fredag, juli 28, 2017

Glamorøs fredag


Det er fredag! Vi er hjemme igjen etter to uker på familiebesøk, og kommer nok til å bruke dagen til å pakke ut og komme i orden igjen - dog i snegletempo. Været ser riktig lovende ut! Dagens antrekk er Audreysk: en ny mørkeblå shorts og stripete trøye, jeg drikker Kusmi St. Petersbourg, babyen krabber rundt og leker med ei rangle - helt tydelig glad for å være hjemme igjen, mannen sover, jeg har en liten dråpe Cacharel Amor Amor i nakken, og en plan om at neglene skal males i en eller annen knallfarge etterhvert. Straks blir det frokost for store og små, deretter trilletur, og en liten lesestund i hengekøya tenker jeg. 

Glamorøs fredag begynte egentlig i går med et veldig hyggelig kafébesøk på Skafferiet på Helgøya (for andre gang på to uker), denne gang sammen med Maren med mann og barn (babyene våre fikk se små ponnier!), og senere på dagen et kjolekjøp som var svært, svært vellykket. Hurra! 

Håper dere får en fin dag alle sammen, hvor enn dere er og hva enn dere gjør! Rapporter mottas med takknemlighet, og til inspirasjon for oss alle!

mvh
Glamourbibliotekaren

13 kommentarer:

Fivrelden sa...

Jeg kasserer bøker og drikker te på kontoret. Ellers blir min glamour hjemmelaga iste når jeg er hjemme igjen. :) God helg.

koristen sa...

Siste dag før ferien, herlig! Dongeriskjørt med tights og en stripete topp til, små glassblomster fra Praha i ørene. Knall og frisk rødrosa leppestift fra Dior - kusinen min handlet taxfree og bommet på fargen, men til meg var den perfekt, hihi.

Planer i helgen er å forberede ferieturer, først på hytta og så til Finnmark.

God helg til Glamourbibliotekaren med familie og alle andre glamorøse :-)



Frøken Desibel sa...

Buon Venerdi da Italia!

Nyter min siste feriedag her nede med hele familien for å ferie pappas 60-årsdag. Har vært her i litt over en uke, og vi avslutter i kveld med Aida utendørs i Verona. Det blir stas:-)

Nå skal jeg trene litt med påfølgende bad før avreise Verona. Mulig jeg også legger inn et strøk neglelakk før kjolen skal på:-)

Håper alle får en fantastisk helg!

Anglofilia sa...

Andre uke på jobb etter endt sommerferie er straks overlevd...det er fortsatt ganske så sommerstille her, så jeg morer meg med diverse administrative oppgaver som har blitt nedprioritert altfor lenge. Planene for helga er hyggelige, datter skal på sommerkurs og jeg skal ha kollega på fingermat og vin på lørdag! Været er mildt sagt variabelt, som vanlig her I Vest. Riktig god helg til alle!

Stine Arkeologine sa...

Jeg sto opp til ferdig dekket frokostbord klokka 7 i dag, da yngstemann ville overraske meg! Det vil si at absolutt alt vi har i kjøleskapet sto på bordet (inkludert poteter og brokkoli), jeg fikk kaffe omsorgsfullt utrørt i varmt vann fra springen, og til dessert vanket det nyplukkede jordbær fra hagen. Den koseligste frokosten jeg har spist! Vi er også ferdige med å reise og skal bare kose oss hjemme i dag. Jeg har blå sommerkjole, oppsatt hår og neglene er klare for lakk i fargen "Melon". Når sola kommer fram skal vi sykle til et vann og bade. Fin fredag! Riktig god helg til dere alle sammen. :-)

Anaruh sa...

God fredag fra Son! Vi er på vei hjemover etter snart tre uker i seilbåt, og dagens etappe ser strålende ut med sol og medvind.
Jeg stiller i samme antrekk som Glamourbibliotekaren - blå linshorts fra London og stripete bomullstrøye. Egentlig ganske obligatorisk når man seiler :) Neglene glitrer av Essies s'il vous play og dagens duft er Acqua di gio fra Armani, min faste seilsommerparfyme.

Planene for dagen består i å seile, kjøpe lokalprodusert chevre, drikke te og strikke. Og så er jeg rimelig sikker på at det blir et fjordbad også. Goooood fredag alle sammen!

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra Bodøbyen, som bader i 22 varme grader og sol. Jeg er syk og hjemme fra jobb i dag, men det er like fullt en strålende dag ute. Antrekket er sort kjole med smale, hvite, vannrette striper, knalloransje tånegler og Chanel på leppene. I dag skal jeg gjøre minst mulig, frem til et par låne-barn kommer hit i 17-tida og skal være her hele helga. I morgen blir det barnekino, og hvis formen tillater: tur på stranda etterpå. Jeg skal lese ei bok, strikke litt og ellers bare ta det helt med ro. God helg!

Anni sa...

Jeg er alene hjemme og har tent levende lys. Beina på bordet og bok i fanget (Emile Ajar Med livet foran seg)

Maren sa...

God fredag og takk for en fin glamorøs torsdag! Jeg har på blått skjørt og stripetopp i dag, og sitter med dagens tredje tekopp (en av Kobbs sine blandinger). Babyen er på trilletur med morfar og jeg skal lese litt videre i novellesamlingen jeg leser for tida. God sommerhelg!

Ingerid sa...

Siste feriefredag og siste dag på Sørlandet for denne gang, akk, det er alltid vemodig og særlig om sommeren. Men en herlig dag, med bad på stranden og vennebesøk i hagen. En tidlig sykkeltur til byen og torget ble det også, med kaffe på kafé og det hele! Fantastisk! Dagens antrekk er shorts og genser, litt parfyme også, faktisk! Det skulle vært flere av disse dagene, det er så skjønt og gjør så godt. God helg til alle, på ferie og ellers!

Eirin sa...

Siste fredag i ferien min, men det går fint for på tirsdag overtar vi leiligheten vi har kjøpt (første leilighetskjøp, både veldig skummelt og veldig gøy). Jeg malte neglene i en høstlig farge i dag og tok på meg et nytt skjørt. Helgen skal bestå av strikking, lesing (A little life), kanskje en fjelltur og litt etterlengtet alenetid.

IngSta sa...

Det har vore ein fin fredag litt utanom det vanlige. Traff ei venninne som eg ikkje har møtt ansikt til ansikt på mange år - det var veldig fint! Har ellers funne fram mørk rosa neglelakk kjøpt på Sephora for mange år sidan. Den har heldigvis holdt seg godt og var lett å legge på. God mat, heimelaga dessertdrikk og godt varmt ver heile veka har ellers vore hyggelege ingrediensar for ein glamorøs fredag.

Ida sa...

Denne fine fredagen har vært fylt av sol, varme og både gjensyn og avskjed. Kjæresten kom hjem igjen etter noen dager på hytta, mens jeg samtidig sa farvel til min beste venninne, som skulle vende nesa hjem til sin kjære. Jeg er helt utslitt etter flere dagers skravling og tedrikking langt ut i de tidlige morgentimene. Men samtidig så lykkelig og fornøyd - for hva er vel bedre enn venninnetid, selv om det blir lite søvn. Spesielt når man bor langt fra hverandre, og ikke treffes så ofte. De glamourøse effektene i dag ble blått retroskjørt, gammelrosa Noa Noa-topp, bare legger og ekstra mye eyeliner. Jeg og kjæresten har drukket tonic water i fine vinglass, sett Poirot og fotflørtet i sofaen. Kattepusen har som vanlig spist tunfisk og klatrer malende rundt oss. Og livet er rett og slett bare godt. Riktig god helg til alle fra oss i kattelivet ^_^

Populære innlegg