tirsdag, januar 15, 2008

Glamourspørsmål fra leser: Hvordan bli en glamorøs heks?


Kjære Glamourbibliotekar!
Jeg trenger ditt råd mer enn noen gang! Jeg er invitert til et ”Witches and Wizards-party” hvor jeg skal treffe en del folk jeg ikke har sett på veldig mange år. Nå kan man jo si at å kle seg ut som heks, er den enkleste sak av verden. Men hvordan kler man seg ut som en heks, samtidig som man er glamorøs? Jeg vil jo gjerne ta meg godt ut når jeg møter gamle kjente. Du skjønner problemet? La meg legge til at jeg ikke er noen kløpper ved symaskinen, så evt. gjør-det-selv-løsninger bør ikke være for kompliserte.
Med hilsen
Vordende heks


Hei!
Først tenkte jeg litt på hvordan generelle eventyr-/filmhekser ser ut. Grønne i ansiktet, fremtredende neser og haker, gjerne med vorter på. Spisse svarte hatter. Kosteskaft. Men så husket jeg plutselig en heks som virkelig er glamorøs: Magica fra Tryll!! Svart tidløs medium lang pasjeklipp, svart langermet kjole, svarte pumps, svart clutchveske i portemoné-fasong, lysegrønn øyenskygge. Der har du oppskriften! Kjøp en svart Liz-parykk hos Standard Festmagasin og klipp den til. Resten burde være enkelt.
Lykke til!

mvh
Glamourbibliotekaren

9 kommentarer:

Anonym sa...

En venninne var Magica på en tegneseriefest, hun hadde nebb også. Jeg tror de har andenebb på Standard. Ellers har man jo den hvite heksen fra Narnia, hun er superglamorøs både i Barbara Kellermans og Tilda Swintons skikkelse :)

Anonym sa...

Hva med hun heksa fra tv-serien bewitched? Hun er jo en glamorøs heks, men kanskje litt kjedelig ettersom du hele tiden må fortelle hvem du forestiller..? Samtidig er det vel en fin måte å sette i gang samtaler:)

Anonym sa...

Morticia i Adams-familien er vel også en slags heks? Hun er i alle fall glamorøs!http://www.darkrising.co.uk/Morticia.htm

Anonym sa...

Skulle også til å foreslå Morticia.
Alternativt Heksene fra boka til Roald Dahl: poenget hans er at smarte hekser ser ut som hvem som helst. Dvs bortsett fra at de ikke har hår, men bruker parykk som klør og at de ikke har tær. Men det trenger du jo ikke vise til noen. ;)
Ellers kan du jo ta en titt på Heksen Sabrina, og se særlig på tantene.

Anonym sa...

Jeg ville også gått for en Magica/Morticia-look, som også Anjelica Huston kledde i "Heksene".
Også enig i at Jadis, den hvite heksa i Narnia er stilig. Da kunne man jo gått rundt og spredt gys med å by folk Turkish Delight...

Anonym sa...

Og så har du den vakre heksen Serafina Pekkala (Eva Green) i Det gylne kompasset!

Glamourbibliotekaren sa...

Men Magica slår alle uansett! Pumps og portemoné!!

Anonym sa...

hva med glinda the good witch fra wizard of oz. hvis ikke så er denne http://www.areyougame.eu/images/29167_Favole_Witch.jpg
min favoritt..

Anonym sa...

Harry potter-verdenen har vel noen glamorøse hekser.. Rita Skeeter er jo herlig glamorøs og vanvittig i filmene:) http://youtube.com/watch?v=yAV6TpFkZ4A

Selv synes jeg Willow blir ganske glamorøs på slutten av Buffy-serien. http://file032b.bebo.com/10/large/2007/08/02/21/4505071064a5165781461l.jpg

Egentlig er det ganske mange steinkule hekser der ute, det er bare å legge hodet litt i bløt.

Populære innlegg