mandag, mars 02, 2009

Kind of Blue

I dag er det femti år siden de spilte inn "Kind of Blue", antagelig den jazzplata som finnes i flest hjem verden over. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg pusha den gang jeg jobbet i platebutikk. Og jeg gjør det fremdeles - så hvis noen av dere fremdeles ikke eier den, hvorfor ikke kjøpe den i dag på femtiårsjubileet? Miles Davis, John Coltrane, Cannonball Adderley, Wynton Kelly, Paul Chambers, James Cobb, og ikke minst Bill Evans. Come on!! What's stoppin' ya?!? Dette er jazzhistorie. Selv har jeg to eksemplarer av den. Muligens tre, da jeg tror den er med i en Miles-kvintett-boks vi har.



Tilbakelent, modalt og deilig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Cannonball Adderly! Må ikke glemme Cannonball Adderly! :-D

Glamourbibliotekaren sa...

Neida. Både han og Wynton Kelly hadde forsvunnet i en backspace-ulykke, men nå er de tilbake igjen.

Anonym sa...

Nydelig!

Alt godt sa...

Denne har vi og tre av, både mannen min og eg hadde ei då vi flytta saman, og jammen fekk vi ikkje ei i gåve ikkje så lenge etterpå. Men det gjer vel ingenting?. ;-)

Populære innlegg