søndag, mai 04, 2008

I dag feirer vi Audrey


I dag, 4. mai, hadde Audrey Hepburn vært 79 år. Og Glamourbibliotekarens blogg fyller tre år, nøyaktig samme dag.

Jeg har lenge tenkt på hvordan det skal markeres, og jeg har allerede skaffet premier til en konkurranse i den forbindelse - men ville ikke kjøre en hvilken som helst overfladisk konkurranse.

Som noen av dere kanskje vet, var Audrey Unicef-ambassadør, og viet mye av den siste delen av sitt liv til å jobbe for barn i den tredje verden. Under forrige tv-aksjon bidro dere lesere med penger til Unicef ved at jeg ga en krone pr unike leser den dagen - tilsammen 816 kroner.

Dagens konkurranse går ut på følgende: Fire lesere
som registrerer seg som fadder hos enten Unicef eller SOS Barnebyer, får hver sin premie - en Essieneglelakk eller den fine "French Arias" av Magdalena Kozená. Registrer dere, og mail meg bekreftelsen (copy+paste) til glamourbibliotekaren@yahoo.com. Er dere allerede fadder hos den ene, registrer dere hos den andre. Det trekkes rett fra konto, man merker det ikke selv, men det gjør barna som mottar pengene.

Dere har noen dager på dere. Kom igjen, det er absolutt ingen grunn til å la være!


17 kommentarer:

Anonym sa...

Flott tiltak, jeg er med!!

Eva sa...

Gratulerer med bloggens bursdag og med over 750 000 treff!

Anonym sa...

Genialt! Jeg har allerede registrert meg, sjekk mailen din!

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Bra!

Eva: Takk, og husk å registrere deg som fadder! :)

Randi M: Will do!

Anonym sa...

Gratulerer med treårsdag for bloggen!

Anonym sa...

Gratulerer så mye med 3 årsdag. Og en veldig bra konkurranse:)

Glamourbibliotekaren sa...

Fair & Randi: Takk! Håper dere vil registrere dere som faddere! :)

Anonym sa...

Har gjort det allerede og sendt deg mail:)

Anonym sa...

Tenk at jeg har bursdag på samme dag som selveste Audrey! Det visste jeg faktisk ikke.

Tusen takk for en flott blogg. Jeg studerer selv Bibliotek - og informasjonsvitenskap på HiO nå og henter mye inspirasjon fra de to bloggene dine! Grattis med 3 år.

Jeg er fadder til en nydelig gutt i Sør-afrika gjennom SOS. Et supert tiltak!

Spis, løp, les sa...

Da fikk jeg gjort dagens gode gjerning med litt hjelp fra deg :-)

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! :D Jeg er allerede fadder for en gutt i Aserbajdsjan, og mer enn det strekker ennå ikke studentøkonomien til.

Anonym sa...

Gratulerer så mykje med 3- års dagen! Eg er allereie SOS- fadder til ei jente i Tanzania (og er flyktningfadder her heime) og med studentøkonomi må eg nok vente litt med å få fleire fadderborn. Tiltaket er i allefall kjempeflott og veldig solidarisk :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Randi: Så bra, takk! Måtte flere følge ditt eksempel!

Anonym: Gratulerer med dagen! Hyggelig at du liker bloggene mine! :)

Kamillagorilla: Har du registrert deg? Bra! Send meg bekreftelsen, så er du med i trekningen! :)

Peanut & Oda: Da bidrar dere jo allerede - det er bra!

Anonym sa...

Gratulerer med bloggedagen og antall treff!

Er allerede medlem av SOS Barnebyer, Leger uten grenser og Care, så Unicef får klare seg uten meg inntil videre.

Siljesfashion sa...

Gratulerer!

Anonym sa...

Hei, jeg har registrert meg hos SOS barnebyer, men får ingen bekreftelse på mail???

Gratulerer med bloggebursdagen :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Kaisa: Takk! :)

Siljesfashion: Takk, og du registrere deg kanskje som fadder også? :)

koristen: Jeg hører rykter om det der - jeg registrerte meg akkurat for et nytt fadderbarn selv, og fikk ingen mail. Men du er med i trekningen allikevel :)

Populære innlegg