mandag, mai 05, 2008

Glamourbibliotekarens fotodagbok: Kjøkkendetaljer

Jeg baker.

Underbara Claras pizzaboller står på menyen.


Og mens deigen hever,
knipser jeg litt fra vårt kjøkken.



Her byr jeg på et Dagens Outfit-bilde (det skjer ikke ofte): Rødrutete forkle sydd av mamma.



Den fine påskeliljekakeboksen fra en liten antikvitetsbutikk i Göteborg er full av biscotti.



Kaos uten like i teskapet. Som vanlig.



En streptocarpus fra svigermor i vinduet, og vår DAB-radio som spiller løyerlige melodier fra førtitallet (NRK Gull).




Tekopper og den slags.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Det var koselige bilder :-)
Sånn blå skål som du har går jeg og ønsker meg uavlatelig. Det vil si, jeg ønsker skålen, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken farge jeg liker best, og dermed blir det ingen skål.

Glamourbibliotekaren sa...

De er kjempefine! Denne fikk vi i bryllupsgave av en søt liten gutt som heter Mattis. Han har god smak :)

Anonym sa...

Jeg setter veldig stor pris på bloggen din. Det er dagens høydepunkt! Kan du dele oppskriften din på pizzaboller med oss?

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Hyggelig å høre, takk for det! Oppskriften er ikke noe hokus-pokus; jeg kjøpte en slik ferdig bolleblanding som jeg eltet i kjøkkenmaskin, kjevlet ut, og drysset på tomater, tomatpuré, oliven, krydder, olje og ost, rullet sammen og skjærte opp i skiver. NB! Det kan godt tenkes at det funker bedre med en litt mer pizza-aktig deig - å kjevle ut bolledeig er jo håpløst. Den er så seig :)

Anonym sa...

Har en lik skål som din, men den er i lilla. Kjøpte den til jul på Nille for ca 30 kr!
De er kjempefine.
Bruker du de vanlige ingrediensene når du baker Biscotti? Det er litt forskjellige oppskrifter på nettet.

Glamourbibliotekaren sa...

Glampl: Skålen min er nok ikke helt den samme tror jeg - den er fra Iittala og Marimekko. Biscottiene har jeg fått i gave, så jeg vet ikke helt hva slags oppskrift det er :)

Anonym sa...

Oi, ja de skålene er av en helt annen klasse ja. Er nok en billig kopi jeg har ja:))
Det var mange fine farger å velge i.

Glamourbibliotekaren sa...

Glampl: Hehe. Jeg har sett kopier på Obs eller noe sånt også. Det er jo en fin modell, så det er ikke så rart at de vil kopiere den! :)

Populære innlegg