onsdag, oktober 08, 2008

Glamourbibliotekarens bokhylle

La dere ikke lure av overskriften: Dette handler ikke om bøker. Det handler om nips. Jeg oppdaget nylig at jeg har begynt å dytte bøkene innover i hyllene, for dermed å få plass til småtterier som jeg ikke vil gjemme vekk i en skuff. I dag dokumenterer jeg dette.

Bamsen er gammel, husker ikke når den er fra. Bildet bak er et magnetisk bokmerke med bilde av Axel Munthe og hans hunder, naturligvis fra Capri og San Michele.





Folkevognbuss, min store drøm. Her i miniversjon fra København.





Viewmaster! Triumferende innhandlet på markedet i Birkelunden i sommer.





En trekkspillspillende Doffen kjøpt på Festmagasinet for noen år siden, samtidig som jeg kjøpte en liten bobsleigh til glamourgemalen (vi skulle lage minihoppbakke og bobbane i skråningene ned mot elva).





Alf Bjercke, the one and only. Kjøpt på det tidligere nevnte markedet.






Et nydelig bilde av en siklende liten glamourgemal






Simpsons-babusjka fått av venninne som hadde vært på reise i Baltikum






Barbalala i avstressende klemmedukkeversjon fra Amsterdam







Tour de France-memorabilia & New York-memorabilia


Ja, også et candid brudebilde av oss i svart-hvitt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, så koselig pynt!

Anonym sa...

Skumle, skumle, skumle Alf Bjercke! Jeg var redd ham da jeg var liten. For ikke lenge siden så jeg en som lignet og da ble jeg klam et øyeblikk.

Glamourbibliotekaren sa...

Studenten: Når jeg tenker meg om, er det jo sånt man satte i settekasser i gamle dager! :)

Siri: Kjempeskummel. Det er noe med kombinasjonen pasjefrisyre og bart/skjegg. Vi diskuterte det forresten her i sommer! :)

Anonym sa...

Jeg synes Ari Behn til dels har likheter med Alf Bjercke innimellom. Aha! samme forbokstaver! Tilfeldig? Neppe!

Populære innlegg