lørdag, november 04, 2006

Glamourbibliotekaren tipser om: Billig men classy pynt


Når jeg først er inne på fattigmannsglamour - her er et par tips til hvordan man kan pynte opp hjemmet for en svært, svært billig penge...

Om vinteren kjøper jeg tulipaner hver helg. Om våren og sommeren plukker jeg inn blomster. Om høsten plukker jeg inn grener med høstløv og setter i vaser. Men nå når løvet stort sett har falt og det ikke føles helt riktig å kjøpe tulipaner (det er en etterjulsblomst for min del) - hva gjør man da? Man kan kjøpe buketter med märthaliljer, for eksempel - men om man ikke har 80 kroner å bruke på det sånn en uke før lønningsdag, må man være litt kreativ. Resultat: Fire gulgrønne clementiner på gren med blader. Og et lite telys. Pris: tre kroner.



Dessuten: En av mine favoritt-ting fra naturen å pynte med: Kastanjer. Pris: gratis. De kommer dessverre ikke så godt fram på bildet her, da de har samme farge som pianoet...



Gjerrigknarkbibliotekaren tenker videre og kommer med flere tips etterhvert som kreativiteten melder seg.

Ingen kommentarer:

Populære innlegg