fredag, desember 29, 2006

En titt på B*bbi Browns makeup for våren 2007



B*bbi Brown er kjent for sine "naturlige" looks - mye beige og brunt og grått, men hun klarer så å si alltid å få det til å funke uten å se kjedelig ut. Jeg ble en gang sminket av en meget dyktig BB-makeupartist på Barney's som klarte å få meg til å se riktig fresh ut ved hjelp av relativt tamme farger.


Vårens palett fra B*bbi går i fiolette og rosa toner, og jeg synes resultatet er vellykket - bortsett fra leppene. Jeg liker absolutt ikke den fargeløse leppe-looken. Jeg kan ikke begripe at den har blitt så populær - det ser blodfattig og sykt ut. Nei, leppene bør ha farge - man behøver ikke å gå med rød leppestift hver dag, men den minste lille dæsj av dus rosa er hundre ganger finere enn disse utvaskede bleke greiene som altfor mange går med...


Jeg tror Bobbis modell kunne sett mye finere ut med en litt mer rosa leppefarge her. Resten av makeupen likte jeg godt.

(alle fotografier fra b*bbibrown. com)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig om färglösa och bruna nyanser! Jag tycker absolut att de har sin plats i ögonmakeup, och där gör Bobbi Browns makeup god nytta. Men när det gäller läppstift, är det alltför många kvinnor som är rädda för att välja färger med för mycket rött eller rosa, för att inte dra till sig för mycket uppmärksamhet. Resultatet blir att de väljer läppstift som drar så mycket åt brunt, beige och "nude" att det blir tråkigt och inte alls snyggt.

Varför ha neutrala läppstiftsfärger? Läpparna är något av det snyggaste i varje ansikte, så varför då måla över dem och tona ned dem så att de inte syns? Nej, prova och prova många olika läppstift tills du hittar den snyggaste rosa och röda som passar just på dig!

Anonym sa...

Hei! Får man kjøpt Bobbi Browns makeup i Oslo? Har med glede sett at Glasmagainet har fått MAC, men jeg savner jo fortsatt Bobbi Brown da.

Lise

Glamourbibliotekaren sa...

JennyB: Amen!

Lise: Nei, jeg tror ikke BB selges noe sted i Norden, med unntak av enkelte nettsteder/eBay og sånt - men det er egentlig ikke noe jeg vil anbefale (jeg er tilhenger av å prøve ting før jeg kjøper dem - av erfaring). Men i London og Paris finner du BB flere steder, så da har du jo påskudd til å reise en tur i 2007! :)

Populære innlegg