onsdag, september 12, 2007

Dag 6, New York Fashion Week S/S 2008

Dag 6: 11. september
(Alle bilder: Style.com)

Enkel og minimalistisk fra damene bak merket Bruce:




Som ungdom av 90-tallet er det klart man blir nostalgisk når man ser Calvin Klein:




Marc Jacobs' dattermerke, Marc by Marc Jacobs, var bedre enn den vanlige Marc Jacobs-kolleksjonen denne gang:






Naeem Khan har blandet indisk tradisjon med amerikansk glamour, og resultatet er en samling usedvanlig elegante aftenantrekk. Østens mønstre møter vestens silhuetter. Nå får jeg lyst til å arrangere selskap...



3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Naeem Khans klær var jo helt fantastiske!

Anonym sa...

Helt enig - det er de vakreste klærne jeg har sett på lenge. Vesten og Østen er en genial kombinasjon. Skal ta en tur innom Saks Fifth Avenue og se på Khan-klær når jeg snart drar til NY (skjønt akkurat de klærne er nok ikke der...). Vet forresten Glamourbibliotekaren om noen second hand-butikker i NY som har klær fra 60-tallet?

Glamourbibliotekaren sa...

Siri & Grammatiker: Helt enig, jeg forelsket meg helt i den kolleksjonen!!

Secondhand-tips: Screaming Mimi's på La Fayette har retro-klær, sikkert fra 60tallet også. I Greenwich Village og Soho er det flere secondhandbutikker, f.eks. Stella Dallas på Thompson mellom 3rd og Bleecker. Der kjøpte jeg min fine rosa sekstitalls-kjole. Det ligger MANGE lignende butikker i det området, så du får bare slå deg løs!

Populære innlegg