fredag, september 14, 2018

Glamorøs fredag


God morgen! Hurra, snart helg! Her er det en stor kanne te på gang; valget falt på Pouchkine fra Perchs. Det blir en banan-spinat-valnøtt-sitron-smoothie til frokost, preludier og fuger av Bach står på planen for dagen, jeg sitter ved kjøkkenbenken og ser ut på hagen, grønt i grønt i grønt. Fint. Glamoureffekter ellers: L'Artisan Traversée du Bosphore, blå genser, kafé i lunsjen med mannen min, og hans vidunderlige italienske pizza i kveld. Helgen blir fin, få planer, kun en biltur til bursdagsselskap på søndag. Koselig å bare være sammen vi tre i rolige former hjemme, inne og ute. Dessuten skal vi spille plater som vanlig! Denne uka har vi to nye, så de gleder jeg meg til å høre på. 

Hjertelig velkommen alle som vil, kommentarfeltet er åpent for fredagsrapporter! Veldig hyggelig når "nye" våger seg frampå, og det vil jeg sterkt oppfordre til at dere gjør. Jeg forstår at det kan virke som om vi er en fast gjeng her som kjenner hverandre og at det derfor kan være skummelt å hive seg på, men sånn er det ikke - vi er jo bare én og én på hver vår tue som samles i denne bloggen, og da er virkelig alle velkomne til å bli med. The more the merrier!

Ha en fin fredag alle sammen!

mvh
Glamourbibliotekaren

47 kommentarer:

Susie sa...

Hei. Til orientering synes jeg det er skummelt å være den første til å legge inn kommentar i dag. Ikke kjempeskummelt, men ganske skummelt. Glamoureffekten i dag er hjemmekontor. Planen for helga er å gjøre ting sammen med familien. God helg, selvfølgelig :)

Lotta sa...

God morgen, det er jammen hyggelig å kunne fredagsrapportere igjen!
Her har jeg rolig hjemmekontor for en sjelden gangs skyld, og det er så velkomment. Hjemmekontor gir for eksempel mulighet til å følge ungene til skolen, noe mannen vanligvis gjør, og det er så hyggelig å få ruslet bort sammen, småpratet litt med lærerne og de andre foreldrene og se barna vel av sted inn i klasserommene. Nå har jeg satt meg til ved kjøkkenbordet, tent lys og skal jobbe noen timer før det endelig er helg. Og på bordet står et helt fat fullt av norske høstepler. <3 I morgen pakker vi sykkelvogna full og drar på telttur med barna. Jeg gleder meg veldig til å våkne i skogen, tenne opp bålet igjen og spise havregrøt med barnåler i håret. Helgeglamour for meg. God helg til alle!

Anonym sa...

Hei! Her er det rolig morgen med den nyfødte. Dagens glamoureffekt er ro og stillhet, og lydbok i bakgrunnen. Og en herlig kopp med te og plan om å ta en lur snart. Mannen har bursdag, så det blir ekstra god middag og kake fra fryseren i ettermiddag...

Anonym sa...

Så utrolig hyggelig med glamorøs fredag igjen! Det er veldig fint at bloggen er tilbake :-)
Fredagsglamouren her er en hyggelig rusletur på Grunerløkka på vei til jobb i det deilige høstværet, og planer om å hente jentene tidlig på skolen for en hyggelig fredag sammen. Det er lite blomster igjen hos oss, så kanskje vi får feire fredagen med å kjøpe en bukett. Glamoureffektene for dagen er Daisy-ørepynt fra Georg Jensen og te i mummi-kopp. Helgeplanene er ett familieselskap, og ellers å finne frem varmere klær til både meg og jentene, for nå er det høst.
God helg!

cand.med. sa...

Dagens glamour! Hjemmeformiddag før nattevakt senere i dag. Kanskje en tur på kafé? Og så må jeg huske å ta på meg oldemor-arvede perleøredobber og litt parfyme før jeg går ut. Mønstrete slacks, hvit genser, kanskje finne fram en litt varmere jakke? Endel sånne fine trær har blitt skikeklig høstrøde, det kan man kose seg med. God helg!

slikejenter sa...

Ja, det er virkelig mer glamorøst med fredag når Glamourbibliotekaren er tilbake! Jeg har BARE legger i dag, som jeg angret litt på i morges på vei til jobb, men det kjennes fint å kunne tviholde litt på sensommeren. Så - kjole og oppsatt hår, da føler jeg meg fin. Og hyggelige planer hjelper også på følelsen av glamour: lunsj med venninne, bestemor på besøk, så det blir utflukter i helga. Det er så hyggelig å se datter knytte bond til min egen mor, selv om de ses ganske sjelden.

Etter en sommer med tørke og angrep fra den infame spinnmidden har mange av plantene mine dødd hjemme, så jeg håper å få oppgradert planteparken noe denne helga. Kanskje noen nye potteskjulere også. Jeg elsker grønne planter og synes stua ser 100% bedre ut når det bugner litt :)

Ønsker alle en riktig fin helg!

Alene sa...

Etter en relativt søvnløs natt er dagens glamoureffekt tid og ro.

Jeg koser meg med kinesisk grønn te i en nydelig, blek, varmrød tekanne i støpejern. Den er så vakker og ble innkjøpt på Penny Lane café i Ålborg i sommer. Cafeéen er verd et besøk. Et spennende interiør og masse å se på. Et stort utvalg i tekanner, teer og deilig bakst!

Tror der er lurt å ta en tur ut og få luftet flettene litt :-) Må bare få slengt på meg en fredagskjole og de nye skoene fra Nature ( her er det god plass til alle tærne, hi hi)

Nyt dagen og ha en god helg!

Ine sa...

Hurra, fredag! I dag vekket vi mannen min med gaver og sang, sjokolademuffins og god kaffe - for han har nemlig bursdag i dag :) Begge barna er hjemme fra barnehagen i dag, og jeg tror jeg skal trosse forkjølelsen og ta dem med på en tur i skogen. Resten av helga blir rolig, med et lite selskap på søndag. Også skal jeg se noen episoder av Outlander og drikke mye te :) God helg alle!

Løvemunn sa...

Ble inspirert av Finn stilen: September til å finne fram et skjerf som jeg har synes har vært altfor fint til å bruke. Det har ligget og ventet i fire år! Ja, jeg har barnehagebarn... Men for at det ikke skulle ende som Ingerid Sletten, at det ikke var tråden igjen, er skjerfet mitt glamorøse fredagstilbehør i dag. Så fornøyd. God helg til alle gode lesere og Glamourbibliotekaren.

Anaruh sa...

Glamorøs fredag begynte egentlig å går kveld, For da bakte jeg noen hageepler i ovenen sammen med litt kanel, spiste is til og hørte på den nyeste Radio Glamourbibliotekar.

Dagens glamorøse antrekk er vel definisjonen på høst for meg: blyantskjørt, høstgul lammeullsgenser, bærfarget neglelakk (Mavala Mexico) og min nye høstleppestift (Dozen carnations fra Mac), sammen med et par mørkeblå Converse som var i litt dårligere forfatning enn jeg trodde.

I dag jobbes det med internrevisjon av bedriftens miljøtall mens jeg lytter videre til nevnte spilleliste og drikke en utsøkt grønn te med pære fra le Palais. Etter jobb skal jeg drikke te med venninne hos Perch's, og ellers er planene for helgen ganske åpne. Har lyst til å lese ut et par bøker, bake en kake og gå en tur i marka.

Ellers vil jeg si at jeg synes det er kjempekoselig å lese alle andres kommentarer, både under Glamorøs fredag og de andre fine innleggene som har kommet de siste ukene. Takk til glamourbibliotekaren som skaper et slikt fint forum, og jeg vil gjerne "bli kjent med" alle som vanligvis ikke kommenterer også. Blir så inspirert av å høre hvordan andre forgyller sine hverdager!

Anonym sa...

Helg! Grunnet en kraftig forkjølelse er jeg hjemme fra jobb, sitter i sofaen i pappas gamle kofte og ser ut på den grå fjorden. Oppholdsvær enn så lenge. Kjenner jeg må lete litt etter glamouren i dag, men nyvasket hår, en kanne med Solberg&Hansen sin Høst-te og kjøleskapet fullt av norske epler og rotfrukter hjelper på.

God helg alle sammen!

Ida i Bergen

tea sa...

I skrivende stund sitter jeg på lesesalen med nyeste Radio Glamourbibliotekaren på øret og en stor kopp med Earl grey. Skal snart spise lunsj og få gjort unna en del arbeid - forhåpentligvis. Dagens glamoureffekter er rød leppestift, ny parfyme, høstkåpe i en nydelig sennepsgul farge og rutete skjerf. Sånt får meg alltid til å føle meg fin og i dette tilfellet, også høstlig. Som vanlig står fredagspizza på planene senere i ettermiddag/kveld og avslapping med min lille familie. Helga er ganske åpen for øyeblikket, men vi har en tendens til å finne en del å gjøre, så dagene blir nok raskt fylt opp likevel. God helg til alle!

Glamourbibliotekaren sa...

Susie: en må være den første, og i dag stakk du av med seieren! :)

Lotta: Skog! så koselig! :)

Anonym: Nyfødt; åååh. Beste glamoureffekt! :)

Anonym: Det er definitivt høst! Hurra! :)

Cand.med: Stemmer for kafé! :)

Slikejenter: God planteshopping! Håper du ikke fryser på beina :)

Alene: God plass til tær er viktig for glamouren :)

Ine: Oi, hils mannen! Skogtur er koselig på en fredag. :)

Løvemunn: Ingerid Sletten skulle ha vært med på "bruk de fine tingene du har"-uka her i bloggen i blant! :D

Anaruh: Håper spillelista kan frese opp de miljøtalla noe alvorlig! :D og ja, det er veldig hyggelig med alle rapportene og kommentarene! Håper denne trenden fortsetter :)

Ida i Bergen: Pappakofte og fjordutsikt høres fint ut! Og norske epler, nam :)

Teabooks: Høres ut som en bra fredag og en koselig helg! :)

S sa...

Fin fredag!
Dagens ytre glamour er nyvasket hår, og med en god klipp tidligere i uka legger håret seg fint og akkurat slik jeg liker det. Den indre glamouren er desto høyere, med ei vellykket uke og en vel gjennomført jobbreise jeg i forkant var litt spent på. Nå har jeg noen avtaler igjen denne dagen, og så er det helg. Er usikker på om vi drar på hytta eller ikke, men utfallet av det valget avgjør litt hvordan helga blir. Ikke så mange konkrete planer; jeg skal uansett strikke, lese bok og om vi blir hjemme hente frem høst- og vintergarderoben.

Så godt å være tilbake til fredagsrapporter - det gir en ekstra glans på fredagen for min del. Og veldig hyggelig å lese om hva som forgyller andres fredag og de ulike helgeplanene.

Ønsker alle ei riktig god helg!

S

Lille sa...

Endelig helg!
Begynner helga allerede i dag, men en etterlengtet fridag! Dagen startet passe seint, men en deilig dusj. Nå sitter jeg å drikker dagens første kaffekopp, mens jeg hører på de 2 hundene våre sove søtt.

Dagen skal brukes til å strikke litt, gå en tur, lakke neglene og i ettermiddag reiser jeg inn til Oslo for å besøke en venninne. Vi skal på Oslo garnfest i morgen, det blir gøy! Vi har meldt oss på 2 forskjellige aktiviteter. I morgen kveld skal jeg og samboeren på blueskonsert.
Søndagen blir det som vanlig hundetreff og hygge i sofaen etterpå. Jeg tror jeg skal lage en stor kjele med deilig suppe, det beste med høsten.

God helg til alle glamorøse der ute!

HildeSofie sa...

Hurra for fredag!
Jeg startet glamourfølelsen i går, med et besøk hos frisøren, alltid deilig.
Antrekket i dag er ganske nøytralt med grå bukser og sort genser, men blå negler med glitter på veier opp, hoho. Duften er, som så ofte før, Coco Noir.
Prøver fortsatt å orientere meg i det nye jobblandskapet jeg er en del av, og forstår stadig mer. Men med økt forståelse kommer også jevnlig panikk over alt jeg ser at jeg må rekke over før jul, så det blir godt med helg nå!
I ettermiddag skal vi ha en liten "høstfest" her på kontoret, i skrivende stund er det en kollega som har begynt å lage en deilig høstgryte. Hyggelig å gjøre litt sånt sammen også, ikke bare snakke om rutiner og planer hele tiden.
Resten av helgen blir rolig, kanskje en tur på nabolagsmarkedet, og kanskje litt baking? Og avislesing, så klart. Og te. Alltid te!
God helg til alle :)

Elisabeth sa...

Hurra for glamorøs fredag igjen - det er seriøst så godt at denne onlineinstitusjonen er tilbake i alle sin prakt! Det gjør meg veldig glad, hver eneste fredag :)

Her er den ytre glamouren ivaretatt av sorte strømper og cardigan, og en mønstrete kjole. Chanel på leppene, H&M Rose Umber på neglene (den er så fiiiin!) og ingen parfyme pga allegisk kollega. Indre glamour er det også, ettersom jeg i går kom ganske mye lengre med forarbeidet til et prosjekt jeg jobber med og derfor er veldig fornøyd.

Helga skal brukes på fine ting, blant annet te og ei novellesamling av Murakami. I morgen skal jeg dessuten på før-premiere på den nye Flåklypa-filmen sammen med tre gutter på 10-13 år, og det blir stas! God helg, alle sammen!

Emma sa...

God fredag alle sammen,jeg er Emma og dette er min aller første glamor raport.

Dagen startet deilig med nyvasket hår og høstsol, det er en fin kombinasjon: myke krøller og høy blå himmel. Høstlykke er å finne den første kastanjen, i dag lå den plutselig der forann føttene mine-blank og rund og skinnende brun, rett ut fra det myke skallet sitt, å så glad jeg ble!

Jeg har fysioterapitime hver fredag morgen, det er en aldeles nydelig start på helgen å få masasje etter å ha gjort trening og vanskelige øvelser. Deretter er det fast tur på biblioteket, i dag hentet jeg "Lasses eventyr i haven" av Elsa Beskow som jeg skal lese for vår yngste datter denne høsten også,vi er så glad i tegningene, og Hans Børli samlede dikt, høsten er så fin til dikt synes jeg.

Nå nyter jeg min fredags luksus: en fersk berlinerbolle med bringebær syltetøy og en kopp varm Twingings Earl Grey til lyden av
" Fly me to the moon" - det er fredags glamor det!

Ha en deilig dag alle sammen, og god helg fra Emma

Signe sa...

Deilig med fredag! I dag tok jeg meg tid til en god, varm dusj, en kopp kaffe og en tykk brødskive med brie før jeg gikk ut døra hjemme.
Dagens antrekk er mørke jeans og gul ullgenser. Etter hyggelig lunsj og kaffeprat er jeg nå klar til siste innsats på jobb før helga.
Det blir fredagstaco i ettermiddag, så sofa og tv. I morgen tror jeg det blir en tur på biblioteket med minstemann, kanskje vi stopper på en kafe på veien. Ellers har jeg lyst til å være litt i skogen og å kjøpe lyng til balkongen.
God helg!

Elin sa...

Skal bli deilig med helg! Sort skjørt, sort topp, sorte strømpebukser, sorte, høyhælte sko (med gullkant), gull i ørene og røde leppestift. Føler meg fjong.
Sola skinner i hovedstaden, og i følge værmeldingen skal den skinne i hele morgen og. I morgen tidlig setter vi oss derfor i bilen og fyker ut til hytta. Sol, sjø og hytteliv skal nytes til fulle. I kveld blir det sofakos. Tenåringen skal på fest, så vi får være hjemme og passe litt på;). Skal sjekke ut Skavlan på TV2 i kveld. Litt skuffa over at han har flyttet fra NRK til TV2, men håper han leverer og at overgangen blir ok. En bukett skal tas med hjem under armen etter jobb. God helg!

Agatha sa...

Startet fredagen med å gjenhøre siste sats fra Mahlers femte symfoni. Den er altså seriøs vakker, og da jeg hørte den i Konserthuset i går kveld var jeg nær ved å hulke. Så det er minnet om den som er min største glamoureffekt i dag.
Ellers står boller til heving på badegulvet, og det er Kulturnatt i Oslo. Mye å glede seg over, nå som også solen titter frem.
God fredag og helg til alle!
(Fremdeles veldig glad for at GB har kommet tilbake til oss!)

Ragnhild sa...

God, glamorøs fredag til alle!

Jeg bor i England for tiden grunnet et lenger forskningsopphold.

Både mannen min og jeg har hjemmekontor i dag, så da blir det felles lunsj rundt kjøkkenbordet (som også fungerer som mitt kontor) – det er glamoureffekt så godt som noe.

Svarte bukser, gul- og hvitstripet genser, nydusjet hår og min hverdagssminke (som vel egentlig er den samme hver dag, hverdag eller fest; noe annet ville ikke være meg). Hører på Anja Garbareks siste plate, sender inn abstracts og søknader og alskens som har frist 15.september og gleder meg til helg med alle mine og fredagstaco, lørdagspizza og søndagsutflukt til en av områdets staselige katedraler.

K sa...

Hei,
Riktig fin fredag så langt, først en rolig start på dagen på Kaffebrenneriet med cappuchino, pain au chocolat og boken min. Ette det særlig interessante arbeidsoppgaver og trivelige kollegaer, og snart er det fredagskaffe.. Ellers er nye høstklær tatt i bruk i dag, stikkord er rutete, mosegrønt og burgunder.
Riktig god helg alle sammen!

Stine sa...

God fredag, kjære Glamourbibliotekar! Eg er så glad for at favorittbloggaren min er tilbake! Kvardagen var ikkje den same utan deg, spesielt ikkje fredagane.

Min kjære og eg starta dagen veldig uglamorøst med å forsove oss med to heile timar. Av ein eller annan grunn gjekk ikkje alarmen av kl sju, så det vart ein liten ufrivillig morgonjogg til bussen med bustete hår og tom mage i ni-tida. Vi rakk heldigvis å ta med oss kvar vår termokopp med te, slik at vi kom oss heilskinna gjennom formiddagsforelesningane. Og i pausa unna vi oss ein ordentleg god lunsj, så no føler vi oss endeleg ovanpå igjen!
No er det helg og berre eit par timar, og den blir riktig så fin, med klassemiddag og teaterforestilling i kveld, stor-loppis og bursdagsfest i morgon og vaffel- og brettspelkos med kollektivet på søndag!

Dagens glamoureffekter er ny haustneglelakk i ein frisk raudfarge, mitt smaragdgrøne pashmina-sjal med detaljar i raudt og gull samt rutemønstra stømpebukser under jeansskjørtet.

Håper Glamourbibliotekaren og alle lesarane her inne får ei fortreffeleg helg!

Frøken Desibel sa...

God fredag!

En travel helg er i vente, som starter med lønningspils i dag. Men kun en øl og tidlig kveld for i morgen skal jeg løpe halvmaraton sammen med halve brassbandet mitt. På søndag blir det brunsj med mamma og søster, og deretter skal brassbandet spille konsert på Tempelet. Mange fine og utfordrende ting på en helg det...

Piffer opp fredagen med kjole og Georg Jensen smykke fra København. Og Wolford strømpebukser! De koster litt, men de sklir jo aldri ned og blir ikke nuppete:D

Håper alle får en finfin helg :)

Glamourbibliotekaren sa...

S: Høres ut som ei velfortjent helg! :)

Lille: Hundetreff høres skikkelig koselig ut! :)

HildeSofie: Frisørbesøk er en utmerket måte å starte helga på! :)

Elisabeth: Onlineinstitusjonen er tilbake i all sin prakt! Herlig :D

Emma: Hjertelig velkommen med din rapport! Håper du vil fortsette å rapportere, for det er ingen tvil om at du vet å sette gullkant på dine fredager! :)

Signe: Høres ut som ei koselig helg i passe tempo! Var akkurat på biblioteket selv, og kom hjem fra butikken med lyng :)

Elin: Høres deilig ut med hytte ved sjøen nå om høsten :)

Agatha: åh ja, og fjerdesatsen også! Mahlers kjærlighetssang til sin Alma... får gåsehud bare jeg tenker på den. :)

Ragnhild: Så herlig å bo i England! Glamoureffekt i seg selv :)

K: mmm, fine farger på en høstfredag! :)

Stine: Bra dere kom dere til hektene igjen! Snart helg! :)

Frøken Desibel: Halvmaraton med halvt brassband! Neste år blir det helmaraton med hele bandet, hva? Haha! Lykke til og god helg! :)




.mette sa...

Ingen fredag uten glamourbibliotekaren sier nå jeg! Godt du er tilbake! Startet dagen med en times tur før frokost - veldig fornøyd med det. Ellers funnet fram en gml seng som barnebarnet skal ligge i når han er på besøk ! Ellers blir det hjemmelaget pizza og en forferdelig grøsser på TV - bare må se den. Deilig med helg. Mette

Anonym sa...

En rolig dag så langt, etter en slitsom og noe søvnløs uke. Setter sånn pris på å ha litt tid til å roe ned. Driver et ryddeprosjekt i heimen i helgene, men har gode pauser innimellom. Og det hjelper å ha "Anne of Green Gables" på lydbok som selskap. Satser på et kinobesøk ila helga,og noen gåturer. Ønsker alle ei god helg!

Maren sa...

Jeg er så glad for at det er fredag! Vi har nesten ingen planer, bortsett fra et lunsj med venner på søndag. Passer meg helt perfekt! I dag har jeg på en ganske ny kjole, og jeg gleder meg til å kjøpe helgeblomster. God helg alle sammen! Dette er det fineste hjørnet av Internett ❤️

Ai sa...

Min siste dag i NYC. Mesteparten av oppholdet har jeg ligget rett ut med influensa, men jeg er ved godt mot, og skal kanskje driste meg til noen bokhandlere downtown og finne noe aa lese paa.
Leste Revolutionary Road av Richard Yates, der handlingen foreg[r i NYC, moro aa gaa rundt i gatene han skriver om!

Anonym sa...

God fredag ettermiddag til alle! Ytre fredagsglamour her i gården er ny leppestift fra Mac «Creme in your coffe». Tror også at kveldens planlagte treff med hybelboende tenåringsbarn, skaper en glød som vises utenpå. Vinterveden skal inn i morgen. Morfar sa alltid at ved skal varme mange ganger. Så jeg håper vedarbeidet gir litt hverdagstrim. Gleder meg også til å starte på en ny bok :-)

Trude sa...

God fredag fra Barcelona! Jeg har gjennomført de første 2 ukene på jobb og den beste glamouren er å ha fått igjen helgefølelsen. Uten jobb kunne dagene gå litt i surr :)

Ellers er det glamour nok å sitte igjen med godfølelsen av å ha hatt besøk av foreldrene mine noen dager, pluss at de la igjen litt Freia melkesjokolade til meg - hurra! Ytre glamour er det lite med da jeg har hjemmekontor og ikke prioritert pyntinga i dag, men i helga blir det bytur og kanskje en ny lebestift og en veske til høsten. Ute er det fortsatt sommer, noe jeg prøver å nyte i og med at jeg ikke kan endre stort på det, men det er så koselig å komme til denne bloggen og få masse høstinspirasjon - min absolutte favorittårstid!

God helg til alle!

Inger sa...

Fint å lese så mange koselige kommentarer, her kommer en til! Fredagsglamouren er nyvasket hår og nylakkerte negler, blåstripete genser (hm -må kanskje finne noe mer høstlig) og perler i ørene. Vi har ikke så mange planer, men nettopp det er deilig etter en travel uke. Lese, strikke -og snekre mer på garasjen under kyndig oppsyn av min kjære. Dette er sommerens prosjekt på hjemmebane, som strekker seg godt utover høsten. Det er gøy å se et konkret resultat av arbeidet!

Stine Arkeologine sa...

Nei men, jeg trodde ikke mine egne øyne! Jeg sto her i et stort forkle og skar opp suppegrønnsaker, hørte på Monica Zetterlund og så på det varme ettermiddagslyset som kom inn i striper gjennom kjøkkengardinene, og alt var høststemning og perfekt og det var fredag og ... det var liksom noe som manglet likevel men hva var det og plutselig kom jeg på Glamourbibliotekaren og SAVNET DEG FRYKTELIG!! Så mye at jeg kom inn hit bare for å skrive en liten Glamorøs fredags-hilsen helt for meg selv i ren nostalgi. Og så er det jo fullt selskap her inne! Så utrolig hyggelig å se nye og gamle igjen, og ikke minst Glamourbibliotekaren selv! Hei, og riktig god fredag og helg alle sammen! <3 Gleder meg til å lese alle nye poster, Kva las du no og alt fint som har kommet her siden sist!

Glamourbibliotekaren sa...

Mette: Høres koselig ut med forferdelig grøsser, hihi! Hyggelig å høre at du gleder deg over bloggen! :)

Anonym: Så koselig lydbok når man rydder! :)

Maren: Kvalitetstid med familien! Riktig god helg, ses snart! :)

Ai: Åh, en av mine favorittbyer! Håper du får utnyttet den siste tiden der! :)

Anonym: Det var et fint ordtak om ved! Tar det med meg :)

Trude: Skulle gjerne tatt en tur til Barcelona snart! Og hamstra bøker i den gamle kirka som er omgjort til bokhandel :) God helg!

Inger: Bra prosjekt! Da trenger man en rolig helg med god tid :)

Stine Arkeologine: Heeei! Så hyggelig at du kom hit og fant oss! Lurte på hvordan jeg skulle nå fram til deg, ô trofaste fredagsreporter gjennom mange år, siden jeg ikke aner hva du heter eller bor - så jeg håpet du ville titte innom og oppdage at bloggen er oppe og går igjen. Og det gjorde du, hurra! Forventer at du henger med videre :D

Anglofilia sa...

Det er så deilig at glamorøs fredag, ja hele bloggen for den saks skyld, er tilbake! Dette forgyller fredagene som ingenting annet, skal jeg bare si. Travel dag på jobb, men nå er laksewoken fortært, frdagsbukett med minigerbera og eukalyptus er innkjøpt, rødvinen har kommet i glasset, og t-skjorte og joggebukse har erstattet jobbantrekk. Dagens parfyme er Rose of No Man’s Land. I morgen blir det kino etterfulgt av en høstlig søtpotet- og gresskarsuppe med Creme Fraiche og sopp-topping. Gleder meg allerede. Riktig god helg til alle sammen!

Ellen sa...

Hipp hurra for at Glamourbibliotekaren er tilbake! Det er jeg bare SÅ glad for!
Det mest glamorøse for meg i dag, er at jeg nå er heime hos min kjære og en god middag venter. Vi er særboere, men ser hverandre hver helg - så dermed blir fredagskvelden et stort høydepunkt. Det ytre er ikke så veldig glamorøst, grunnet flyttesjau - men litt smykker og parfyme (Shiseidos Ever Bloom) hjelper på.
Idag kjøpte jeg "Svøm med dem som drukner" av Lars Mytting, den virker lovende. Ellers lurer jeg på om ikke jeg må gå løs på Proust, blir jo inspirert av denne bloggen!
De russiske Kusmi-teene er blitt en stor favoritt, takket være Glamourbibliotekaren, nå er det Anastasia det går i.
Tusen takk til Glamourbibliotekaren og alle dere andre for gode og inspirerende innlegg, og god helg til dere alle!

Marianne sa...

Så hyggelig med mange rapporter! Jeg er lite glamorøs i klesveien, men har reist til Europa (Danmark) og kjøpte nye øredobber på båten. De er formet som grønne blader, men er i "gull." Veldig fine! Glamouren ellers er åtte venninner gjennom 35 år (!) på tur. Vi mimrer og skaper nye minner. God helg!

Snøfte sa...

Første kommentar, og det er litt skummelt, ja. Har fulgt med i flere år, men ikke kommentert. Nå er det første høst for meg med full jobb, og plutselig ble fredagen mer spesiell. Glamoureffekter i dag er tur og middag med ei god venninne. Veldig hyggelig at du er tilbake!

Anna sa...

God fredag til alle! Her er den største glamoureffekten å gå i hi etter en meget intens arbeidsuke og ikke ha noen avtaler eller forpliktelser. Utrolig deilig innimellom! Ellers har jeg nytt første dag med mine nye sko som jeg fant for noen dager siden, og som er akkurat det jeg har vært på jakt etter i flere år. Veldig behagelige og passer til alt! Nå er jeg så glad for at jeg ikke kjøpte noe jeg var halvveis fornøyd med, for de jeg så for meg fantes altså der ute et sted. Gleder meg også til å fråtse i norske epler!

Kristin sa...

Likte begrepet til S over her; indre glamour! Det er den det er mest av her denne helga... først og fremst følelsen av å ha fri etter en slitsom jobb- og sykdomsuke - vidunderlig! Nå er det håndarbeid, sjokolade og Nytt på nytt i sofaen, og resten av helga går til masse hvile og ditto frisk luft:) God helg til dere alle!

Eline sa...

God fredag! Jeg er også veldig glad i høsten, og i dag var det kaldt nok til å ta på en svart merinoull-genser! Øredobber og røde lepper passet også godt på en glamourøs fredag. Er så glad du er tilbake, fredagene blir ekstra spesielle! Helga blir rolig sammen med familien, kanskje blir det en høstbukett på bordet i morgen.

Anonym sa...

God fredag!
Her ble det sedvanlige fredagsskjørtet pyntet opp med høye støvletter med hæler - premiere for høsten! Litt for pynta for fotballkamp i sur vind - men det er jo fredag da!

Tove

Jorunn sa...

Jeg må legge igjen en liten kommentar på tampen av glamorøs fredag. :-) Den beste glamourfølelsen i dag oppstod akkurat nå, da jeg la meg i nyvasket sengetøy. Holy moly, det er billig hverdagsluksus! Kake på jobben satte også en ekstra piff på dagen, så man kan ikke klage. Ytre glamourøs staffasje: luktet av J’Adore fra Dior, som tar meg tvert tilbake til Nottingham og utveksling på lærerskolen i 2001. Rart hvordan lukter linker deg til minner. Daisy i ørene, for øvrig et ganske casual antrekk (dongeriskjorte og svarte bukser). Gleder meg til i morgen, for da skal jeg på skattejakt! Det vil si; jeg tar meg en tur på distriktets store årlige loppemarked. Håper å finne julepynt, bøker og andre fine ting. Resten av helga ligger der i det blå, og det er jeg veldig komfortabel med.
God helg, alle sammen!

Ingerid sa...

Så herlig med glamorøs fredag igjen! Helt kort rapport mens det nærmer seg leggetid: Dagens antrekk var kul denimkjole, mintgrønt (mintblått?) skjerf med løver på, pene, brune skinnsko fra Ecco. Dagens parfyme var Eau des 4 voleurs fra l'Occitane, en ny og stor favoritt som egentlig er litt før sommerlig, men men. Jeg har bakt brød, for første gang siden før ferien, og nyter helgen etter årets mest intensive undervisningsuke. Helgen blir full av høstlige aktiviteter, det er virkelig gullkantet høst når det fortsatt er litt varmt og luften begynner å bli klar. God helg til alle!

Ida sa...

Jeg måtte flytte glamorøs fredag til lørdag denne helga. Men bedre sent enn aldri, eller hva? ;) I kattelivet startet vi dagen med å spise frokost i sola i "hagen"vår. Og etter noen små ærender i ettermiddag blir det nå bare avslapping resten av kvelden. På kjøkkenbordet står en ferskenfarget bukett med nelliker, og i kjøleskapet ligger ferske reker og en flaske hvitvin. Det lyser mykt fra alle telysholderne i stua, kattepusen ligger sammenruller som en kanelsnurr i sofaen, og Chet Bakers høstlige toner strømmer ut av høyttalerne. Kan man gjøre noe annet enn å elske denne årstiden? Riktig god helg alle sammen!

Glamourbibliotekaren sa...

Anglofilia: Høres ut som en bra helg! Glad for å bidra til forgylling av fredag :)

Ellen: Glad for å høre det! Og de russiske er det beste Kusmi har, spør du meg! :)

Marianne: Kjempehyggelig med så mange rapporter! Håper det vil inspirere flere til å bidra :) Høres ut som en koselig venninnetur!

Snøfte: Velkommen hit i kommentarfeltet! Håper du blir! Fredager er fine :)

Anna: Sånne sko er man jo alltid på jakt etter. Heldiggris som fant dem! Og hi er en bra glamoureffekt :)

Kristin: Åh, indre glamour er jo 50% av denne bloggen, om ikke mer :D Mye viktigere enn ytre! Og ofte bidrar de til å øke hverandre :)

Eline: Høst og røde lepper hører definitivt sammen! :)

Tove Marie: Fredag overstyrer sur vind! :)

Jorunn: Dufter er tidsmaskiner, det er ikke til å tro hvordan de kan påvirke :)

Ingerid: Ja, det er herlig! Høres ut som en fin dag! :)

Ida: Det er lov å flytte glamorøs fredag, eller å ta den når som helst i tillegg til fredag :) Her kan man rapportere når man vil.

Populære innlegg