fredag, juli 14, 2017

Glamorøs fredag

God formiddag!
Dagens første trilletur er unnagjort, jeg drikker te, det er shortsføre og babyen sover søtt i vogna si. Planen for dagen er en liten fjelltur, jeg har bok med hvor enn jeg går, og det kjennes som ordentlig sommer!

Hvordan går det med sommerlesingen? Leserapporter mottas med stor glede her, til inspirasjon for alle som har lyst til å kaste seg over noe som ikke nødvendigvis ligger på bestselgerlistene!

Og som vanlig - fredagsrapporter er varmt velkomne, selv om det er fellesferie og tempoet sikkert har senket seg hos mange av dere.

God helg!

mvh
Glamourbibliotekaren

P.S. Californiasommer-spillelista mi, husk den! Helt perfekt nå. ( Steve spiller på flere av dem forresten!)

Elisabeth sa...

Jeg skal ærlig innrømme at det ikke føles så veldig glamorøst når det er 12 grader og pøsregn ute, så jeg har slet med å finne glamourfølelsen i dag morges. Men nå har vi jaggu fått oppholdsvær! Det hjelper på.

Den ytre glamouren består i grønn knelang kjole med fin fasong, grå cardigan og strømper, vintage Adidas-sko. Håret er nyvasket og relativt nyklippet, og på leppene har jeg Chanel, som ca alltid. Men parfymen glemte jeg i morges!

I dag kommer pappa kjørende nedover pga et bryllup i familien. (Jeg skal ikke delta.) Så helga skal brukes til å ha besøk og å være på tur med både min og hans/deres hund mens han er borte. Har også planer om å få lest litt i ei nydelig bok jeg holder på med ("Birth of a dream weaver"), skal lage syrinsaft og kanskje ta inn de siste rabarbrastilkene og fryse dem nærmest hele, sånn at de kan brukes i kaker og evt annen mat utover høsten og vinteren.

God glamorøs fredag til både vertinna og gjestene!

Elida sa...

Ferie på femte dagen, og eg leser masse om dagen. Har hamna på krimkjøret og må umiddelbart etter dette på biblioteket for forsyninger :-) Været er heller grått, men med ferie gjer det liksom ingenting. Glamoureffekter er ny mascara og nye joggesko i ein deilig lillafarge. Ha ein fin fjelltur!

barnebibliotekaren sa...

Jeg har siste jobbedag før et par ukers ferie, solen skinner, jeg har splitter ny himmelblå blomstrete sommerkjole med gigatyllunderskjørt og følte meg som hovedpersonen i en ungpikebok fra 50-tallet da jeg syklet til jobb i dag. Superglamorøst!

I denne første ferierunden skal jeg lese både i solen og i skyggen, forhåpentligvis få meg en dukkert eller to, og ellers bare kose meg i nærområdet. Jeg bor på Norges "riviera" så det blir ikke så vanskelig.

God glamorøs sommerfredag til alle der ute!

koristen sa...

Sol i Oslo og på radioen lovet de over 20 grader! Derfor ble det blåmønstret og flagrende lett sommerkjole, også innvier jeg matchende blå sandaler som nylig ble kjøpt da jeg var på kortur i Berlin. Blingete øredobber, duften er en deilig og frisk deodorant fra DKNY.

Jeg er på jobb med sommerlig lite å gjøre, gleder meg til å gå ut i sola om noen timer.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre glamorøse!

S sa...

God julifredag!
Nyter at energien er i ferd med å komme tilbake etter tre uker med ferie. En liten tankevekker for meg, så fremover må det absolutt bli noen endringer i fht jobb.

Her i nord har vi ikke det aller beste været, men synes vi har klart å finne på andre hyggelige aktiviteter de dagene regnet har pøset ned. Vet ikke helt hva denne dagen bringer, da det kan se ut til at det klarner opp. Det betyr i så fall uteaktivitet.

I helga er målet å ferdigstille maling av huset. Og nyte nord-norsk natur og utsikten i pausene. Har lagt vekk klokka i ferien og det er så befriende!

Riktig god helg til alle!

Ingerid sa...

Litt grått her på Sørlandet i dag, men fint båtvær. Jeg ser frem til en god stund med kaffe og avis nå etter at de andre har dratt avgårde på tur. Bare en syk tiåring og meg igjen i huset. Skal man først stelle for et sykt barn i ferien, den uken mannen er hjemme og jobber, er det fint å være med familien og kunne sende veslejenta på tur med dem. Dagens glamour blir nok bok på terrassen, duften av lavendel og roser i bedene, og utsikten over indre lei, hvor det er et yrende båtliv i dag. God helg til alle i nord og sør!

Anonym sa...

Første feriedag og glamoureffekten er ROSA. Det vil si, jeg har malt kjøkkenet mitt rosa i dag! Impulsivt, men utrolig flott. Ser ellers fram til vin og spekemat i kveld for å feire at ferien er i gang. God fredag til alle!

Stine Arkeologine sa...

Sola skinner, ternene stuper og jeg har nettopp drukket sen frokostkaffe nede ved flaggstanga der det er utsikt over hele hjembygda mi. På bordet står en stor skål med vannliljer, høstet i horisontal stilling med øyenstikkere i håret på tur i går, og nå skal jeg ta med bok og teppe ut under bjørketrærne for å lese og studere skyene. Lat feriefredag med neglelakk på tærne som ekstra glamour! God helg alle sammen! :-)

Marianne sa...

Glamoureffekten i dag er å sitte ved et svømmebasseng med en bok iført bikini og solhatt. Boken er "Avslørt", og jeg storkoser meg med den finurlige krimhistorien. Tre dager med ferie, og pulsen er allerede lav. Helt nydelig! Frankrike feirer nasjonaldagen i dag, og det meste holder stengt i nærheten. Det bidrar til ekstra feriefølelse. Riktig god fredag til alle!

.mette sa...

Jeg har akkurat hoppet ut av dusjen for 2. gang etter en finfin tur i parken m familien, men nå er det date m ektefellen dvs kino og middag i tigerstaden. Sort kjole, sorte ballerina, solbrillene holder det våte håret på plass her jeg sitter på t-banen og knatrer. Parfyme - tror det ble Arden, røde tånegler som ikke sees, glamoureffekt: aprikosefarget cashmereponcho selvom det er varmt ute. Ha en flott helg! Mette

Anaruh sa...

Det alller beste med denne fredagen er at vi har vært foreldre i 10 år i dag!

Vi er på seilferie ombord i egen båt, spiser is, kjøper bøker i fine bruktbutikker, lager middelhavsmat på gassbluss, går i sommerkjoler (datter og jeg; gutta foretrekker shorts), leser Harry Potter og vi har fått masse fine sommerfregner hele gjengen.

Akkurat nå lager mannen min pannekakerøre til middagen (tiåringen får bestemme dagens meny), og jeg vurderer å ta en dukkert fra badeplattformen. Senere i dag blir det bursdagsfeiring med kaker og te, og kanskje blir det en is til før det er kveld. God fredag!

Ingrid Grace sa...

Årets første korte tur med campingbil er overstått, godt å våkne i egen seng igjen. Sannelig fikk vi nydelig vær i dag, strålende sol og med 17 grader ute. Ikke kjempevarmt, men absolutt sommerfølelse kommer snikende med det.

Dagens glamoureffekt er jumpsuit med knytting ved solbrente skuldre, duften av nydelig solkrem og enkel rød lipgloss fra Lancome. Parfymen er kuttet ut i dag, solkremen dufter dog deilig kokos.

Periodens lesestoff er "Vi burde alle være feminister" og i koppe var det senset i går rose te. Nå blir det middag snart før turen går til et handlesenter og en sløv og likevel snar handel før vi benker oss opp i kveld og fordyper oss i "Midsomer murders" på TV2. Elsker den engelske stemningen, dog ikke så begeistret for mord. Men engelsk krim er ikke å forakte. Samtidig knasker vi kanskje på melonsalat og kanskje spretter vi en prosecco om vi føler for det. Nyter så mye jeg kan.

God sommer videre alle sammen. :-)

HildeSofie sa...

Hurra for feriefredag!
Jeg er inne i tredje ferieuke, og har to igjen (akkurat nå kjennes det altfor kort...). I dag startet jeg dagen med å bestille nye briller, så nå gleder jeg meg til å kunne gå med cateyes med bling på, hoho!
Dagens antrekk har vært sort shorts og hvit t-skjorte med kul påskrift. Duften er Chanel Chance (som snart er tom). Jeg har ruslet i Oslos gater, drukket iste og spist is med en fin fyr og vært med på å fiske opp en bysykkel fra Akerselva, som noen hadde kastet fra seg. Nå er jeg hjemme, hører på radio og slapper av, mens det tikker inn meldinger fra en gjeng nye venner som seiler i Østersjøen, dessverre uten meg.
I morgen skal jeg og en venninne til Sørenga og bade og sole oss, og søndag pakker jeg kofferten full av ferieklær og setter meg på toget til Sørlandet, for en uke med familien. Sommer altså. Fine saker!
God helg til alle!

IngSta sa...

Fredagen er snart slutt og her har det vært nesten-sommer. Eg har brukt dagen til å sy på ein symaskin frå 60-tallet som er et fantastisk redskap! Eit av mine mål for i år er å lære meg å sy på symaskin og nå er eg i gang :-) Har ellers hatt fredagstaco, ein skvett parfyme (musk frå Bodyshop) og generelt bare ein fin dag.

Ida sa...

Min fredagsrapport kommer også denne gangen på etterskudd. Man har jo ikke tid når man koser seg ;) Denne glamourøse fredagen ble tilbrakt på sommerferie i regnfulle Henningsvær, der støvler, ullstrømpebukse og paraply var viktige faktorer når vi dro på konsert med Anna Kajander på Trevarefabrikken. Musikk bøter så godt på regn og surt vær. God helg alle sammen!