lørdag, februar 02, 2008

Gulrotkakefilosofi


Jeg har vært på Kaffegram/Kaffe Gram (vet ennå ikke om de særskriver med vilje eller ikke) med en venninne i dag, og vi delte et stykke av den utsøkte gulrotkaken de har der. Jeg har aldri i mitt liv smakt bedre gulrotkake, det må sies - men stykkene er så store at man helst bør dele.

Og det var da jeg husket den geniale teorien til slankeguru Marjorie Dawes i Little Britain om å dele all mat i to og bare spise halv porsjon:

"By eating half the calories, you can have twice as much!"


Obs! Kaken på bildet er ikke identisk med den i teksten!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den filosofien er helt glimrende, og den etterleves nærmest daglig! :-D
Ellers må jeg si at det gleder meg stort at Glamourbibliotekaren refererer til en av de beste britiske humorserier fra de siste årene.
"Ooh, I'm a lady!" "I want that one!"

Glamourbibliotekaren sa...

Anna L: Little Britain er noe av det morsomste som har kommet fra Storbritannia på veldig veldig lenge! :)

Jørn Roeim sa...

Gulrotkake er verdens største bedrag. Man tror den er sunn pga navnet og gulrot-innslaget i ingrediensene. Men for et deilig bedrag ...

Anonym sa...

Vet du? Nå stakk jeg innom Kaffe Gram sist gang jeg var på Sagene, etter din anbefaling. Og for en kake!

Glamourbibliotekaren sa...

bra, støtt opp om dem så de ikke går konk! :)

Populære innlegg