lørdag, november 25, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Klær og frisyre på jobben

Kjære glamourbibliotekaren,
jeg fikk tak i bloggen din tilfeldigvis en kjedelig ettermiddagen på jobbet ... og var helt forbauset om denne sida med alle de artige og nyttige hint! Gratulasjon!!!
Jeg leser bloggen din hver dag og rubrikken jeg liker best er "Finn stilen"; dessverre finnes det ikke så mange fine butikker med stort utvalg her i Innsbruck, men ditt råd er alltid treffende, overraskende og original!
Kanskje kan du også hjelpe meg litt å finne stilen min?? Som du trolig allerede gjettet jobber jeg som bibliotekar på universitetsbiblioteket i Innsbruck; jeg sitter ved informasjonsavdelingen, men har av og til også å gjøre med katalogisering og håndskrifter fra middelalderen.
Siden jeg sykler til jobb hver dag må klær være praktisk og stabil, men jeg er lei av å ha alltid jeans, en polo-skjorte, en v-genser og sneakers på; en sportslig look er ok, men kanskje litt mer feminin og samtidig klassisk og stilig!
Det annet problemet er frisyren.... jeg har ganske langt rød-blond hår med fall i, og jeg alltid bærer en kjedelig hestehale... ideer??
Håper at min norsk er sånn passe forståelig :-)
Hilsen fra Tirol!!

M.



Hei! Så hyggelig å ha en leser blant kolleger i Østerrike! Du skriver veldig forståelig og bra norsk!
Når man sykler til jobb, krever det litt mer planlegging med hensyn til antrekk. En mulighet er jo å sykle i treningsklær, og bytte til penere klær når man kommer til jobb - f.eks. skjørt, kjole og sånt. Pene sko kan man jo ha stående på jobben. Men hvis du helst vil sykle i de klærne du skal ha på resten av dagen, kan du jo f.eks. bytte ut jeansen med et par svarte eller grå dressbukser i blant, og kanskje en hvit skjorte istedet for pologenser, og en cardigan istedet for v-genser... det er kanskje best å sykle i sneakers, men du kan jo ha med et par penere sko (eller som sagt ha et par stående på jobben) som du bytter til når du kommer fram. Ellers kan du se hva jeg har svart på lignende spørsmål før - her - og et litt morsomt et her.

Dessuten er det utrolig hvor glamorøs man kan bli av et par fine øreringer, et halssmykke, en ny og fresh leppestift...

Når det gjelder hår, er jeg faktisk veldig glad i hestehale - men man kan jo variere med hvilken side man har skillet på, man kan gre det bakover i en hestehale midt bakpå hodet, en lav hestehale med sideskille, pynte det opp med en fin hårspenne - det er mange muligheter. La deg inspirere her, her og her. Lykke til!

Mvh
Glamourbibliotekaren.

Ingen kommentarer:

Populære innlegg