lørdag, april 28, 2018

iHerb til sommeren



I vinter har jeg så å si ikke kjøpt noe kosmetikk overhodet, ingen forbruksvarer eller noe, fordi jeg hadde et stort lager å ta av. Nå har det minsket kraftig. Det hjelper ikke å ha fire hårsprayer med tett pumpe i skapet når det man faktisk trenger er en bodylotion! Nå når våren endelig er her, er det jo koselig å sende inn en bestilling til f.eks. iHerb, som i flere år har vært min leverandør for økologiske produkter uten parabener og skumle greier. Så skulle man jo ønske at det var mange flere refill-ordninger på slike ting, så man kunne gjenbruke plasten direkte. Håper det kommer mer av det snart. Body Shop hadde det da jeg var liten, men sluttet med det. Inntil videre kan man jo f.eks. slutte å kjøpe ting man ikke trenger, det er en god leveregel. Men vi kan jo se litt på de produktene jeg tenker å skaffe meg til sommeren kommer! 




Avalon-bodylotionen med lavendel som jeg brukte mye før, bruker jeg litt sjeldnere nå ettersom den dufter ganske sterkt. Den som har feid Avalon ned fra førsteplassen, er Mountain Ocean Skin Trip. Lett og myk og bare biiiittelitt svakt parfymert. Sommerlig!





Den jeg begynner å bruke allerede nå i mai, er et body butter med syrinduft fra Pacifica. Den lukter ordentlig syrin, og jeg er jo gal etter syrin på denne tiden av året, så det passer veldig fint å kunne starte dagen på denne måten. 






Om sommeren når det er mye solkrem i ansiktet, foretrekker jeg ofte å bruke lette lotioner istedet for de litt tyngre fuktighetskremene som man bruker resten av året. Denne fra Organic Fiji er fin, den skal jeg absolutt ha nå i sommer. 


 

En fin blush til de dagene det regner som verst! Denne fra Physician's Formula er jo veldig søt, og man kan variere litt hvilke toner man vil ha. 





Aubreys honeysuckle-balsam er en av de beste jeg har hatt - den gjør håret virkelig silkemykt. 





Desert Essence sin kokoskrem er fin - jeg tar bittelitt i håret når det er nyvasket, og lar det lufttørke. 




Monoi Tiki Tiare-oljene har jeg hver sommer, flere av dem. Å smøre inn huden med olje i dusjen er en bra erstatter for bodylotion. Disse dufter ekstra sommerlig. 

Også er det dusjsåpene da. Det er jo det man bruker mest av. Alt som dufter sitrus, vanilje, kokos, epler, ananas, mango - bring it on! Shikai sin gardenia-dusjsåpe for eksempel. Deep Steep sin grapefruit-bergamot-dusjsåpe. Eller kokos-papaya-såpestykket fra Nubian Heritage. Såpestykker er miljømessig å foretrekke framfor flytende dusjsåpe - mye mindre emballasje, varer mye lenger siden de ikke er så flytende.  




Glemte nesten isteen fra Twinings! Et must!!

Og ellers handler jeg mye hos min lokale helsekostbutikk. De har mye bra kosmetikk, og det er viktig å støtte butikker der man bor ellers forsvinner de. 

Som vanlig: Jeg er ikke sponset av iHerb. Alle iHerb-kunder får sin egen kode som gir andre rabatt, og en selv får noen bonuspoeng hvis man deler den ut. 



4 kommentarer:

Kammerpiken sa...

Det er flott at produktene er "grønne" og uten skumle greier, men jeg skulle gjerne sett noen anbefalinger på gode produkter til hud og hår HELT UTEN duft. Kanskje du og dine framifrå lesere har noen kvalitetsprodukter å foreslå?

Glamourbibliotekaren sa...

Gå på apoteket! Der er det massevis! Tror noen av de franske apotekmerkene er uparfymerte, og de har som regel veldig god kvalitet. La Roche-Posay! Hvis det var iHerb-produkter du mener, har de også en god del uten parfyme. Tror det skal være ganske enkelt å søke opp - hvis du søker på "unscented" på siden deres, kan du gå videre i margen til venstre og avgrense som bare det. Lykke til!

Anonym sa...

Takk for tips! Har tenkt å sende inn en liten bestilling selv.Ellers så vil jeg anbefale butikken Etikken i Trondheim. Et stort utvalg av økologiske produkter, fra mat og drikke til vaskemidler, hygiene og et stort utvalg av miljøvennlig emballasje, bakepapir, poser og den slags. Og det beste er at du kan handle svært mye i løsvekt, f.eks mel, gryn,pasta,nøtter og tørket frukt. Og såpe og sjampo og vaskemidler har de i dunker slik at man bare kan ta med en tom boks og fylle opp!Jeg har håp!!

Glamourbibliotekaren sa...

Høres ut som en bra butikk! Det ligger en tilsvarende en på Sagene også, "Ekte vare". Veldig bra med slike! Håper det kommer flere og flere.

Populære innlegg