torsdag, mai 15, 2008

Økologisk hudpleie



Flere har etterlyst økologiske produkter, og de siste jeg har testet er fra dansk-britiske Green People. Jeg vet at enkelte norske butikker selger dette merket, men prismessig lønner det seg nok å bestille rett fra nettsiden. Produktene er parabenfrie, ikke testet på dyr, inneholder ikke animalske stoffer, og 10% av overskuddet gis hvert år til miljøorganisasjoner.

Jeg bestilte dagkremen med faktor 15, og jeg tror kanskje jeg trenger noe med litt mer fuktighet til daglig - men jeg har absolutt planer om å teste flere av produktene deres. Jeg bestilte også små prøver av cleanseren og en annen fuktighetskrem, og de virket veldig lovende.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tenkte jeg skulle tipse om Phyt's, som jeg synes er bra. Det finnes forresten flere andre gode bio-kosmetikkserier i Frankrike. De jeg har proevd er veldig fine, men de virker ogsaa temmelig "lokale" (vet ikke engang om de er til salgs i hele Frankrike).

Mari sa...

Jeg har prøvd Green People-produkter i en uke nå, ikke de samme som Glamourbibliotekaren, så her er mitt førsteinntrykk: Solid og sympatisk innpakning. Jeg har prøvd fuktighetskremen Vita Min Fix. Selv om huden min krever mye (bruker vanligvis Dr Haushckas rosekrem) og denne kremen virker ganske gjerrig på fuktigheten, så funker den flott på huden. Den er mindre fet enn den jeg pleier å bruke, uten at den tørker ut. Jeg har variert litt med Gentle toner under noen dager. Disse produktene lukter ikke spesielt godt, men det virker som lukta "fordamper" ganske fort. Mannen mente den luktet likt som Dr Haushcka, der er vi ikke enige, men han har iallfall ikke klaget på lukta.

Til å rense prøver jeg Gentle cleanse, den er god, men jeg har ikke testet den som sminkefjerner.

Body comfort er også god, lukter ganske godt og huden liker den.

Så langt er jeg altså godt fornøyd med merket, det eneste jeg ville ønsket meg er annen duft... Men jeg henger absolutt med videre!

Selges dette merket på Gimles nye økoparfymeri, forresten?

Glamourbibliotekaren sa...

Seema: takk for tips!

Mari: Supert, takk for at du delte dine erfaringer! Tror ikke de selger det på Gimle, nei.

Populære innlegg