søndag, januar 25, 2009

Flere glimt fra Glamourbibliotekarens hjem

Nattbord-kommoden med sengelektyre og Elvis-vekkerklokke



Arvegods-lamper fra fordums tider, dansk design.



Hunder av denne typen passer bra for allergikere...



Glamourbibliotekaren, ett år, stiller i hypersyntetisk outfit med knapper på skuldrene.



Olav og Märthas forlovelsesbilde prydes av sommerfugler.



Arvegods i ethvert skap.



Noen av kunstbøkene mine...



...noen av musikkbøkene mine...



...og glamourbøker.



Slike funker året rundt. Old-school Broadway.



Godguttene Bach og Brahms.



Glade og ferierende italienere i vinduskarmen
(én euro på et loppemarked i Trastevere, Roma)



Et toalettbord må ha en kitsch-byste.



Bilder fra oldtids-Sagene med trikkeskinner mot Sankthanshaugen
- bryllupsgave fra god venninne.


Flere bilder kommer sikkert en annen gang.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Her var det mye fint, likte spesielt den gule lampa :) Det er også smart å henge opp gamle bilder... svart-hvitt bilder har noe mystisk over seg synes jeg :)

Hvor stor er leiligheten din? Har du brukt lang tid på å innrede? :)

Anonym sa...

Ah, Gads musikkhistorie, enhver musikkstudents yndlingsbok...NOT. Synes hjemmet ditt ser utrolig koselig ut, tipper der er hyggelig å være gjest hos deg! Ha en fin søndag :)

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Leiligheten er omkring 60 kvadrat tror jeg. Innredningen her er en prosess, forandrer litt nå og da, flytter på bilder og ting og ommøblerer. Intet er planlagt eller gjennomført i en spesiell stil. Men det vel ingen hemmelighet at jeg liker loppemarkeder bedre enn Skeidar :)

Donna E: Takk for det! Gad er en tosidet sak - innholdet er jo egentlig det beste jeg vet, men det er gjengitt på en noe tungvint måte..

Anonym sa...

Så sjarmerende detaljer :)
Hvor har du kjøpt stjernelyslenken?

Ragna sa...

Så bra at det er flere enn meg som har glamourbøker :-) Min kjære skjønner ikke hva jeg skal med dem...

Anonym sa...

Like især den gule lampen og den søte, allergivenlige hunden! Veldig koselig med gamle ting i huset!

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Hmm, det er mange år siden, men jeg tror kanskje det var på Granit.

Ragna: tsk tsk, lese dem vel! :)

Glamourfilologen: Vi har to slike lamper - det er sengelampene. Mamma og pappa hadde dem fra tidlig 70tall tror jeg.

Lord Bassington-Bassington sa...

Det var en fin hund, ja!

Camilla Simone sa...

Så koselig med bilder. Deilig å se nostalgi og brukt. Du har god smak, ikke tvil om det.

Anonym sa...

Har du på et eller annet tidspunkt studert kunsthistorie? Gardener`s var i allefall obligatorisk pensum for meg og mange andre kunsthistoriestudenter. Den ruver også i min bokhylle, sammen med hundrevis av andre blytunge kunstbøker... :)

Glamourbibliotekaren sa...

Lord Bassington-Bassington: Det er han absolutt! :-D

Frøken Fryd: Takk for det! Jeg har en slags interiørmessig "veien blir til mens jeg går"-attitude, tror jeg :-D

Heklerinnen: Gjett om jeg har! Gardner var tung å drasse med seg rundt i byen mellom lesesal og muséer, men jammen var det verdt det!

Anonym sa...

Den nyforlovede har liljer som bærer hennes navn. Jeg fikk sånne levert på døra fra min mann da det var gått nøyaktig en uke siden vi traff hverandre - fordi jeg er delvis oppkalt etter den nyforlovede. Det ble sånne liljer jeg kjøpte før helga også, så fredagen ble da litt glamourøs:-)

Glamourbibliotekaren sa...

Fruen: De dufter himmelsk! Lykkelige var de som giftet seg dagen etter Märtha og Ari i Nidarosdomen - de fikk vel beholde pynten såvidt jeg husker?!

Anonym sa...

Har du en glamour bok eller to å anbefale? En man faktisk blir mer glamorøs av?! ;)

Anonym sa...

Oppvakt liten unge i fin, gul genser!

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym1: Glamourfølelsen bør helst komme innenfra, så det vet du nok best selv - alt som får deg til å føle deg vel, funker som glamourbok! :) Gå til amazon.com og surf rundt på det du måtte interessere deg for, enten det er feng shui, parfyme, hagearbeid eller film.

Anonym2: Mamma?

Populære innlegg