lørdag, juni 10, 2017

Lørdagskveld


I løpet av den siste uka har syrinene blomstret intenst, som nevnt mange ganger i denne blogg, men det har også regnet minst like intenst. Mange potensielle syrinkvelder har regnet bort. Heldigvis har det vært oppholdsvær i kveld, så nå har jeg tilbragt en fin stund ute under det største treet og snust inn frisk luft med duft av både syrin og kaprifol - og drukket den aller siste koppen syrin-oolong. Nå er det tomt! Neste gang jeg er i Paris må jeg huske å kjøpe mer, for den er helt nydelig. Det ble en fin avslutning både på syrinsesongen og teboksen. Vemodig er det jo, men hadde den blomstret lenger hadde det kanskje ikke kjentes så sterkt?

(Og nå er det andre ting som overtar. Sånn er det hele sommeren, og det er jeg så glad for! Mens jeg har sittet inne og sett ut på hagen, har alt vokst i full fart - og nå er både roser og peoner på gang her...)

Ingen kommentarer:

Populære innlegg