tirsdag, november 14, 2017

St. Dalfour Golden Peach Tea


Som dere vet, er jeg på evig jakt etter en verdig arvtager etter Twinings Peach, som har vandret til de evige teplantasjer (eller frukthager). Noen av dere har vært riktig snille og sendt meg en eske når dere har kommet over den i utlandet! Nå har jeg testet ut St. Dalfour sin svarte ferskente, og den er nok ikke helt identisk, men god allikevel. Den smaker i alle fall fersken! En ok erstatter, faktisk. På den annen side har jeg så mange gode hvite og grønne ferskenteer at jeg egentlig bare burde slutte å lete etter en svart. (Som om jeg noensinne kommer til å slutte å lete..)

Andre gode fersken- og aprikosteer:






5 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm, ferskente! I tillegg til denne har jeg to svarte ferskenteer, som jeg begge synes er bedre. Den beste er Fortnum & Mason sin og den andre kommer fra Pickwick. Ingen av de er å få tak i i Norge, og sistnevnte kommer (så vidt jeg vet) bare i en sånn variasjonspakke med sitron, bringebær og et par andre smaker i tillegg. Men de finnes i alle fall, så hvis du eller noen du kjenner skal ut og reise, kan du jo sjekke de ut.

Fivrelden sa...

Dette er min favoritt ferskente :)

https://www.teogkaffehuset.no/products/fersken-te

Fivrelden sa...

Oi, jeg la åpenbart feil link inn i kallenavnet mitt.

Hazel sa...

Jeg har det på samme måde med Ronnefeldts Queen of Cherry, som jeg købte for tre år siden i Berlin. Lige siden har jeg købt sort te med kirsebær, hver gang jeg har haft muligheden, men ingen har endnu smagt helt lige så meget af kirsebær Ronnefeldt. Og nu er jeg selvfølgelig begyndt at tvivle på, om den egentlig smager så meget af kirsebær, som jeg husker, eller om tiden har ændret mindet ;-)

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Fortnum & Mason kan man jo virkelig gå berserk hos!

Fivrelden: Takk for tipset!

Hazel: Da må du reise til Berlin igjen! :)

Populære innlegg