fredag, september 28, 2018

Glamorøs fredag


God morgen kjære venner!
I dag skinner sola i hovedstadsområdet; håper det er fint alle andre steder også! Eller at dere koser dere inne og holder dere varme i eventuelt ruskevær. Jeg sitter ved kjøkkenbenken og jobber, og ser morgensola komme lavt inn på morelltreet i hagen. Bladene er fremdeles grønne, men det er nok ikke lenge til de blir gule og røde og faller av. 

En kopp Pouchkine fra Perchs holder meg med selskap, barnet er levert i barnehagen og sitter og leker med Gullhår og de tre bjørnene, jeg skal gi meg i kast med en ny Bach-kantateplate som kom i går, og i kveld skal jeg ut og treffe venninner på en ny kafé i området her. Dagens duft er Avignon fra Comme des Garcons, evig favoritt som minner meg om høst i Paris i 2006 (den turen var bryllupsgave fra meg til min nybakte ektemann), og apropos Paris - vi fikk et lite whiff av vår kjære yndlingsby i går ettermiddag da vi spontant svingte innom en fransk bistro og spiste créme brûlée før vi hentet i barnehagen. Nettopp slik hverdagsglamour som denne bloggen er tuftet på. 

Ellers: Høstgul genser, Tiffany's-øredobber, raggsokker, gule strålende solsikker på bordet, og nå skal jeg tenne lys og til og med fyre opp i ovnen her. Det var bare to plussgrader da vi trasket avgårde til barnehagen for en halvtime siden!

Ha en fin dag alle sammen, og husk: Absolutt ALLE er velkomne til å rapportere her, samme hva dere driver med! Her er alle venner. Inspirer hverandre, ta en pust i bakken, kom inn kom inn!

mvh
Glamourbibliotekaren




Paris-følelse på en regnfull torsdag


50 kommentarer:

Hermia Says sa...

Jo då, solen strålar över Sandviken (i Sverige då) där jag jobbar! Härligt!
En sprutt Lovely från SJP på handleden idag och efter jobb väntar besök hos frisören, det är fem månader sist så det blir skönt. Imorgon ska jag läsa, läsa, läsa och hälsa på maken som ska sitta vakt på ett konstgalleri. Ser fram emot en lugn helg överlag, sedan väntar några helger med jobb.

Önskar en god fredag!

Ulla-Britt sa...

Hei! Jeg er så lykkelig over at bloggen er i gang igjen!!! Har savnet den så veldig. Skal bli flinkere til å gi tilbakemeldinger. Her er det strålende sol og flammende høstfarger. Solgul genser og en liten dusj av Davidoff Cool Water. Ønsker alle en nydelig helg!

Anonym sa...

Høst! Og snart høstferie. Har bare et førsteutkast til bokkapittel som skal være klart først... Dagens antrekk er favoritt-jeans fra Livid og mørkeblå og hvit håndstrikket ullgenser laget av eldre dame på det lokale renseriet. Når hun er der, selger hun fine gensere og sokker hun har strikket. Dessuten de evig aktuelle Frøken Fjong-øredobbene i hvitt porselen og Eau des 4 voleurs fra l'Occitane bak øret. Det er nesten så jeg må ta på rød leppestift senere i dag.
I kveld går turen til Sverige, og i morgen kommer vi frem til bror og familie. Barna og jeg skal ha en liten høstferie i Stockholm! Jeg gleder meg masse til tur i skogen med hele hurven, tur i Gamla Stan og til Junibacken, og ikke minst, massevis av fika slik man bare får det i Sverige. Jeg gleder meg som et barn.
God helg til alle fra Ingerid

Elisabeth sa...

Det bøtta ned med sludd da jeg gikk morgentur med den firbeinte, men nå kan jeg hilse god glamorøs fredag fra en Bodøby som i det minste har oppholdsvær! Blått skjørt, sort overdel, null parfyme (allegisk kollega), men nyvasket hår og nystelte negler gir meg ytre glamour i dag. Den innvendige glamouren tyvstarta allerede onsdag kveld, for da var jeg på konsert med Bernhoft på Sinus og det tok helt av. Og best av alt; jeg var sammen med ei god venninne som jeg sjelden ser på tomannshånd og enda sjeldnere går ut sammen med. Vi møtes helst hos henne, ofte med mann eller barn rundt oss når vi sitter ved kjøkkenbordet, for eksempel. Nuvel.

I helga skal jeg også gode ting, både sosiale treff og tid til å være ute i marka. Blir bra! Skal også lese ferdig Murakami-boka jeg er i ferd med å avslutte, bake kanelsnurrer og sende en søknad som gjelder noe som kan bli spennende om den blir innvilget. Her er det ikke høstferie før om et par uker, men god ferie til dere som får fri snart! Og god fredag (helg!) til hver og én!

Agatha sa...

Åh, for en vakker morgen! Våknet opp til lav og intens sol, frost i gresset og hvite tak. De to kuldegradene forvandlet hagen til grønt glitter. Selv om jeg synes det er litt tidlig med frost, er det unektelig koselig også. Jeg fyrer i ovnen, leser morgenavisene grundig og titter ut.

Fredagsglamouren i dag er det rett og slett naturen som står for. Så følger jeg opp med røde lepper og en dråpe Acqua di Gioia i nakken. På en slik dag er det også best med tette strømpebukser til olaskjørtet, og dertil en blå cashmirjumper. Tror dette blir en bra dag.

Og så må jeg ønske Ingerid god tur! Du inspirerte meg til å tenke på en Sverige-helg. Takk for det!

God fredag og helg, alle sammen

Alene sa...

God fredag fintfolk!

Min glamoureffekt i dag er å sitte under pleddet, fyr på peisen, sol ute, i ny okerfarget morgenkåpe (lin) fra HM home.
Jeg har nemlig vært på aleneferie på Grünerløkka noen dager. Sittet på caféer og observert livet og lest.

Så nå sitter jeg her. Takknemlig for at jeg har hatt muligheten og glede ved å komme hjem igjen til mannen og tilbringe helgen sammen.
Verdens beste sønn kommer hjem på besøk og jeg skal knusklemme han!

Glamour i sjela er tema for denne fredagen kjenner jeg. Det meste blir vakkert med den innabords.

Skinn litt for deg selv og andre i dag fine damer :-)

Yvonne sa...

Jeg har kledd på med en beige chinos og mørkegrønn topp med matchene neglelakk. Litt Chloé bak ørene og roségull øredobber som er formet som eple med Swarovski i midten. Skal avgårde nå og hente ei nyoperert venninne. Så skal vi nyte høstsolen litt. Før det bærer hjem til rot og kaos og en forkjølet tenåring. Så blir det taco til middag og vafler til dessert. Bestilt av den syke... :) god helg!mvh Yvonne

Ai. sa...

Hei, alle sammen!
Sitter på biblioteket og skriver. Jeg er endelig over en tøff runde influensa, og få ting kjennes vel bedre ut enn å bli frisk, og å kunne komme seg ut i verden igjen.
Helgeplanene er middag med familien, og ellers, minst mulig.
Jeg leser Trude Marsteins nyeste, men enten er det jeg som ikke forstår samtidslitteratur eller så var det ikke noe for meg. Men sitter igjen med en følelse av at det blir veldig overfladisk, og at teksten som helhet er episodisk, uten sammenheng og jeg forstår ikke hovedpersonens motivasjon. En slags oppramsing av livets små og store ting, uten noen refleksjoner rundt det. Kanskje det er et bevisst grep? Hmmm.
Tror ikke jeg kommer til å lese den ferdig.

Kirsti sa...

Det sluddar i Trondheim! Det er haust med store bokstavar. PÅ ein måte fint også. Det er te og fyr i omnen kvar kveld (og ein brå overgang frå sol og varm langhelg i Italia sist helg)
Glamour i dag er nytt, smaragdgrant skjørt i fløyel og pusete ullgenser. Droppa fotformsko og gjekk for sandaler på jobb(inne ja)Eg skal ha fyr i omnen, eit glass vin og stille fredagskveld etterpå

s sa...

Hallo alle glamorøse!
I morges stod vi opp til hvit plen, men tror all snø har smelta nå. Kjennes litt tidlig ut, selv for oss her nord. Men som mange er inne på gjelder det å høyne kosefaktoren inne, med levende lys, fyr i ovnen og varm drikke. Og apropos varm drikke, så har yngstedatteren og jeg en avtale om å drikke te (kjøpt av undertegnede i London) og strikke sammen i ettermiddag.

Tror dagens glamour kanskje er mest innvendig, med støle muskler som minner meg på at jeg har kommet i gang med trening igjen og at nedtelling mot siste arbeidsdag i denne jobben stadig tikker videre. Men har nyvasket hår og nylakkede negler, så den utvendige glamouren er ikke helt borte.

Har ikke så mange planer for helga, men hagemøblene må definitivt pakkes bort og så må det gjøres en del husarbeid, med vask og rydding. Tenkte jeg kunne belønne dette arbeidet med å kjøpe nye treningsklær. I tillegg skal jeg komme videre med et strikkeprosjekt, og jeg har funnet en perfekt kombo med litt intetsigende serie eller podkast på ørene i godtstolen så kan jeg strikke samtidig. Og i kveld altså strikk og te med min lille venn. Og søndag skal det trenes igjen.

God helg til alle dere!

Randi sa...

Regnet pisker på ruta og Trondheimsfjorden er grå, men buskene utafor lyser opp.
Jeg snuser på en liten Rørosferie rundt neste helg, så det å bestille hotell får være dagens glamour vel. Ytre sett er det nemlig heller dårlig stelt med denslags; lurvete kosebukse og trøye og ørten kilo hundehår siden vi passer datras firbente bestevenn mens hun er på kjæresteferie i Hellas.
Litt sminke og god duft vil kanskje løfte det hele?
Det blir iallefall god hjemmelaga pizza til kvelds, samt sprudlende vin og strikketøy til fredagsrekka på nrk, og en oppmerksomhetssyk og kjælen diger biskevov overalt!

God fredag og helg ønskes dere alle <3

Trude sa...

Det er sol her jeg bor rett utenfor Barcelona og temperaturen er fin og litt friskere enn den har vært - det går med andre ord mot oktober her også! Jeg er passe forkjøla og da er det godt med hjemmekontor. Dagens glamour er at jeg skal ut på middag med en gjeng norske jenter som bor her nede. Vi møtes ikke så ofte, men det er alltid veldig hyggelig når det skjer.
Ytre glamour er vel dagens parfyme - Agua de Baleares. En deilig, frisk og somerlig duft fra Mallorca.
God helg til alle!

Skydronninga sa...

Hei fredag alle mer eller mindre glamorøse!
Her starta dagen med å sove lenge - etter en heftig natt med våken baby.
Men så sovna baby i armene mine og før lunsj så jeg jammen med en passe fjollete film på Netflix! Dagens glamour er at øynene ikke er like hovne i dag og at ei jakke som passer høsten passer igjen etter graviditet... I dag skal jeg unne meg en god lunsj (uklart hva enda), kanskje får jeg til litt yoga og litt hjemmespa i kveld? Og ja, må bare ut i de fine høstfargene - det er luksus å gå tur midt på dagen!
God høstferie for de som har det - og god helg til dere andre! Og takk til vertinna, for atter igjen å diske opp til glamorøs fredag!

Maren sa...

Dagens antrekk er rødstripete kjole og ny svart cardigan som jeg føler meg fin i. Helga er helt åpen og klar for å fylles med det vi vil, så deilig. Det blir bok og blomster og litt ekstra søvn og kanskje også noe bakst. God helg!

Anonym sa...

God fredag til alle her. Var litt uheldig med vedfyringen før jeg la meg i går...veden bare ulmet og en liten glamorøs lukt spredte seg over hele huset. Halsen klør, og huset står på gjenomlufting nå når vi er på jobb.

Blir storbank i ettermiddag i påvente av koking av årets første kjøre med fårikål.

Føler meg fin i ny blå rillegenser. Vh Astrid

H sa...

Føler meg fin i helsort antrekk og gleder meg til å spasere hjem i strålende høstsol etter jobb. I kveld blir det en etterlengtet, rolig kveld i sofaen med min kjære, pizza og Netflix.

Håper på å rusle rundt i så mange av Oslos parker som mulig i helga, for å nyte alt fargesprakende løv med noe varmt i koppen. God helg til alle i et av Internetts hyggeligste hjørner!

Anonym sa...

Blir storvask i ettermiddag. Tror jeg hater stavekontrollen ��Vh Astrid

Emma sa...

God fredag alle sammen.
Så hyggelig det er med denne fredagsklubben, jeg tenker at vi nesten drikker te sammen!

I dag er den innvendige glamoren fryd over å snart skulle på fjellet, den utvendige er ivaretatt med Sorbetto Rosso bak ørene og en søt vintage blondebluse.

Jeg har prøvet den gamle lysebrune anorakken og vindbuksen min, de er like gode og hele fortsatt og klar til høstferie på fjellet. Kanskje ikke helt ny, men klassisk norsk "fjolls til fjells" stil og med gammelrosa sjerf og ullvotter blir det fint. "Riktig kledd er velkledd" stemmer ikke det Glamorbibliotikar? Blåbærlyng og fjell med hvite topper venter på oss.

Nå lager jeg meg en kopp te, finner frem fredags berlinerbollen og gleder meg til å lese om alle fine fredager!

Emma


Glamourbibliotekaren sa...

Hermia says: Frisørtime, så herlig! :)

Ulla-Britt: Hyggelig at du er fornøyd med bloggens gjenoppstandelse :)

Ingerid: Åh, Stockholm, heldiggris! Gå bananas på Cow parfymeri for meg! :D

Elisabeth: Nå fikk jeg lyst på kanelsnurrer :D

Agatha: Frost i gresset er så pent! :)

Alene: Høres skikkelig koselig ut alt sammen :)

Yvonne Falch: Og nå fikk jeg lyst på tacos. Tror det er på tide med lunsj snart, blir så sulten av å lese rapportene her :D

Ai: Så digg å bli frisk igjen! God fredag! :)

Kirsti: oi, sludd, tidlig! Men høres koselig ut også :)

S: Hvit plen, du. I september. Men koselig inne da :)

Randi: Hundeglamour! :)

Trude: Så koselig å møte landsmenn! God helg! :)

Skydronninga: ååååh, sovebaby i armene, hjerte hjerte hjerte :)

Maren: Høres ut som en veldig god plan! :)

Astrid: Haha, storbank! Tror storvask er å foretrekke, du :D God helg, og takk for dagens stavekontroll-fnising! :D

H: Fargesprakende løv, og den lyden!! Åååh :)

Emma: Ja, vi drikker jo te sammen! Koselig tanke! :) God helg!

Elin sa...

Nydelig vær i Oslo i dag! Dagen startet egentlig ganske kjip, med litt muntlig knuffing på kontoret, men stemningen tok seg brått opp da jeg gikk ut og kjøpte meg en kaffe og hadde noen deilige minutter i sola. En liten powerprat med meg selv rakk jeg også. Klar for siste innsats på jobb denne uka og ser frem til helg! Tror plantene på terrassen skal beskyttes og ryddes bort, og ellers kan det være det blir en tur til hytta for å stable ved og nyte sjøen. God helg, alle sammen!

Cand. med. sa...

Veldig, veldig rask fjelltur fra i går til i dag - strålende sol, crisp fjelluft, fantastiske farger... Nydelig! Skal snart skifte ut av ullundertøy og over i litt mer presentable gevanter. Skal treffe noen venner i kveld og da kan hende det til og med blir parfyme og neglelakk. God helg!

slikejenter sa...

Dagen begynte svært lite glamorøst med en ekkel, stressa følelse i hele kroppen. Etter 2/3-dels arbeidsdag kjennes det heldigvis bedre! Jeg m¨åtte spise ekstra sein lunsj pga et møte, men nå fikk jeg sitte rolig på kontoret og drikke kaffe og oppdatere meg på andres glamour - det kjennes fint!

Og i morges rakk jeg en kjapp dusj med min nye parfyme Acqua di Parma Magnolia Nobile - ah! Så god! En duft for den modne kvinnen, leste jeg et sted... Oh well...

I helga må jeg jobbe litt, men jeg har også ambisjoner om å løpe litt, være sammen med familien og rett og slett kose meg! Blir det fint vær på søndag håper jeg vi kan gå en tur sammen, hele gjengen - jeg har vært en del borte i det siste, både fysisk og mentalt, og trenger å lades litt opp :)

Da gjenstår det vel bare å ønske hele gjengen en riktig god helg - og, kjære glamourbibliotekar: som de fleste allerede har sagt: det er så hyggelig med glamorøse fredager her inne - jeg håper du fortsetter med det i uoverskuelig framtid! :)

Nattsvartur sa...

Nydelig vær ute, og gnistrende høstfarger overalt. Senere i dag skal jeg ta med jentene mine på helgebesøk i Fredrikstad, hvor vi skal hilse på geitene i Gamlebyen og innvie den nye lekeplassen der. Gamlebyen i Fredrikstad er klart ett av mine favorittsteder i Norge, sammen med Akershus festning. Regner med at helgen ellers kommer til å bestå av kafe-besøk, plukking av kastanjer og gleden av å kunne nyte en helg uten andre planer enn å gjøre det vi har lyst til i det fine høstværet. Jeg gleder meg allerede :-)


Frem til det består glamouren av god te (Notting hill fra te-butikken i Bogstadveien) i den gamle blå snusmumrikken-koppen, og den velduftende Des merveilles bleue fra Hermes.

God helg!

Helga sa...

Trivelig fredag! Kaldt og fint høstvær i sør, og i anledning fredagen fant jeg ut at jeg skulle ta på meg en hatt jeg liker godt men aldri går med. Man må liksom ta litt sats - men så er det jo ikke sånn at alle stirrer likevel :) Må minne meg på mantraet mitt at de fleste har mer enn nok med seg selv, så de tenker vel ikke så veldig mye på hva jeg har kledd på meg i dag.

Uansett - i ettermiddag reiser vi på helgetur til mine foreldre, det blir koselig. Ettåringen syns det er så stas med besteforeldre, så han kommer til å storkose seg. Tenker med takknemlighet på mine besteforeldre og spesielt mormor som jeg trivdes veldig godt hos som barn. Glad for at min sønn får oppleve noe av det samme <3

God helg til dere alle!

Anaruh sa...

God fredag fra biblioteket! Tester ut konseptet offentlig kontor, og etter litt plundring med påloggingen kjenner jeg at dette er ganske så fint. Har utsikt mot en ås med fine høstfarger, og vet at jeg befinner meg bare få meter unna en butikk som selger fine blomster til helga.
Neglene er nylakkede, jeg dufter av sjasmin og tuberose, husvasken ble unnagjort i går ettermiddag og denne helgen blir lang og god, siden vi tar litt høstferie neste uke.

God helg alle sammen - det er så fint å lese om fredagene deres!

Russian Red sa...

God fredag! Her er det hjemmekontor, podcastlytting og snart en tur på høstutstillingen. Sort skjørt og hvit høstgenser, nye sneakers og gammel arvet ring på fingeren. Denne helgen skal nok bli fin!

Glamourbibliotekaren sa...

Elin: Bra stemningen tok seg opp! Sånt er ikke noe moro. God helg! :)

Cand.Med: Så deilig med fjelluft! :)

Slikejenter: Magnolia Nobile, åååh, den er det lenge siden jeg har snust på! Lekker! God opplading! :)

Nattsvartur: Åh! Geiter! Høres ut som et utfluktsmål! :)

Helga: Hatt er ikke dumt! :)

Anaruh: Koselig å jobbe på bibliotek! :)

Russian Red: Det skal den absolutt bli! God helg! :)

Anonym sa...

Fredagen blir ikke mer glamorøs enn i dag. Jeg har fri. Våkner opp i en himmelseng i en "hytte" i Provence. Utenfor skinner sola. Vi ser ut på olivenlunder og frodig grønne åser. Ferien nærmer seg slutten og dagen skal nytes i sakte tempo ved bassenget, på rusletur til landsbyen og her ved hytta. I morgen reiser vi hjem og er klare for høsten.

T sa...

Har vært på trilletur i sola med nyfødt baby, handlet inn høstblomster og en ny type kaffebønner til helgen. Har nyvasket hår, klærne fra før graviditeten passer og babyen er mett og fornøyd. En fin fredag! Det er så stas at bloggen er oppe igjen, jeg gleder meg over rapportene hver fredag og skal prøve å bidra selv også. Riktig god helg!

Ragnhild sa...

Kjære alle glamorøse,

akkurat nå sprekker skylaget over det sørlige England, og jeg venter på at solen skal flomme inn på kontoret (kjøkkenbordet).

I går var det full sommer og da jeg ruslet hjem etter et foreldremøte i kveldingen fikk både temperatur og lysforhold meg til å tro at det var mai, men gult løv realitetsorienterte...

Raggsokker på føttene, rødt på leppene, kaffe m/ melk - og når jeg har hentet min yngste på skolen skal jeg på joggetur med min mellomste. Jeg er riktignok ikke så glad i å løpe, men veldig glad i å henge med ungene mine; jeg tenker derfor at det kan sortere under dagens glamour at han fortsatt synes det er gøy å fredagstrimme med meg.

Stine sa...

Glad fredag!

Iallfall no når klokka har bikka to, og heimeeksamen er levert! Jippi! Det skal feirast med avslapping fram til improteater og øl i kveld!

Dagens glamoureffekter er det meget casual antrekket beståande av stripete, lause bukser i grått og ein oversized genser i ein lys lillafarge.

Ønsker alle ein riktig glamorøs fredag og ei fortreffeleg helg!

Snøfte sa...

God fredag! Det aller beste med denne fredagen er at det er høstferie! Ingen store planer, men det skal bli godt å puste ut, ha tid til å drikke opp hele tekoppen og være mye ute. Den ytre glamouren i dag er en deilig, hjemmestrikket ullgenser fått av en snill tante. Både fordi jeg er en frysepinn, men også med et håp om at den forkjølelsen jeg føler jeg brygger på skal holde seg unna. Ønsker alle en god helg!

.mette sa...

God fredag. Hvis hullete jeans i grått og sort ullgenser fra Pierre Robert er glamour, da har jeg lykkes. Er litt ugrei, dvs bare hoster og hoster, men nå har jeg tatt hostedempende, gått en liten tur i høstværet og satt igang å lage boeuf bourguignon. Kjøttet putrer i gryta og øvrige ingredienser er klar til å legges opp i. I helgen skal jeg være alene og gjøre ingenting, søndag skal vi på middag til gode venner. Tror dette blir fint jeg. Mette

Bokormen sa...

God fredag!

I dag er det fredagsstille på jobb, og alenekontor med kaffe og noen sjokoladebiter var helt riktig i dag. (Er det noen lesere her inne som har tips om gode podcaster kanskje? :) )

Inger sa...

Denne helgen blir ekstra glamorøs -jeg skal på tur med gode venninner til Amsterdam. Gå på museer,ta en tur med kanalbåt, gå på kafé -jeg gleder meg! Og så er det høstferie enhel uke, med ekstra god tid til frokost. Da rekker jeg mange tekopper, og kan sitte lenge og lese.Det er luksus. Sola skinner og høstfargene har begynt å bli flotte. Det skal nytes. God helg, alle sammen.

Ellen sa...

Sola skinner, og høsten er fin! Enda finere blir den med denne bloggen og rapportene her, det er så utrolig bra med glamorøs fredag. Det er heldigvis ikke den ytre glamouren det kommer an på, idag er det viktig for meg å tenke på det. Flyttesjauen er ennå ikke over, så det er nok av kasser og kaos rundt meg. Men bildene til Glamourbibliotekaren inspirerer til rydding, tror jeg kommer godt på veg i løpet av kvelden. Det skal bli godt å komme i orden. Jeg skal gjøre som Glamourbibliotekaren anbefaler, ta fram de pene tingene fra skapet (eller retter sagt: kassene) og glede meg over dem. Og så skal jeg kjøpe blomster.
Det er så hyggelig med alle rapportene. Ønsker dere alle en god helg, både dere som skal ut og reise, og dere som er hjemme.

J sa...

Snøskurene har gått vannrette her i dag, men det har ikke påvirket glamour- og fredagsfølelsen. Svarte bukser, burgunder bluse med blå prikker og enkelt smykke er dagens antrekk. Duften er J’adore. Kake på jobb (igjen), og nå blir det snart kyllingtaco til middag. Helga for øvrig blir brukt til å forberede og feire seksårsdag, hurra! Dessuten må vi legge om til vinterdekk. Har vært noen nervøse morgener denne uka, etter snøfall og frost om natta. Håper påvarmere tider i oktober! God helg, alle glamourøse!

Lotta sa...

God fredag! I dag er jeg syk og absolutt ikke noe tess, med høy feber og vondt overalt. Lyspunktet i tilværelsen er mannen min, som til tross for at han er travel tar hjemmekontor for å kunne kjøre meg til legen, pusle og kjøpe maten jeg har lyst på. Håper alle får en fin helg, og at dere holder dere friske!

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Provence!! Så deilig! åh :)

T: Nyfødt baby... jeg blir mo i knærne! :)

Ragnhild: Jeg ser for meg at dere bor i en liten stein-cottage i en bitteliten landsby, med Jane Austen-aktige grønne hills overalt :)

Stine: Gratulerer med eksamenslevering! :)

Snøfte: Deilig med hjemmestrikka varm genser! Håper du slipper forkjølelse! :)

Mette: God bedring! Høres fint ut da :)

Bokormen: Salongen i P2 er enda bedre som podcast! Kan absolutt anbefales. God helg! :)

Inger: Så herlig! Amsterdam er fin om høsten. God tur! :)

Ellen: Hyggelig å kunne inspirere! Lykke til med flyttekassene :)

J: Høres veldig koselig ut selv om det er tidlig med vinter nå :) God helg!

Glamourbibliotekaren sa...

Lotta: Riktig god bedring! La mannen pusle ordentlig med deg :)

Karen S. sa...

Å, tenk at bloggen er tilbake! Da lover jeg å slutte å luske rundt uten å kommentere, og i stedet flittig rapportere fredagsglamour - som i dag er hjemmestrikket rosa cardican som brukes for første gang, ny cremete fra Perchs og en fantastisk fiskegrateng kjøpt hos Havets Fryd i Parkveien.

Ida sa...

Hei glamorøs fredag, og hei alle dere inspirerende folk her inne ;) Hos oss er det rolige stunder og avslapping som er hovedfokus denne helga. Jeg hangler litt på grunn av dårlig søvn og noen halsbasselusker, men det er ikke noe masse stearinlys, varme pledd, god te og en splitter ny bok ikke kan fikse. Akkurat nå snør det ute, og selv om jeg egentlig er helt knust over at blomstene mine da bukker under, kjente jeg antydning til julestemning i kroppen. Det er jo selvfølgelig litt tidlig... Men jeg måtte bare lage meg en kopp med Mulled Wine tea fra Whittard. Nå skal jeg legge fra meg pcen og se på de dalende snøflakene mens jeg koser med den trøtte og varme pusen vår. Håper dere alle får en finfin helg, enten den tilbringes foran peisen, i sola eller i utlandet! Klem fra oss i kattelivet.

Eline sa...

Det beste i dag er å komme hjem til ett-åring etter to dager borte, god middag i kveld og høstferie. God helg!

Ingrid sa...

Endelig fredag! Denne uka har vært veldig travel, og jeg innser at det nok må jobbes en del i helgen også. Heldigvis har jeg bunkret opp med te og deilige frokostingredienser, så litt helgefølelse skal det nok bli mellom slagene. Dagen har bydd på hyggelig fredagslunsj med kollegaene, og nå krøller jeg meg opp i sofaen og koser meg med alle fredagsrapportene. I avdelingen for podcast-tips vil jeg anbefale Aftenpodden om man er interessert i politikk. Men er selv på utkikk etter lettere podcast-lektyre. Skal sjekke ut Salongen. God helg til alle!

Anonym sa...

Svært uvanlig glamorøs lunsj i dag - på restaurant med kollegaer. Veldig hyggelig! Nå i kveld blir det en rolig stund med ostesmørbrød og sofa. Ser fram til en helg med bursdagsselskap og en søndag uten planer. God helg til alle!

tea sa...

Dagens glamureffekter ble rød leppestift fra Mac, parfyme fra Chanel, DocMartens, regnjakke, stort skjerf og paraply. Vet ikke helt om øspøsregn kan kalles glamorøst, men det har definitivt vært en del av dagen min. Jeg har vært på et seminar, som delvis foregikk utendørs og det høljet selvfølgelig ned stort sett hele tiden (kom til og med hagl.) Har lært en del om konservering - gøy og spennende! Ikke helt mitt fagfelt egentlig, men alltid fint å lære noe nytt og utvide horisonten litt. I kveld skal jeg bare slappe av, lese bok, drikke te, spise is og legge meg tidlig. Håper alle får en fin helg!

Stine Arkeologine sa...

Så koselig å lese alle fredagsrapportene! :-) I dag har jeg følt meg ordentlig glamorøs med ny, burgunder alpelue og matchende skjerf under paraplyen. Husket da noe jeg leste om Audrey Hepburn, at da hun var ung og ikke hadde råd til å kjøpe nye antrekk, varierte hun klærne med skjerf som hun knyttet på stadig nye måter så hun alltid så litt ny ut. Smart, når kåpen er den samme som i forfjor! I kveld er jeg og yngstemann hjemme alene. Vi har sett «Mormor og de åtte ungene», den gamle innspillingen som begge liker best, og kost oss med ostesmørbrød og kakao. Super fredagskveld i pøsregnet! Nå skal jeg lese og fyre litt i ovnen og prøve å komme meg ekstra tidlig i seng. Riktig god helg, alle sammen!

Kristin sa...

Dagens fredagsglamour var å treffe igjen venner jeg ikke har sett på altfor lenge, og savnet veldig. Glamour i hjertet! :D Resten av helgen blir en blanding av litt overnattingsbesøk, mye avslapping og muligens en kinotur. God helg, fine folk!

HildeSofie sa...

God lørdag! Litt sen rapporten herfra, men glamourfølelsen er på topp på hyttetur på Sørlandet, med gode venninner, god mat, vin og skravling Snart blir det nystekte boller med sjokolade, hoho! God helg til alle :)

Glamourbibliotekaren sa...

Karen S: Velkommen inn i kommentarfeltet! Slike løfter liker jeg :)

Ida: Snø! Høres veldig koselig ut, og skrekkelig tidlig da :)

Eline: Ååååh, gjett om jeg forstår! :)

Ingrid: Håper helgen ble fin og ikke altfor jobbete! :)

Anonym: Måtte lage ostesmørbrød selv etter å ha lest kommentaren din :)

Teabooks: Jeg blir alltid glad av regn jeg, så for meg er det absolutt glamour :)

Stine Arkeologine: Ja, ikke sant! Audrey er mitt stilikon av så mange årsaker, ikke minst det du nevner her. Tror vinterkåpa mi er snart ti år. Men skjerf frisker opp og gjør den ny! :)

Kristin: Gode venner er absolutt glamour i hjertet :)

HildeSofie: Høres fint ut! Ingen rapporter er for sene. Her kan man melde inn fredagene sine flere år i etterkant, haha! :D

Populære innlegg