fredag, april 03, 2009

Glamorøs fredag



God morgen!

Når krokusen har spredt seg i mengder utover en plen i en park, da er den up for grabs, ikke sant? Jeg plukket fire små på min vei som nå står i en liten telysestake på mitt bord.

Dagens glamoureffekter: Blomst i håret, 70talls-Toto på iPod-shuffle, Vanilla Fields i anledning våren. Samt en helg nesten helt uten planer, bortsett fra konsert på søndag. Og selv om det gjenstår et par arbeidsdager før den virkelige ferien begynner, har jeg feriefølelse allerede nå.

Ha en fin dag alle sammen! Kommer sola utover dagen, blir jeg å finne med en tekopp på terrassen her på jobb...


45 kommentarer:

Glamnerden sa...

Her består glamourfaktoren i et stort paisley sjal kjøpt i Roma ifjor. Lite glamorøs ellers dessverre, da jeg og min kjære har flyttet inn i ny leilighet for knapt et døgn siden.. (mao: samme antrekk i dag som igår, hvor matchende outfits kan finnes anes ikke i pappeskekaos..)

Helgen vil nok dermed bestå i å komme i orden, rydde i kaos, og henge opp diverse i kåken.
Men en liten spasertur med en latte og en mann i hånd bør kunne skvises inn også :-)
God helg til dere alle!

Randi E sa...

Her er det glamorøs fredag med rosarutete topp, rosa neglelakk og ballerinasko. Sitter å koser meg med en kopp te. I dag slutter jeg kl.12 på jobb, og da farer det avsted til landstedet. Skal være der i over en uke. Herlig:) God påske

Anonym sa...

Hva er egentlig vitsen med å plukke noe som tar seg så mye bedre ut på rot?? Og heller nyte den ute i sola!

glamouringeniøren sa...

Så søte krokusene var! :)

Her ble dagen startet på herlig vis med tur med hunden i fire minus, nysnø og strålende sol. Helt fantastisk deilig og rimelig forskjellig fra sørpå skjønner jeg :)

Siste dagen før påskeferien starter og det er så deilig! Nå blir det fjellet med ski, telt og hund neste! I anledning til at ullundertøy blir mitt antrekk den neste uka, så er jeg i dag kontorfin i mørke jeans, hvit skjorte med brun tynn ullgenser utenpå. Innerst er det en gammelrosa vera&william ullsinglet og i halsen en twilly fra Hermes. Dufter deilig av Hermes Un Jardin Sur le Nil og neglene er røde med Essie Bordeaux.

Jeg vil ønske alle sammen en helt fantastisk Glad Påsk! Nyt den i byen, på fjellet, på sjøen og det som måtte passe :)

glamnovisen sa...

Svart skjørt og grønn topp, pumps og Lancôme Connexion (snufs den er snart tom og utgått frykter jeg). Fredag er skjønt, og på salongbordet står 20 ferske cerise roser fra min kjære. En i huga kaffedrikker nyter sin første kopp, God helg!

Juristen sa...

Å, så godt med positivitet en fredag morgen! Her må det jobbes hardt før påskeferien kan begynne, og stressnivået er høyt..

Den kommende friheten markeres med (eh.. strengt tatt vanlig juristantrekk..); skinny, svart bukse, grå bluse med diskré rysjer, Serge Lutens-favoritten, Chanel, kamé og diamanter. Det beste er helt nye ankelboots flybårne fra Paris; utrolig høye heler, særdeles behagelige og visstnok det hotteste i Paris denne våren, ifølge min kusine! Ooo, de er lekre..

Men. Altså. Jobb først; sushi, løping, ski, sjø, hund, kaker, ferie, bøker, Bach og kos deretter!

God helg, og god påske:-D

Nanne sa...

Ikke så høy glamourfaktor i dag, mer casual, med beige safariinspirert skjørt, sort v-halsgenser over hvit singlet, sorte støvletter og sølv øreringer (gave fra min bedre halvdel).

Her på Helgelandskysten er det gråvær og regn, men snøen er nå på retur i det minste, så snart blomstrer det nok her også!

I kveld blir det Mamma Mia på DVD og noen glass hvitvin sammen med min kjære mor. Helgen ellers skal brukes til vårrengjøring og feiring av mammas 66-års fødselsdag:)

Ha en flott helg, alle sammen!

Jenny B sa...

Jag är inte så värst glamourös idag, snarare beredd på det mesta... Jag har en svart topp under en enkel grå tröja och jeans. Ikväll skall jag först träna, och sedan gå vidare till en teater som spelar en pjäs av Elfriede Jelinek. Jag har oömma kläder ifall de börjar spotta blod och stänka på publiken! Imorgon skall jag se en pjäs av Jon Fosse på Dramaten, och eventuellt blir det Strindberg på söndag kväll. Och däremellan hoppas jag på att sitta på en bänk i solen och läsa!

peanut sa...

Siste arbeidsdag før påskeferien for min del, først 5 dager på fjellet og dernest slappe av i vårværet hjemme, gleder meg. Selv om våren har kommet pakker jeg på meg med ulltøy ennå. I dag er det singlet fra Vera & William, langermet topp fra Sand under ullgenser fra Day Birger et Mikkelsen, jeans fra JBrand, sko fra Camper (cooomfy), kåpe fra Undorn og et kjempeskjerf fra See by Chloe. I ørene og rundt halsen henger Ole Lynggaard, gaver fra min kjære :)

TerraDiva sa...

Jeg feirer våren i dag (omenn i en tåketung kald versjon nå i morgentimene...) med en dæsj av Armanis "Mani Summer" (som er kjøpt i Roma og som jeg ikke har sett her hjemme). Den lukter vår og sommer! Antrekket er diskret m. pene sorte bukser og mulvarpfarget fin omslagsgenser. Dagens smykke er perlekjede.Gleder meg veldig til feriestart senere i dag. Bypåske med Mannen, hunden og gode venner. Det blir utflukter/turer, god mat og drikke, filmer, musikk og bøker og masse tid til kos og felles opplevelser. God helg til alle!

Glamourbibliotekaren sa...

Glamnerden: Ny leilighet = glamour i høyeste grad!! Så morsomt!

Randi E: Så deilig med kort arbeidsdag!

Anonym: Hundreogfemti på rot, tre i hånda. Jeg ser ikke problemet :)

Glamouringeniøren: Det høres ut som litt andre forhold der oppe, ja! :)

Glamnovisen: Såså, vi skal nok klare å finne den et eller annet sted på nettet! Fragrancenet og slike steder pleier å ha parfymer som man tror er utgåtte.

Juristen: Du får senke stressnivået til ferien begynner! :)

Nanne: Ooh, Mamma Mia, enjoy de vakre bildene fra Skiathos..

Jenny B: OI hvilken kulturhelg! Og ikke akkurat farser heller!!

Peanut: You had me at Vera & william :D

Mors datter sa...

Som glamourbibliotekaren har jeg feriefølelsen inne selv om jeg skal jobbe mandag og tirsdag til uken. Glamorøs fredag for mitt vedkommende med gråmønstret tulipan-skjørt med høyt liv fra Køben, sort høyhalset genser, sorte strømper og sorte ankelstøvletter fra Paris. Akkompagnert med røde lepper og ellers diskret sminke føler jeg meg ganske så fin :)

Ser frem til en relativt rolig helg. I morgen skal jeg på afternoon tea til min søster (fikk håndskrevet invitasjon i posten forrige helg!), det blir veldig hyggelig. Søndag skal jeg ta frem sommerklærne, hva føles vel bedre enn det? Siste del av påsken skal tilbringes i Paris og gradestokken der ser mye bedre ut enn her (selv om værmeldingen foreløpig melder om regn :( Dessuten har jeg (som vanlig) Mad Men på PVR-recorderen, nydelige roser på kjøkkenbordet (verdens beste kjæreste!) og bøker på nattbordet så tiden kommer til å fly.


Ønsker alle en riktig god helg og glad påsk!

Arabisten sa...

Foreløpig er glamouren på heller lavmål, med joggedress og avskallede negler. Men det er bare i påvente av at frokosten skal synke så jeg er klar for en treningsøkt. =D Deretter blir det i det minste fjerning av den gamle neglelakken (og kanskje et nytt lag?), fredagsgrøt og helgetur til Stockholm med kjæresten. Det skal nok gi god glamourfølelse.

God helg og god påskeferie!

Joggerinna sa...

Det med krokusane har eg også lurt på! Hadde med meg ein liten plastpose på joggetur i gå dersom eg kom over fine vårblomar, men det var så mange folk ut og gjekk i vårsola at eg turte ikkje heilt å kaste med ned på bakken for å plukke! :) Blir nytt forsøk i dag.

No får eg snart selskap til morgonkaffien/teen. Tre gode venninner og ei lita venninne på 1 år. Blir hyggeleg. Etterpå skal eg vie nokre timar til lesing og i ettermiddag skal eg på jobb. Resten av helga går med til jobb og lesing.

Sit uansett i ein nyvaska leilighet og nyt sein frukost med eg og stor kopp med te. Fuglane kvitrar ute og veret ser ikkje ut til å bli så verst i Bergen i dag! Herleg!

Glamouroversetteren sa...

God morgen alle sammen.
Nydelige krokuser :D!
Etter noen dagers deilig vårvær med varmegrader, våknet jeg til kjølig morgentåke idag. Ettersom det er april og påske, er jeg likevel optimistisk, og regner med at solen dukker opp snart likevel. Det liksom vrimler av påskeliljer og krokuser rundtomkring, hurra!

I går kveld opplevde jeg hele Sveriges rock-farfar, Jerry Williams live på scenen. Fikk en plutselig og uventet invitasjon til hans Dynamite-show. Ikke noe jeg normalt egentlig ville overveie å gå på, men en i etterkant kul opplevelse, så jeg er glad jeg sa ja takk. Jeg nynnet på "Did I tell you that I love you...." hele veien hjem etterpå.

Således oppløftet ser jeg fram til helgen i iført vårfin glamour i form av svarte jeans, vårfin off-white bluse med vippekant nede og liten volang i halsen (fra HM, om noen skulle spørre :)), og gråbeige, sølvskimrende sjal fra Day (fjorårets modell). Liten undertrøye i ull/silke for sikkerhets skyld, det er jo bare april, som min mor ville sagt.

Påskemiddag med gode venner på søndag, så imorgen skal jeg påskepynte litt. Ungenes påskeproduksjon skal frem som vanlig, og så skal jeg legge ut påskeegg i hagen til eggjakt på søndag.

Om værutsiktene er oppløftende gleder jeg meg til årets første tur på hytta neste uke. Så neste glamourfredag, langfredag, tilbringes forhåpentlig ved havet utenfor Stavern.

God helg og god påske alle sammen!

Kaisa sa...

God fredag!
I dag gjenopplever jeg ungdommen med et veldig tidlig 90-talls antrekk. ;) (Er det lov å kalle det retro?) Sort topp, sort genser, blått A-linjeskjørt til litt over kneet, sorte strømpebukser og sorte Mary janes. Blått skjerf knyttet tett i halsen, og mye blå eyeliner og rød leppestift. Min kjære var enig i at her var det 90-tallet om igjen, ja.

Helgen inneholder ikke så mye planer, bortsett fra feiring av min kjæres bursdag på søndag.

Glamnerden: Gratulerer med flytting! Gjorde samme øvelse på omtrent samme tid i fjor, alltid kaos i noen dager og uker, men det er jo litt spennende også. :)

God påske, alle glamorøse!

Studinen sa...

Åh, det er så deilig med vår=)

Dagen startet med rolig frokost(til en forandring)sammen med barna før vi gikk ut for å gå til henholdvis barnehage og skole. Ettersom vi bor ved kysten ble vi idag møtt av den deiligste saltvannsduft i lufta, det kribler i magen av lengsel etter late dager på stranden=)

Dagens antrekk er enda ikke kommet på, studentliv...men blir sannsynligvis hvite converse, dongeribukse, gul- og sortrutet skjorte, samt min å-så-kule skinnjakke=)

Helgen forøvrig skal brukes til avslapning, lesing av novellesamlingen "gjestene" av Merethe Lindstrøm, god mat og late morgener=)

Ønsker alle en nydelig helg!

AstridVU sa...

Her begynte fredagen særdeles glamorøst med laging av eggerøre og skjæring av røkelaks til påskefrokosten i barnehagen. Trøtt, men ingenting litt kaffe ikke ordner opp i.

Men du - for noen fantastiske lysekroner på bildet i innlegget her! Er på desperat jakt etter fin lysekrone, til både elektriske lys og stearinlys, som ikke blakker oss fullstendig. Gi lyd om noen har tips :)

Og ha en deeeeilig fredag alle sammen!

Mette sa...

Jeg har på meg en lilla bluse med broderier og paljetter som jeg ikke har brukt på lenge og føler meg veldig fin. Skal handle inn blomster på vei fra jobb og deretter nyte en rolig helg. Ingen påskeferie før onsdag ettermiddag for min del.

Anonym sa...

Først: Glamnovisen, se her:
http://www.fragrancenet.com/connexion-perfume/lancome/womens-fragrances/wf/en_US/00579?cur_letter=C

:-) (det er alltid fantastisk å kunne guide folk til yndlingsduften).

Her er det hjemmekontor i dag. Den ytre, personlige glamour er dermed fraværende. Imidlertid: Utsprungen Forsythia og gule roser (fra min supre sjef) på bordet. Sterk og god kaffe i koppen og ute: SOL!
Jeg gjør litt skrivearbeid nå på formiddagen, og etterpå skal jeg gjøre lesearbeidet i godstolen i solkroken på terrassen.
Helgen blir nok tilbragt på knærne i ymse blomsterbed som må ryddes, og så er det én dag på jobb og deretter hjemmepåskeferie. Lesestoff og forhåpentligvis masse deilig sol.
Første utfordring nå: bestemme dagens duft. Lurer på om jeg skal tjuvstarte sesongen og ta syrinparfymen, eller om det blir Y. Hm - store og vanskelig spørsmål!
God helg og påske, alle sammen!

Ragnhild sa...

I dag er eg hos bror i Trondheim, og om eit par timar skal eg ta båten heim til mamma og pappa på påskeferie:-D Eg har nettopp drukke den beste kaffien i verda, tranportert direkte frå USA - Peet´s Coffee - og eg ser fram til å eta middag heime hos mam og pap og tilbringa kvelden i koseklede med strikketøyet i fanget. DET er glamour for meg! God helg og god påske!

koldfru sa...

Her er det litt "dagen derpå" etter konserten i går, og jeg daffer rundt i pistasjgrønn kjole, rutete skjerf og med La Chasse Aux Papillons på halsen. Det ble den jeg endte opp med etter Osloturen forige helg- tusen takk for tips :). I tillegg fikk jeg en haug med prøver...Helgen bringer med seg utflukt til Ørlandet sammen med mann og hund, vi skal gå turer i gjørmeværet, lage god mat og kose oss masse. God helg, folkens!

koristen sa...

Apriiiil, apriiil, så lunefull og mild, trallala...

Veldig tåkete her, og tåken la seg på øyenvippene på veien så jeg kom på jobb med uglamorøse pandaøyne. Det er forlengst reparert, og koristen er fredagsblid i grå bukser og vårlig turkis genser. Aquamarin-ring etter mormor på fingeren og roseparfyme på halsen.

I helgen SKAL vinduene pusses, søndag skal jeg se "Blekkhjerte", og ellers blir helgen rolig håper jeg, det skal gåes tur og leses minst en bok. God helg og god påske til alle!

Anaruh sa...

Etter ukesvis med sykemelding pga ekstrem svangerskapskvalme og bekkenløsning er det endelig jobbfredag på meg igjen! Bare det i seg selv er glamorøst nå :)

Dessuten har jeg en sjokolademuffin og en kakaokopp som venter på meg. Hurra - lett å glede en gravid, ja!

lene sa...

Etter flere dager i kjeledress var det ikke kjole som fristet idag faktisk; heller strikt kontorstil med blå jeans, lysblå skjorte og mørkblå kasjmir oppå. Ute er det trench og støvletter, jeg føler meg klassisk idag :) På halsen er det gode gamle CK Eternity, en klassiker det også. Jeg syntes den passet idag.

Hjemme pusler kjæresten med ting jeg har utsatt, jeg gleder meg til å komme hjem til ham, ferie, et hjem i orden.. Det er en skikkelig gmalourøs fredag! God helg til alle!

Glamourbibliotekaren sa...

Terradiva: Sommerparfymer er en slager på denne tiden! :)

Grace: Afternoon tea og paris, hvilken lykke!

Arabisten: Hils Stockholm! :)

Joggerinna: Der jeg plukket, var det hundrevis av blomster og ingen mennesker - klokka var nøyaktig sju :)

Glamouroversetteren: Heey, JERKAN live!! Haha!!

Kaisa: 90tallet, ja. Morsomt så lenge man ikke går helt Spice Girls :)

Studinen: Saltvann og måkeskrik..

Astrid: Jeg er off lysekrone-markedet etter Pantonkjøpet mitt, men hold et øye med finn.no og lauritz.com!

Mette: Høres fint ut! :)

Hagenpåhytta: Japp, nevnte fragrancenet over her! :)

Ragnhilda: Det høres veldig veldig koselig ut!

Koldfru: Ah, La Chasse, vår og sommer!

Koristen: god helg til deg også! :)

Anaruh: Grattis med å komme tilbake i jobbverdenen!

Lene: Klassisk og fint! :)

Fornuftig forsker sa...

Sykmeldt fredagsglamour er også glamour. Har favorittantrekk - turkis genser og de fine porselensøredobbene fra Mette Scherning. Dessuten, som ofte ellers, le premier figuier fra l'artisan parfumeur bak øret. Målet for helgen og ferien er å la være å slite seg ut, men skal på Matteuspasjonen lørdag og gleder meg. God påske!

Prosa sa...

Billiger heller ikke at glam`karen delikaterer seg med blomster fra våre sårt tiltrengte og skjønt beplantede, grønne fellesarealer.

Slikt innrømmes kuns ubemidlede romantikere av wertherske dimensjoner, i ferd med å gjøre sine hoser grønne hos pikebarn med tilsvarende dårlig likviditet:-)

MillaCamilla sa...

Høy påskeferie-modus-glamour hos meg. Kjøpte meg ny romantisk forklekjole (på salg) i country-chic-stil på onsdag og er iført den sammen med kashmirsjalet fra Oasis. Perfekt når påskeværet i Trøndelag foreløpig består av øs-pøs-regn og vind. Reiser på fjellet og hytta i ettermiddag med kjæreste og familie. I morgen er det meldt sol og det ligger an til skitur og kvikklunch og appelsiner:) God påske alle sammen.

Glamourbibliotekaren sa...

Fornuftig forsker: Matteuspasjonen blir så fint! :)

Prosa: Altså, jeg presiserte at de har spredt seg utover ei plen som slett ikke var beplantet :) Og det var hundrevis der. De stakkarne jeg plukket var halvdøde og lå flatt på bakken.

MillaCamilla: Plutselig syntes jeg regn og vind hørtes koselig ut også, haha! Jeg er visst veldig klar for fri nå, kjenner jeg. God ferie!

koristen sa...

Til krokusdiskusjonen må jeg jo bare komme med det mest glamorøse diktet jeg vet! Har ventet på en unnskyldning for å linke det her. Nyt det :-)

http://www.vamp.no/utgivelsene/tekster.php?laatid=92

Anonym sa...

Jeg vil også gjerne bidra til krokusdiskusjonen. Lar man blomsten stå, forsøker den å sette frø, hvilket tar kraft fra løken, og kan forhindre blomstring neste år. Plukker man blomsten (men lar bladverket stå) får løken kraft til å legge på seg og lage flere løker.
Moralen er: Glamourbibliotekaren gjør en god ting når hun plukker krokusblomster (men altså ikke -blad). Derfor kan Anonyme og andre som misbilliger plukkingen bare tistill med seg.

Så atte nemlig det, så!

(ps: det ble syrinparfymen. Instant sommer!)

Ellen Marie Albertsen sa...

Glamorøst med påskeferie, en herlig frokost og Tyrkisk Eplete med chilimuffins til dessert...
Antrekket er det verre med. Her er det joggebukse og singlet.. Det kommer bedre ting på utover dagen:)

Håper alle der ute får en vakker og harmonisk påskeferie...:)

Lauren B sa...

Glamourøs fredag går sin gang, selv om jeg nettopp sølte yoghurt på det fine skjørtet mitt (må slutte å spise lunch ved kontorpulten!)

Her er det strålende sol, og jeg er alene hjemme i helgen. Da blir det som vanlig klavikordspill og bøker. I tillegg skal jeg høre mye på Bach, samt spise påskesnop fra det nydeligste påskeegget jeg noen gang har sett (gave fra min kjære, som dro utenbys i dag).

God helg og god påske til alle!

wine-fueled narcissism sa...

God fredag!

Jeg koser meg på lesesalen, med oppgaveskriving og masse god musikk på øret. Dagens glamoureffekter er en nytt armbånd, designet av en bekjent, hvite freshe converse, brungrå øyenskygge og frisk leppeglans med smak av melon. I kveld er det popquiz og festligheter med mine vakre studiekamerater, og lørdag gleder jeg meg til lammemiddag. Håper sola titter frem igjen. God helg! :)

glampl. sa...

Hurra for Hagenpahytta!:)
Akkurat som jeg skulle sagt det selv.
Er allerede på tur ut for et hotellopphold med min bedre halvdel.
God helg til Glamourbibliotekaren og alle dere andre der ute:)

Glamourbibliotekaren sa...

Koristen: Fint :)

Hagenpåhytta: Bra å høre! Og uansett, så villig krokusen er til å spre seg overalt, er den ikke akkurat truet i utgangspunktet.

Løvinnen: mm, eplete..

LaurenB: Så koselig med påskeegg!

Wine-fueled: Åja, Converse! Jeg må plukke fram mine snart også.

Glampl: Så herlig med hotell! God fornøyelse!

Oslopiken sa...

Oslopiken er endelig tilbake i yndlingsbyen etter nesten to uker i Italia. Underbart vakre Roma, vakre verden - men så fint å være hjemme i vår-Oslo!
Helgeglamouren skal straks innledes med spasertur i Nordmarka, deretter sushi og full tv-kveld, og lørdag og søndag er satt av til utelukkende sosialt samvær. Det er utrolig hvor populær man blir når man har kjøleskapet fullt av parmesanost og parmaskinke!
God helg, alle sammen!

Anna Lovinda sa...

Stakkars glambibliss, du skal da ikke trenge å forsvare det om du plukker friske, struttende blomster heller. Trodde denne debatten var unnagjort for lenge siden i denne bloggen.
Nei, plukk i vei og nyt våren. :-)
Klem fra midlertidig lungesvak rekonvalesent, som gleder seg over gule tulipaner på bordet, i mangel på mulighet til å gå ut og plukke blomster selv.

nadja sa...

Hei! Jeg har blomst i håret idag. Funker kjempe bra:)

Glamourbibliotekaren sa...

Oslopiken: Parmesan.. du sier noe. Må lage handleliste straks!

Anna Lovinda: haha, takk, men du vet jo at jeg ikke tråkker oppi blomsterbed i allefall! :) God bedring!

Nadja: Jeg også! Og sånn oppsikt som det vekker!

Studenten sa...

Litt vel sen rapport fra Studenten, men særs glamourøst var det å få mann hjem som har påskeferie fra i dag. Det er deilig med late morgener og lavere tempo i hverdagen selv om det blir litt studier og ikke full ferie for Studenten. Helgen blir nok mest avslapning, og litt familiebesøk, mens resten av påsken vil bestå av litt ommøblering og våroppfriskning i leiligheten, litt trening, mye tid med mannen, og forhåpentlig vis noen solfylte timer på balkongen :)

God helg, og God Påske!

Anonym sa...

God påske alle sammen ; )
jeg er nyutdannet lærer å sitter hjemme og er forbauset over at jeg har påskeferie og kan kose meg i mange dager til ende; ) Ingen forpliktelser!! Nå skal vi bare gå på ski, spille spill, spise godteri, lese gode bøker og blader og spise god middag ; ) TJOHOO!! Livet er herlig. Julia

Alter Ego sa...

Glamoroes fredag? Jajamennsann, men det husker jeg ikke paa i bloggesammenheng foer naa. Dagen har gaatt i ett! Men etter neste helg tror jeg livet roer seg litt; lite paaskefri her men senere i maaneden blir et til gjengjeld et pusterom.

Glamouren i dag besto av ny parfyme kjoept paa impuls og i loepet av 17 sekunder; India Hicks Island Living (Spider Lily) fra Crabtree&Evelyn, til dels inspirert herfra, ny frisyre pluss bestilt frisoertime til tirsdag, en kopp krydderte fra Tyskland til frokost og en av tre nye topper innkjoept i gaar tatt i bruk for foerste gang. Har funnet meg ny favorittbutikk for fine topper til hverdagsbruk! :)

Helga gaar med til sesongens andre bryllup hele loerdag (ikke mitt!), tidlig morgen og litt farting paa soendag med bursdagsmiddag for venninne paa indisk restaurant om kvelden. Puh. Det skal bli godt.

God helg!

Katrine sa...

Hjemmelaget majones og kokte egg til eggesalaten -check!
Fint toastbrød til sandwichene -check!
Sammenrørt deig til fine og grove scones -check!
Hjemmelaget lemon curd -check!
Rørte jordbær -check!
Palais du thé-posen er klar.
Nå kommer duken på bordet og det dekkes med oldemors kaffeservise med gullkant.
Så skal det lages agurksandwicher, eggesalatsandwichet etc. en mass, piskes krem og skjæres sintrinskiver, og sconesene skal være varme når gjestene kommer. Jeg har tatt på gavetørkle i halsen og tror jeg er i rute til afternoon tea.

Populære innlegg