mandag, desember 18, 2017

Fine ting på en mandag

Det er mandag, den aller siste før jul! Her er dagens punkter:




Tidlig morgen i forrige uke for å se Lucia-feiringen på Sveriges Television sammen med babyen min. Det er så fint når det er blått ute!



Det er like fint når det blir svart-hvitt litt senere på dagen. 



Slottsparken, fin og grønn før det store snøfallet kom. Jeg er så glad i den parken, enda mer nå når jeg har trillet så mye der. 



Fagerborg, virkelig et favorittområde i Oslo, sommer som vinter. 



Det samme med denne alléen på Adamstuen. Da jeg bodde på Sagene, gikk jeg der hver dag. 



Hyggelige sosiale sammenkomster med god te setter alltid en spiss på dagen. Her på Oslo K sammen med to gode venninner. Der serverer de te fra Le Palais, og det var Milky Oolong i koppen min den dagen. Nam!


Varm sjokolade på Kafé Gram sammen med mann og barn. Et must i førjulstida!



Den bittelille barselklubben (Maren og Ine og meg) hadde kjempekjempekoselig julelunsj her om dagen! Søte babyer og god te og god stemning. 



Årets julebachst. 


Det var dagens fine! Og: 

Det KAN hende dette blir årets siste "fine ting på en mandag" ettersom neste mandag er 1. juledag, og jeg blir fullstendig ukedag-forvirret i det øyeblikket klokka slår midnatt til lillejulaften. Jeg kommer garantert til å glemme det. I så fall: For et år det har vært! Så mange mandager, så mange fine ting! Håper dere har satt pris på denne lille nyvinningen her i bloggen. Tror det ble 50 poster!

6 kommentarer:

Løvemunn sa...

Den fineste tingen på en mandag for denne leseren i dette året - har nettopp vært "Fine ting på en mandag"! Hjertelig takk til deg, Glamourbibliotekar/"fine-ting-kurator nummer én"

Kirsebærblomster sa...

Dagens fine: første dag av juleferien!

Anonym sa...

En slitsom dag gjort bedre av ditt innlegg.
Hverdagsopplevelser som gir glede er det aller beste. Tusen takk!

Glamourbibliotekaren sa...

Løvemunn: Så hyggelig å høre! Tusen takk for det!

Kirsebærblomster: Det er lite som slår den der!

Anonym: Så fint, glad for å høre det!

Katrine sa...

Fine ting, og fin post på bloggen :)
Kule pepperkaker, sier jeg bare. Og jeg fikk god følelse av slottsparken-bilde. Vi bodde rett bak, i Oslotiden vår, og jeg kan bare tenke meg at den blir enda finere i trilletida.
God førjulstid, og god jul! Her er det også ei som blir dagsforvirra med en gang det ringes inn.
Nå skal jeg sjekke ut perlene dine på Spotify, som tips fra Ine (noefinthverdag).

Smil fra Katrine

Glamourbibliotekaren sa...

Takk og takk, ha en fin dag du også! :)

Populære innlegg