søndag, mai 04, 2008

Glamourbibliotekaren svarer, del 3

Siste runde med spørsmål for denne gang!

Oda: "1. Kven syns du er den vakraste mannlege skodespelaren?
2. Kvifor skriv du så lite om samtidsmusikk?
3. Kva godteri likar du best?
4. Har du gitt opp å spele klassisk gitar?
5. Har du nokon favorittkomponist innan klassisk- gitarsjangeren?
6. Brukar du å syngje i dusjen?
7. I korte trekk; kan du beskrive kva ein musikkbibliotekar brukar jobbdagane sine til?"

1.Jeg er svak for Humphrey Bogart, men vakker var han igrunnen ikke.
2. Jeg antar du sikter til musikkbloggen nå? Isåfall, av samme grunn som at jeg skriver så lite om mange andre genrer. Det skorter på tid, og jeg har ikke kommet så langt ennå. Jeg føler at jeg har utnyttet ca 0.1% av potensialet der foreløbig. Det er så hinsides mye jeg vil skrive om!
3. Maltesers
4. Jeg vil ikke si gitt opp. Øver ikke så ofte, men har jo flere gitarer og spilte i flere år. Dog har jeg alltid vært mer glad i å spille piano.
5. Bach ruler her også, jeg likte best å spille hans suiter. Men ellers finnes det mye annet fint i gitarrepertoaret; De Falla, Sor, Granados, Albéniz osv.
6. Sjelden. Ellers synger jeg titt og ofte.
7. Lytting til musikk, katalogisering av plater, research for brukerne, møter, veiledning i skranken.


Ida: "Hvor gammel er du?"
32.


Alter ego: Send inn glamourspørsmål istedet!


Milly: "
Hva er din holdning til Facebook? Er du registrert der? Isåfall, hva bruker du det til?"
Jeg er registrert, men bruker det ikke til noen verdens ting. Logger meg inn en gang hvert jubelår. Facebook er nok ikke helt min greie.


Wannabe:
"Har du beholdt din opprinnelige dialekt? Tror du at du noen gang kommer til å flytte tilbake til dine hjemtrakter?"
Så godt som, tror jeg - jeg må nok justere meg litt når jeg prater med enkelte som bare ikke forstår dialekt, men stort sett er jeg påpasselig med å beholde den. Når det gjelder å flytte "hjem", aner jeg ikke - det handler nok aller mest om jobbmarkedet. Si fra hvis du hører om bra jobber for en musikkbibliotekar og en jazzmusiker der :)


Kjerstif: "
Jeg lurer på hvilke David Bowie plater du liker aller best"
Det må bli "Hunky Dory". (Og den jeg liker *minst* er "Earthling"...)


Anonym: "
du skrev et sted at du ikke jobber med bøker til hverdags - men du er jo bibliotekar! hva består egentlig jobben din av?"

Det har du vel skjønt hvis du har lest så langt - jeg er musikkbibliotekar og jobber med musikk, altså plater først og fremst.


Anonym: "
Hva slags musikk hører du på når du tar helgevasken?"
Nå på fredag hørte jeg på Paul Simon, Paul McCartney "Pipes of peace", og Prefab Sprout "Jordan - The Comeback", men det varierer jo fra gang til gang så klart.

2 kommentarer:

Esquil sa...

prefab sprout jo :) godt å se at de som skal forvalte musikken i landet vet hva de driver med.

Glamourbibliotekaren sa...

Jaggu, Prefab er tingen, og hvis du følger med på denne kan du nesten daglig se at jeg vet hva jeg driver med :)

Populære innlegg