fredag, august 03, 2007

Boken til deg - del 1


Hjemme fant jeg en bok med tittel "Boken til deg", utgitt i 1961, og det er en håndbok for tenåringsjenter og unge kvinner (obs! bildet over er ikke omslaget til boka!). Her står det om hva slags brilleinfatninger som kler de ulike ansiktsfasonger, hva slags yrker man kan satse på som ung kvinne i dag (altså i 1961), om de vanskelige periodene når man føler seg som en fremmed i familien og foreldrene maser og man selv bare vil ned på quick-baren og spise soft-ice og pølse med lumpe sammen med bestevenninnen Siri, og litt om hvordan man kan spare penger og innrede rommet sitt og sy pynteputer til divanen. Dessuten bør man vaske hofteholderen annenhver dag, har jeg nå lært.

Jeg skal bringe dere mange gode tips fra denne og lignende bøker etterhvert - men aller først må jeg bare si at følgende råd virker direkte disgusting:

"Skyller man håret med pils, blir det litt stivt, holder krøll veldig fint, og blir pent og blankt."

4 kommentarer:

Rosépikene sa...

Morsom - hørere gjerne mer fra den boken. Ser på siden din at du har mange fine mote tips. Satt akkurat og kikket på denne siden http://www.baumundpferdgarten.dk/pastcollections/copy_of_lookbook/ss0719/view
Kanskje noe for glamourbibliotekaren? God helg :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for reminder - Baum und Pferdgarten har masse fine klær :)

Anonym sa...

Høres ikke lekkert ut, men øl funker faktisk ganske bra(og lukten forsvinner etterhvert). Jeg er fan av klassiske frisyrer og har funnet denne siden, som er ganske bra:http://www.nocturne.com/swing/hair/hair.html Disse frisyrene kan legges med øl,men jeg er jo enig, et produkt fra Redken etc funker jo minst like bra:)

Glamourbibliotekaren sa...

Ja, den siden har jeg vært innom noen ganger! Veldig morsomt, og med gode framgangsmåter.

Populære innlegg