torsdag, juni 29, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Sminketips?

Kjære Glamourbibliotekar,
Takk for fin blogg! :D
Jeg er en usikker skap-glamour-pike som gjerne vil være glamorøs i min brors bryllup neste lørdag. Jeg har en sjokoladebrun silkekjole (halvmatt, tykt og klassisk silkestoff) , Karen Millen "Chocolate". Hvordan kan jeg sminke meg? Håret mitt er gyldenblondt, og jeg har blå øyne.

Glamour-Lise




Kjære Glamour-Lise, kom ut av skapet! Slipp glamouren løs! Du har en gylden anledning i et slikt bryllup. Kjolen høres veldig fin ut!

Det første som slo meg, og en glamourkollega som jeg forhørte meg med, er at det kommer litt an på hva slags smykker du tenker å ha. Til sjokoladebrunt passer det nemlig både med gull og sølv. Og da mener jeg både smykker og makeup.

Hvis du skal ha gullsmykker, kan du ha en skimrende gullaktig øyenskygge på øyenlokkene, og svart eyeliner eller kajal langs de øvre vippene, alt ettersom hva du synes er best å legge. Hvis du ikke har en slik øyenskygge, kan du sikkert finne noe hos Max Factor eller Isadora eller andre merker som ikke nødvendigvis er så dyre, eller slå på stortromma og gå for Chanel. På leppene kan du ha en mellom/mørkrosa leppestift, gjerne litt varm og ikke så veldig skimrende.

Hvis du skal ha sølvsmykker, kan du eksperimentere litt med andre farger også. Den svarte eyelineren/kajalen kan du beholde (obs: bare en tynn strek som ikke er så "synlig"), og du kan ha litt grå/sølv-aktig øyenskygge, men også legge til et sveip av f.eks. en skimrende mørkegrønn som Max Factors "Angel eyes" (en av mine favoritter". Den er en slags blanding av sølv og grå og grønn.. veldig fin (Finnes som enkelt-skygge, rund). Da kan du være litt vågal og ha rød leppestift, men hvis du føler deg litt ukomfortabel med det, finnes det mer transparente og mykere farger - som f.eks. Helena Rubinsteins "Starshell" - den ultimate røde leppestiften for nybegynnere. Chanel har også en del myke rødfarger - sjekk ut de nye Rouge Allure-leppestiftene.

Lykke til! Shine!!

mvh
Glamourbibliotekaren.

Ingen kommentarer:

Populære innlegg