fredag, januar 19, 2018

Glamorøs fredag


God morgen! Jeg sitter ved kjøkkenbenken med en kopp Royal Blend (Fortnum & Mason) og ser morgenen gå fra mørke til lys, det er fint! Hagen er stappfull av snø og vi har ei veldig glad lita jente som snart vil ut og leke.

Jeg tror faktisk ikke vi har en eneste fast plan i helga, og det er så deilig! Det jeg vet den kommer til å inneholde er å lage pizza i kveld, spille LP-plater, drikke masse te, leke i snøen, også har jeg tenkt å kjøpe sesongens aller første tulipaner i dag når vi har tatt helgevasken. Det er like fint hvert år. Gleder meg til lyden og den voksaktige følelsen når man tar dem ut av papiret og setter dem i vase. Nå er jeg klar!

Dagens antrekk er stripete genser og svart bukse, jeg dufter svakt av Fresh Sugar (en gammel januarklassiker), og jeg har bittesmå diamanter i ørene.

Fredagsrapporter mottas med takk! Alle er hjertelig velkomne. Et ekstra dytt gis herved til de som trenger det for å gjøre dagen sin litt ekstra fin - DYTT!

mvh
Glamourbibliotekaren




Kjøkkenvinduutsikten!

25 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens glamour er at jeg og mannen skal på date.I dag er det fire år siden vi møttes for første gang,og hvert år har vi hatt en date på samme sted for å feire at vi fant hverandre.Mer glamorøst enn det blir det ikke for meg! Antrekket blir tykk jakke og bukse siden vi skal være utendørs med kaffe og boller,og duften blir frisk luft med en anelse vår.God og glamorøs fredag ønskes!

Kjersti sa...

Det er alltid så hyggelig å ta turen innom glamorøs fredag! Takk for at du opprettholder tradisjonen :-)
Min fredag ser så langt ut til å bli slik jeg har planlagt at den skal være. Det er i seg selv glamorøst, siden den siste tida har vært uforutsigbar og inneholdt vel mange utfordringer. Jeg er nydusjet og klar for dagen, som byr på ettermiddagsbesøk hos mamma. Deretter en kveld uten planer, og jeg tror nok jeg synes det er like deilig som glamourbibliotekaren gir uttrykk for.

Stine Arkeologine sa...

Her er det ti minusgrader og blank, vindpolert is overalt, så det er helt greit å være innendørs med influensa i bedring. Jeg fyrer i ovnen, leser Mansfield Park og drikker kvedete og appelsinte fra Perchs og har det etter forholdene riktig glamorøst! God fredag og helg til dere alle sammen.

slikejenter sa...

Fredagsglamoren fikk en brå knekk da jeg på vei til jobb oppdaget at jeg hadde glemt nettet med kjole, sminke etc, som jeg skulle ta på etter trening! Heldigvis har jeg greid å skremme fram nok klær på kontoret til at jeg slipper å gå i løpehabitten resten av dagen - og jeg får trent! Så foreløpig ingen glamour - etter hvert blir det i alle fall litt i form av en kopp pukka-te, høye hæler og litt sminke (som også fantes på kontoret).

Litt løse helgeplaner, som inkluderer familieheng, ukehandling, yoga og rydding. Januar har vært litt tung så langt, så det er litt godt å ikke være så ambisiøs.

Ønsker alle en riktig god helg! :)

Anonym sa...

Dagens glamour er at jeg i morges kom inn i svart dunjakke med Fanagenser under siden jeg driver og går ned i vekt. (Mest av helsemessige årsaker) Og dunjakke og ullgenser trengs for her er det kaldt! Men fint. Kino i morgen og kanskje skøyter søndag. Ellers bare slappe av, lese, høre musikk. Kjøpe blomster i ettermiddag. God helg!

Katrine sa...

Jeg liker sånne hverdagsfine-dytt ;)
Jeg har fri fredag, og skal bruke den til å puste med magen, lage meg god lunsj, kikke innom fine blogger (hei), ned på butikken og kjøpe fredagsblomster (kanskje knirkende tullipaner?), glede meg til gutta mine kommer hjem fra barnehage og jobb, spise taco ilag, og kysse på mannen.
God fredag!

Glamourlegen sa...

Måtte legge hodet skikkelig i bløt for å komme på noe glamorøst i anledning dagen. Hele familien syk (mannen vært slått ut med influensa i en god uke nå), mye jobb og hurramegrundt hele døgnet i lang tid nå.

Det fikk bli en fin ullgenser med bomull på innsiden av Vanessa Bruno, bittelitt Erika rose (lys øyenskygge fra Lancôme; var det ikke du som tipset om Erika F en gang i tiden? Husker jeg kjøpte min første i april 2008!), og mascara for første gang på 1-2 uker.

Skal forsøke å komme meg gjennom travel arbeidsdag med så lave skuldre som mulig, i helgen venter enda en barnebursdag, og mine foreldre kommer på besøk. Håper å få kjøpt meg en helgebukett; hvis det ikke lykkes går det fint an å kjøpe blomster på en tirsdag også.

Glad fredag og deilig helg alle sammen! Og god bedring til Arkeologen :)

Line sa...

En stille fredag på skolebiblioteket. Jeg leser litt i en bok som jeg skal snakke om til uken; Colson Whitehead Den underjordiske jernbanen. En elev kom akkurat innom for å se etter noen. Han stoppet på tur ut for å spørre om det ikke var kjedelig her når det er så stille. Jeg benyttet anledningen til å fortelle at det kan være veldig greit at det er stille på biblioteket noen ganger;-) Om noen timer er det helg, første helga uten planer i år. Jeg gleder meg. Tror den vil innebære noe brodering og en tur ut i kald nordnorsk vinterdag i morgen. Og ellers får jeg se hva som skjer. God helg alle sammen

cand.med. sa...

Fredag! Så langt uglamorøst i ullundertøy, men jeg har hatt en joggetur med Mjøsutsikt og vært innom biblioteket. Etter en dusj blir det nok hakket med glamourøst med kjole og gull-perleøredobber arvet av oldemor og en litten dæsj parfyme. Og blomster, ja, det var lurt. God helg!

Inga sa...

Det er alt for lenge sidan eg har delteke på Glamorøs fredag, og no var det så hyggeleg å kike innom! Me har hatt influensa (som mange andre her) i hus i over ei veke, og eg sit på jobb med feber i dag. Det vart nok litt for tidleg retur til arbeidsplassen, så det er mogleg eg må gå tidlegare heim enn planlagd. Planen for helga er difor å få sove litt ekstra, få jobbe litt slik at eg kjem ajour på jobb, og nyte snøen som er på uvanleg visitt i Haugesund. Snø er vinterglamour så det held! Ynskjer alle ein flott fredag, og god betring til dykk alle som er sjuke!

Lektor Tørrdal sa...

Denne fredagen har jeg studiedag og forbereder meg til studiesamling neste uke. Derfor er det lite glamour å spore i antrekk og modus denne formiddagen. Men min niese skal komme innom, så da øker hyggefaktoren enormt.
Ellers inneholder helgen innkassering av en premie jeg har vunnet. En kokk skal komme hjem til meg for å lage en spanskaften for meg og mine venninner. Jeg er kjempeglad for denne premien som er helt i min ånd, og mine venninner gleder seg som meg.

Stupedama sa...

Opp kl 6, sette på barne TV til 4 åringen og kaffe til meg, kommer plutselig på "oi, det er jo
Glamorøs fredag, da får jeg kanskje anstrenge meg litt". Så i dag ble det litt sminke:)
Leverte 4 åring i bhg rett før kl 10, lillesøster hold seg våken (noe hun ikke pleier) så jeg styrte vognen hjem igjen og la meg med henne i stede for den vanlige runden med vognen. Nå ligger jeg å hører på pusten hennes, lukter litt på henne og prøver å bare være. Tiden med disse små går så fort, jeg prøver å nyte det så mye som mulig.
Ikke så store planer for helgen, bakte gulrotkake i går, den skal nok få ben å gå på i løpet av helgen. Ut så mye vi orker, er sol men rått og kaldt her i Gøteborg.

God helg alle sammen!

Randi sa...

Nye tulipaner skal kjøpes i ettermiddag da de "gamle" har gjort nytten sin og henger utover den gamle skjenken her på stua!
Før den tid skal jeg trykke og male videre på masse fargerike sådanne på kjoler.
Det er så herlig når det blomstrer i verkstedet!
God fredag til alle! <3

Ragnhild sa...

God formiddag fra hjemmekontoret! Har akkurat vært ute i lunsjen og handla en bukett tulipaner, nydelige er de. Når barna kommer hjem fra skolen skal vi ta en liten skitur i nærområdet her, det er så deilig at det er kommet så mye snø! I kveld skal mannen lage middag (han er flinkest av oss til det) og jeg tror jeg skal slenge meg nedpå sofaen med en kopp te mens jeg venter... Salige fredag! Helga blir ellers preget av barnas fritidsaktiviteter, men det er jo bare koselig. Må bake en del boller. God fredag alle sammen!

Frk Frydefull sa...

Fredag igjen! Så fort 6-åringen avslutter skoledagen skal vi på (tog)tur besteforeldre i helgen. Det blir så koselig! Der skal det feires bursdag og vi skal i teateret. Blader, garn og litt godt er i veska for å gjøre togturen optimal : ) Tog er virkelig supert med barn. Måtte denne helgen bare gå liiitt sakte. God helg til alle og glamourbibliotekaren spesielt.

Anaruh sa...

Nå lengter jeg skikkelig etter helg, for denne uken har jeg sittet med firmaets årsrapport i uendelig mange timer! Heldigvis har jeg hatt mulighet til å jobbe hjemmefra siden tirsdag, og har tent lys, laget gode lunsjer, drukket te og hørt på fin musikk underveis. Nå gjenstår en siste gjennomlesing før jeg sender avgårde førsteutkastet. Deretter: helg! I dag skal jeg og en venninne spise deilig indisk på Frogner, resten av helgen er uten forpliktelser, og det er sånn jeg liker det best. God helg alle sammen!

Anonym sa...

Har på meg kashimirgenser og deilig, svart, myk bukse i dag på jobb. Gleder meg til nok en helg uten planer. Kjenner at jeg bare vil at januar skal bli ferdig og jeg fyller dagene med jobb og tv-serier bare for å få det til å litt fortere enn det allerede gjør. Beklager litt negativ inngang her, men jeg misunner dem som klarer se det positive i snø og vinter. Må innrømme at jeg sliter litt nå. Har ikke kjent sola i ansiktet på 13 dager og før det hadde jeg ikke kjent sola siden i midten av desember. Det mest glamorøse denne helga er at jeg ser YT melder litt sol på søndag. Glede! Ellers grugleder jeg meg til siste episode av Le Bureau. Fantastisk god serie som jeg har kost meg med siden romjula. I kveld tror jeg at siste episode på ses. Under et pledd. Sammen med et glass rødvin. Med tente stearinlys. Det blir fint. Og snart er det vår:)
God fredag!

Anonym sa...

Fredag er fridag for meg, så jeg har startet dagen med rundstykke og hjemmelaget kakao og en episode av den danske serien "Badehotellet". Ute snør det, og fjorden er fifty shades of grey. Inne har man heldigvis et lass med bøker og appelsiner og rester av juleteen. Årets første primula bidrar også til å løfte glamouren litt, og en sprut med Elizabeth Arden Green Tea. Senere blir det strikking på en genser jeg håper på å få ferdig, og i morgen blir det kafe med venninne og tur på biblioteket.
God helg alle sammen! Hilsen Ida i Bergen

Anonym sa...

Fredag og forhåpentligvis siste dag med sykemelding, av en lei rygg som har fått hvilt seg en ukes tid.

Mann tok seg av barn, så jeg fikk sovet lenge og våknet til stille hus, med sovende katt foran ovnen. Deretter frokost, te og avis i saaaakte tempo. Dagens duft er "C'est La Vie" av Christian Lacroix. Nydelig! Og ganske passende, for slik uka mi har vært... Antrekk er varme koseklær, for straks blir det stretching og ryggøvelser på matta.

Senere, henting på SFO og antakeligvis en ganske rolig kveld med familien, med film eller serie.

God helg!

Kristin sa...

Fredag og hurra for det! Fredager blir bare bedre og bedre, jeg markerer dem alltid, og det meste har jeg nok lært her i denne bloggen... hihi! Har nevnt det før også, for jeg føler meg kvasi stalker, men det er jeg nok ikke alene om her i denne forsamlingen. Fredagsblomster er blitt en fast tradisjon, parfyme likeså, jeg har fått innvilget hjemmekontor en fredag i måneden og tenner opp i ovnen! VG har måttet vike for Morgenbladet og Klassekampen, jeg har begynt å drikke mye mer te enn tidligere, nesten ikke noe kaffe lenger. Jaja, vi har alle vårt, noen inspirerer (du) og andre lar seg inspirere (jeg og mange andre)! Proud to be a follower! :-D Mannen kommer hjem fra jobbreise i ettermiddag, så jeg har en kalkun - av alle ting -i ovnen (favorittretten hans, og siden vi feiret jul hos søstra hans nå sist så ble det lutefisk til middag til hans store skuffelse). Litt voldsomt på en fredag kanskje, men den blir jo ekstra glamorøs synes jeg. Anyhoo! Ha en riktig flott helg alle som er her inne, og Glamourbibliotekaren især!!

Anonym sa...

Hei og hå og god fredag. Har postet to innlegg som forsvant ut i cyberspace, men trår til igjen. Har skiftet sengetøy fra lin til lin som bare er så godt å sove i. Det er dyrt, og det er vanedannende. Mannen i huset er på jobb, så jeg har handlet, støvsuget og drukket kaffe med søsteren min. Nå skal jeg sitte i ro til fellesvaskeriet kaller - gull når store plagg skal vaskes. Jeans og jakke fra Nøstebarn ( det er glamour), birkenstock og røde lepper. Det blir pynting til pizzaen og gullrekka. Mette klar for helg

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra en iskald og vakker Bodøby. Her er den ytre glamouren ivaretatt med fin kjole (sort oppe, farger i skjørtet), Chanel på leppene og nyfilte negler som foreløpig ikke har lakk på seg. Indre glamour består ikke minst i gleden over å ha fått ei uventa frihelg, etter at kurset jeg skulle holde i morgen har blitt utsatt til senere på våren. Hurra!

På vei hjem fra jobb skal jeg kjøpe en bukett tulipaner, i likhet med mange, ser jeg, og så skal jeg kjøpe garn til en barnegenser som etterhvert skal strikkes til et vennepars datter. I ettermiddag skal jeg lufte hunden (når jeg kommer hjem), deretter fyre i min elskede Jøtulovn og ellers gjøre ingenting spesielt. Vurderer faktisk også å lage pizza, men vi får se - kanskje det blir noe annet.

God helg, godtfolk!

(Og YAY til Colson Whitehead; jeg er nesten ferdig med boka på engelsk nå og den er virkelig verdt å lese!)

Maja sa...

God fredag alle sammen her inne! Kort arbeidsdag, en tur innom Eldorado bokhandel (kjøpte et par plater i den klassiske platebutikken, så mye fristende! Takk for tipsene jeg fikk av deg her om dagen, Glamourbibliotekaren!), og nå er det rett bort til brodern på middag. Han er kokk, så jeg har høye forventninger! En dråpe Chanel Cristalle bak øret, et strøk Dior knallrød leppestift, og jeg er klar for fredagskveld. Ciao ciao!

Ingerid sa...

Influensa her og lite glamour, men fredag er fredag! Dagens te har vært Twinings English Breakfast og nå blir det snart varm saft og en rest med julekaker foran Mesternes mester sammen med barna. Hvis formen stiger nok og ingen barn blir syke, blir det skitur i helgen. Etter en uke med sykdom verker jeg etter å komme ut i løypa. God helg til alle!

Anonym sa...

God kveld alle sammen, triveligste kommentarfeltet i fineste bloggen! Synker ned i sofaen med laptop og en god kopp kaffe og fråtser i alle fredagsrapporter. Alltid like fint, hver eneste fredag! Har jobbet tolv dager i strekk og ser nå fram til en etterlengtet friuke. Har fått låne hytta til et vennepar og skal teste skiføret :-) Samboeren min kommer etter når han tar noen dager fri over helga. Dette blir fint! God fredag, Glamourbibliotekaren! Takk for en alltid like inspirerende blogg! Hilsen Helgelandsfrøkna.

Populære innlegg