onsdag, desember 27, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Casual glam på nyttårsaften

Hei, jeg er fast leser av spalten din, og håper du kan være så elskverdig å hjelpe med en smule med et glamourproblem:
Nyttårsaften skal jeg på fest til en jeg "har noe på gang med", men det er ikke noe kjempeglamorøs fest med champis og gallaantrekk. Det blir nok ganske laid-back, og verten er en helt normal fyr som sannsynligvis kommer til å ha på seg dressbukse (kanskje til og med dongeri!), skjorte og sannsynligvis ikke slips (han hater slips - min store sorg). Hans venner er heller ikke av typen som stiller i Armanidresser, men kanskje skjorte og kaaanskje slips. Jeg er mer glamorøs av meg, men vil jo ikke sitte der som et overpyntet juletre. Har prøvd å spørre verten om kleskoden, men han skjønner ikke problemet (svært ujålete mann.) Har du noen tips til glamorøs men diskrét bekledning? Et antrekk som ikke blir for overpyntet sammen med disse casuale menneskene, men som likevel er fint nok om det skulle dukke opp en jente eller to som har pyntet seg veldig?
PS: Jeg går aldri i bukser på fest.


- Venter i spenning :-)



Hei!
Jeg tenkte automatisk på et fint skjørt, en elegant topp - og en myk cardigan. Da kan du ha bare skuldre om du vil, eller dekke deg mer til med cardigan. Også kan du glamme det opp med lekre strømper, eller glamme ned med noen litt enklere. Mary Janes er passende sko til et sånt antrekk. Forslaget nedenfor er jo bare et eksempel på hvordan man kan gjøre det - du har sikkert noe du kan mikse og matche hjemme (men her er skjørtet og skoene fra Anthropologie, og toppen og cardiganen er fra French Connection). Hvis du har langt hår, kan du jo variere det etter hvor pyntet festen blir - ta med noen hårspenner eller klyper så du kan sette det opp i en fei. Perleøredobber og langt perlekjede kan være fint til. Cluet er å ha med litt småtteri i veska just in case - ekstra makeup, smykker og hårpynt. Og kanskje en liten flaske med fin gardeniaparfyme.... f.eks. Marc Jacobs sin. Lykke til!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for tipset! Har vært ute i lunsjen og handlet liknende skjørt og topp, har en omtrent helt lik kremhvit cardigan fra før, også blir det litt større perleøredobber og et enkelt gullsmykke uten anheng. Siden budsjettet sier stopp etter dette, blir det sko jeg har fra før, som er omtrent like som de du har med i collagen, bare i avdempet gullfarge. Har en sort og enkel veske i sateng som blir med på festen.
Problemet er løst, nå kan jeg slappe av resten av helga!
Takk til glamourbibliotekaren for nok en fabelaktig collage, jeg blir forhåpentligvis festens hit :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Det blir du helt sikkert! :) God fornøyelse!

Populære innlegg