torsdag, oktober 02, 2008

Killing time


En som skrev minst fem ganger i sin egen "mine klassekamerater"-bok på barneskolen, takker naturligvis ja til en utfordring! (Men hvem i all verden har kommet fram til disse underlige spørsmålene?!? Og ingen "ellers nevner jag" til slutt??)

Klær: 
Sko: Stort sett joggesko og MBT til hverdags. Kresen og kravstor, finner aldri noe jeg vil ha, ergo ikke så glad i å kjøpe sko. 
Sneakers: Oh yes. Adidas superstar
Jeans:  H&M, Levis og Old Navy. 
T-shirt: Regatta de blanc-skjorten fra Police-konserten i fjor 

Tilbehør: 
Vesker: Brun skinnveske fra Firenze, svart skinnveske fra Roma, svart secondhand finveske fra København
Lommebok: Liten oransje 70talls Pluto-pengepung som jeg har hatt hele livet
Solbriller: Grønne store secondhandbriller fra Screaming Mimi's, New York
Klokke: En Michel Herbelin fått av min mann, + farfars gamle klokke

Teknikk: 
TV: En Philips mellomstor vanlig tv.
Mobil: En svært utrendy tre-fire år gammel Nokia
Mp3: En iPod classic 20GB og en iPod Touch 
Datamaskin: En iMac og en Mac Powerbook

Baderom: 
Tannkrem: Økologisk, husker ikke navnet
Såpe: Villrosesåpe fra helsekostbutikken
Parfyme: HAHA, don't get me started!
Medisin: Regnes plaster? Stort sett det eneste vi har i medisin-skoesken i skapet. 
Vitamin: Ja, trankapsler og multivitaminer og jern og c-vitaminer
Hodeverkstabletter: Hmm, ibux tror jeg

Mat og drikke: 
Mineralvann: Farris, gjerne med lime eller noe
Brød: Olivenbrød eller fersk foccaccia
Is: Italiensk 

Hjemme: 
Seng: Ikea
Sengetøy: Økologisk, Borås, 70talls kreppsengetøy med høy nostalgifaktor
Espressomaskin: Vannkoker, tesil og tekanne. 
Kjøleskap: Hvitt.. 

Kjøretøy: 
Bil: Fin liten rød golf
Taxi: Bare i New York
Sykkel: Én rusten og tung Merida med sviktende bremser, én arvet og knallfin DBS damesykkel som er i ustand, og en meget glamorøs lyseblå Gary Fisher superduper som jeg ikke tør å sette fra meg noe sted. Jeg går stort sett hvorenn jeg skal. 


Dette var da en småbisarr poll...?! Men hvis noen vil ta utfordringen, be my guest. 


Ok, neste er rappet fra Linda K
*Vilken mat äter du ofta? - meksikansk. 
*När du er på kalas, är du den där typen som sitter eller hjälper du till? - hmm, kalas, det er altfor få kalaser for tiden! Jeg vet ikke hvilken type jeg er!
*Var sitter du helst och bloggar? - ved iMacen tror jeg, eller i sofaen. 
*Köper du ofta triss? - Jeg antar dette er lotto e.l., og da er svaret nei. 
*Vilket stad/land har varit ditt bästa semesterminne? - oi. New York har vært suverent hver gang, og naturligvis bryllupsreisen til Toscana, biltur gjennom svenske Dalarna (spesielt Rättvik), årets Capriferie... 
*Vilken TV-kanal tittar du mest på? - NRK, svensk TV og TCM. Og minst: Har sett på kvinnekanalen FEM én gang siden den startet i fjor. TV2 er svært lavt på statistikken også, har ikke fulgt med på noe der siden Ally McBeal gikk for mange år siden.. (jo, noen Pacific Blue i sommer!)  TVNorge-andelen økte med mange hundre prosent fra og med forrige uke da de begynte å sende David Letterman. 
*Klädbutik? - Anthropologie
*Inredningsbutik? - Loppis
*Godis? - Maltesers
*Stad? - New York, Paris, Oslo
*Dryck? - Vann, te
*Musikk? - Klassisk, jazz, soul, easylistening, pop (dog ikke så glad i typisk masseprodusert listepop) - dette kan man lese mer om i min musikkblogg
*TV-serier? - Love Boat, Ken Burns "Jazz", Simpsons, Arrested Development, South Park, Six Feet Under
*Träning? - Daglig spasertur til og fra jobb eller andre steder, nå og da på Sats
*Bakverk? - Eplekake, tomatpai
*Kaffe? - Jeg foretrekker te. 

Ok, det får holde for i dag. Det får da være måte på å spamme egen blogg. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Har vakt i akuttmottaket, vært på i snart 17 timer og lengter så sårt etter sengen...da kan dette få underholde meg i ledige stunder fre til avløsning:

*Vilken mat äter du ofta? - Youghurt og knekkebrød og epler! Middagsmat: mye vegetar, ettersom kjøttutvalget er trist i norske matbutikker.
*När du er på kalas, är du den där typen som sitter eller hjälper du till? - Dessverre altfor få kalaser for tiden, men jeg sitter sjelden stille. Aller best liker jeg å HOLDE kalas og passe på at alle har det bra:-)
*Var sitter du helst och bloggar? -I sengen eller ved kjøkkebordet
*Köper du ofta triss? -Nei. Aldri.
*Vilket stad/land har varit ditt bästa semesterminne? - Lisboa, Algarve, Stockholm, Berlin, Amsterdam, Provance! Og Toscana!*Vilken TV-kanal tittar du mest på? - NRK, TCM, alle kanaler egentlig; har fri til så rare tider og pleier å zappe mye rundt.
*Klädbutik? - Oj. Hjelp. Ikke funnet den store kjærligheten enda. Litt H&M, VeroModa, Mango, Zara, Noa Noa, hjelp. Dette så stusselig ut. På tide med litt fornyelse!
*Inredningsbutik? - IKEA, enn så lenge...
*Godis? - Freia melkesjokolade.
*Stad? - Se beste ferieminner!
*Dryck? - Oj. Vann. VIN! Og kaffe. Masse kaffe.
*Musikk? - Har bred-smal smak, hvis man kan si det slik. Kent, U2, Aimee Mann, Tom McRae, Radiohead, Nelly Frutado, Bach, Grieg, Chopin, Verdi!
*TV-serier? - Scrubs, House, Prison Break
*Träning? - Turfanatiker (på kveldstid i bygater, mmm), og Elixia.
*Bakverk? - Baker ikke, men elsker mammas bringebærpai
*Kaffe? - Å ja. I bøtter og spann. Pulver, presskanne, kokmalt, jeg diskriminerer ikke :-)

Populære innlegg