fredag, mars 07, 2008

Vil noen komme og drikke te med meg?

Jeg har Revolution-te, hvit med pæresmak... samme type som vi hadde i bryllupet vårt! Og jeg hører på en eldgammel innspilling av Matteuspasjonen.




Egentlig er jeg ikke så glad i slike drivhus-aktige roser, som min mor så treffende omtaler som barbiedukker. De er altfor stive og kunstige på et vis. Nyperoser og villroser er fine, eller slike små rosa og gule bittesmå velduftende babyroser fra busker (som jeg alltid stakk meg på da jeg var liten og lekte under farmors veranda...) MEN disse gul-hvite synes jeg allikevel er fine. Særlig hvis jeg stapper dem oppi et norgesglass for å balansere litt.

15 kommentarer:

Eva sa...

Er det et åpent spørsmål til alle dine lesere? Kan man si ja? Jeg tror kanskje vi er nesten-naboer :)

Eva sa...

Når jeg tenker meg om var det vel retorisk. Veldig fine bilder :)

Anonym sa...

Nelliker er undervurdere blomster: kjøp en bukett grennelliker og snitt dem ganske høyt oppe på stilken og sett dem i et lavt syltetøyglass. Det er så nydelig. De holder seg ofte i over to uker og de luker søtt og sommerlig.

Anonym sa...

Sitter å koser meg med samme te som deg. Forskjellen er bare at jeg sitter på jobben:)

Britt Åse sa...

Der må jeg si meg enig med anonym. Etter å flere år ha omtalt dem som 'nulliker' har jeg også fått øynene opp for disse deilig duftende og utholdende blomstene :-)
Her har du forresten lenke til en 'bli bra igjen'-rose fra min hage sommeren 2007.
http://www.hagegal.no/hagefora/v/BT/album590/album836/Rosefargeprove_albumstr.jpg.html

Glamourbibliotekaren sa...

Eva: :)

Anonym: hmm, har aldri vært glad i nelliker.. men din versjon hørtes ikke så verst ut.

Randi: mmm.. den er så god! Enda bedre enn Celestial Seasonings sin!

Britt åse: Del linken i to, så går det bra! :) (Eller bruk html-koding)

Anonym sa...

Hei. Jeg lurer på hvor du kjøper tee`n din?

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Jeg tror jeg kjøpte den hos Gutta på haugen (Sankthanshaugen).

Anonym sa...

I motsetning til deg og vår felles mor, er jeg veldig glad i roser av alle slag.
Og ja, jeg kommer gjerne på te en dag! :)

Glamourbibliotekaren sa...

Kjersti: Bare kom, og ta gjerne med gulhvite roser. Din lille sønn forsøkte jo så iherdig å få meg til å kjøpe noen forrige helg! :)

Helene sa...

serverte dere te i bryllupet på samme måtesom andre serverer kaffe? Eller var det en form for aperitif? Ble veldig nysgjerrig her.. og nileser på alt som inneholder ordet bryllup... ;)

Glamourbibliotekaren sa...

Helene: Vi serverte både kaffe og te - det er jo mange (inkl. meg selv) som ikke drikker noe særlig kaffe.

Anonym sa...

Var på Gutta på haugen i helga og skulle kjøpe hvit pære te, men de hadde den bare i slike samlepakker..Vet du hvor jeg får kjøpt en eske med bare pære te? Den var jo helt fantastisk god!! Hva anbefaler du å servere til den?

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Jeg vet ikke helt hvor man får tak i dem, dessverre. Stort sett på restauranter, har jeg inntrykk av.. Celestial Seasonings hvite te med pære er et bra alternativ. Jeg drikker den stort sett alene og ikke sammen med mat :)

Anonym sa...

Kjøpte den ogå, men syntes ikke den var like god. Den var tilsatt vanilje og fikk ikke den samme friske smaken..

Populære innlegg