lørdag, oktober 21, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Antrekk til kurs?

Kjære Glamourbibliotekar:
I uke 44 skal jeg på Bibsyskurs, og etter å ha lest både din og andre bibliotekarers blogger, vet jeg jo at jeg ikke er den som er flottest i klesveien. Mens jeg tasler rundt blant studentene i biblioteket mitt er mine elskede hoodies og jeans med sneakers til helt ok, men nå skal jeg altså møte andre bibliotekarer og ser for meg at dette er jo en god unnskyldning for et lite skifte i image og klesstil. Kan du anbefale noe som passer en slank lommebok og dens noe runde eier? Jeg liker å være litt rocka, men kunne godt vært det på en mer damete måte.

Takk for en kjempefin blog (den leses daglig!)
- Trude


Hei Trude, hyggelig at du liker bloggen.
Hoodies og jeans er jo en favoritt hos meg også, men jeg forstår at du vil dresse deg litt mer opp når du skal på kurs og møte kolleger. Hva med skjørt, støvletter og trenchcoat? Det er jo noe av det mest allsidige man kan kjøpe for tiden. Feminint og stilig. Trenchcoat kan brukes til alle klær, bukser og skjørt og kjoler og whatnot. Klassiske støvletter (svarte eller mørkebrune) funker både til bukser og skjørt. Skjørt kan brukes med kule joggesko på jobb. Skaff deg noen fine strømpebukser også. Også kanskje en v-genser som du kan ha en feminin bluse under og et langt smykke (min favorittlook i dag). Gå på H&M - jeg synes de er det beste alternativet for slunkne lommebøker. Det er ofte sånn at selv om man har lyst til å investere i dyre kvalitetsplagg (som nok er det smarteste til syvende og sist), har man sjelden råd til å kjøpe et helt antrekk i disse finere butikkene. Man kan jo investere i ett plagg av bedre kvalitet - f.eks. en genser som ikke nupper (H&M-gensere nupper bare jeg kaster et blikk på dem). Og kombinere med skjørt og kåpe fra H&M og støvletter fra Wedins.

Lykke til!

mvh Glamourbibliotekaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hvor finner man egentlig sikkelige trench coater med spenne ( litt sånn gammeldags dektektiv )
Tror du at du kan anbefale noen butikker? Føler jeg har lett overalt.

Super blogg med masse gode tips, stå på.

Mvh
Linn

Populære innlegg