onsdag, oktober 18, 2017

Miss Marlene



I dag våkna jeg med denne på hjernen. "Miss Marlene" fra Donald Fagens superalbum "Sunken Condos", en av mine favoritt-høstalbum de senere år. Dette var hans fjerde soloalbum. "The Nightfly", hans første, er det mest kjente. Det kom i 1982, og etter det har han gitt ut ett album i tiåret. Donald Fagen er selvfølgelig aller mest kjent som den ene halvdelen av Steely Dan, hvis andre medlem Walter Becker døde nå for noen uker siden. Jeg fikk heldigvis med meg én konsert med Steely Dan, i Stockholm i 2007, men det er virkelig et band jeg gjerne skulle hørt en million ganger til. De pleide å spille gjennom albumene sine på konserter i New York, slike konserter som jeg digger, selv om de på mange måter alltid har vært et studioband primært. Platene de ga ut på 70-tallet er virkelig noe helt for seg selv. Det skal mye til å toppe Gaucho, Aja, Katy Lied og The Royal Scam!


Det var dagens bittelille musikkleksjon!


1 kommentar:

.mette sa...

Åååååå steely dan ������

Populære innlegg