blogg-kombo finnes fader meg ikke, altså! 1000 takk, kjære Glamourbibliotekaren :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Cecilie: Tusen takk, så hyggelig! Velkommen hit! :)

Anonym: Takk for det, fint å høre :)

Mathilde Nicoline sa...

Hagen din ser helt magisk ut!

Glamourbibliotekaren sa...

Mathilde Nicoline: Takk for det! Den ble enda finere nå da vi klippet gresset :D

Populære innlegg