torsdag, mars 12, 2009

Novemberkaktus

Hva er mer naturlig enn at tre av mine novemberkaktuser blomstrer i mars? Denne står i vinduet på glamourkontoret.


Og hvis noen lurer på hvilke effekter jeg har brukt for å få til dette bildet, som nesten ser ut som om det er tatt under vann: En fire år gammel Nokiatelefon med ekstremt enkelt kamera, null innstillinger, og mye mer lys enn mobilkameraet egentlig takler. Voila! Jeg synes det tar magiske bilder! (Og jeg akter ikke å kvitte meg med telefonen før batteriet er så dårlig at jeg må ha strømmen koblet til absolutt hele dagen)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes bildet er råbra! Minner litt om Lomofoto. Og november i mars gjør vinteren kortere! :-)

Anonym sa...

Novemberkaktuser har ikke hørt om kalendere og gjør akkurat som de vil. Jo mindre vann og stell, jo mer har de lyst til å blomstre, ihvertfall mine....

Glamourbibliotekaren sa...

Zagabå: haha, godt poeng!

Glamouroversetteren: ahaa.. er det mangel på stell som gjør dem så fine :-D

Anonym sa...

Bildet er råkult!!! Skjønner godt at kaktusen er forvirret - Der er ikke akkurat vårstemning ute :/

Anonym sa...

Kjempefint bilde! Novemberkaktusen min er egentlig ganske stusslig store deler av året, men så plutselig bestemmer den seg for å blomstre - og da er den en fest! Tror jammen jeg må kjøpe en til, jeg!

Alt godt sa...

Det høyrest ut som min telefon, det der. Eg har meir eller mindre ståande tilbod om Iphone på jobb, og bør vel kanskje seie ja takk til det.

Glamourbibliotekaren sa...

Bipbap: Takk! Nå ser jeg at kaktusene hjemme er på vei til å blomstre også.

Marte: Takk! Ja, det må du!

Alt godt: iPhone SchmiPhone :)

Populære innlegg