fredag, mai 16, 2008

Min lille stemorsblomst


To snille gutter lanserte nylig på underskog.no at de ville skape glede ved å plante stemorsblomster rundtomkring i Oslo, og helst der det trengtes aller mest. De ba om forslag. Jeg tipset om et par steder, og jammen kom det ikke en liten blomst der! Med navnelapp til meg og greier. I går gikk jeg en liten tur forbi blomsten min som akkurat hadde overlevd en kraftig regnskur. Midt blant kratt og buskas og tørt høstløv stod den og skinte så vakkert i lilla.

Kudos i bøtter og spann! Måtte flere gjøre det samme. Eller lignende ting. Gode initiativ til å pynte opp i bybildet kan gjerne uttrykkes i kommentarfeltet (nb: ikke tagging).

8 kommentarer:

Anonym sa...

Riktignok bruk av spraybokser, men jeg synes de er fryktelig søte likevel.

http://farm3.static.flickr.com/2398/2494646842_1547c1dbae_o.jpg

I Bergen har vi en hel del av disse og lignende figurer rundt omkring. Veldig artig å oppdage dem, gir meg alltid et smil om munnen :)

Glamourbibliotekaren sa...

Ååå, veldig fine! sånt liker jeg.

Unknown sa...

Strikkegerilja er allid bra :-)

http://bygarn.wordpress.com/

http://www.flickr.com/photos/tags/strikkegerilja

City Girl sa...

Å gud, så koselig! :D

Anonym sa...

Vet ikke om du tenkte kun på private initiativ her, men jeg har alltid ønsket meg heller av betong e.l. som "gulv" i buss-skur og liknende med visdomsord/dikt/sitater frest inn. Slik som de har dekorert gulvet på Gardermoen, kan du få litt hjerneføde uten at det tar noen plass eller er for påtrengende. En ide for Bydrift!

Anonym sa...

Genialt tiltak med stemor og andre dingster :D

Anonym sa...

Eg oppfordrar alle som kjøper løkplanter som påskeliljer og perleblomster i mars/april om å grave dei ned i eit bed, ein park eller langs ein sti nær seg. Det skjer ingenting i løpet av sommaren, men neste vår skyt dei opp, og gler små og store. Random acts of happiness!

Glamourbibliotekaren sa...

Magfly: Ja, de er morsomme!

City Girl: Veldig koselig!

Fruen: Ja, slike finnes her og der i Oslo! Karl Johan og sånt.

Moseplassen: Ja, det er så fint og fredfullt på et vis!

Glamourinnkjøper: Mitt eget lille tiltak i bakgården er å ta stemorfrø fra mine avblomstrede planter og drysse dem ned på plena under balkongen. Hver sommer popper det opp MASSE små søte stemorsblomster der!

Populære innlegg