mandag, november 30, 2009

Gårsdagen i bilder

Det årlige julemarkedet på Vøienvolden gård er en koselig tradisjon. I år var det stappfullt av mennesker.









Inne i våningshuset var det pyntet til jul på gammeldags vis.






Blomsterhandleren i Thorvald Meyer har alltid mye fristende... vanskelig å gå forbi.





Og på Mucho Mas har de chiliformede girlandere.




Nakne trær i skumringen er noe av det fineste med vinter.





Dagens fangst i Birkelunden: Fem gamle fine kleshengere og discokule-juletrepynt fra femtitallet! Matcher min gamle arvejulepynt perfekt.

6 kommentarer:

Ragnhild sa...

Her var det julestemning:-) Og dei juletrekulene var fantastiske!

Glamourbibliotekaren sa...

Ja, de er så fine! Jeg tror ikke jeg har kjøpt ny julepynt på ti-tolv år, men måtte bare ha disse ettersom de passer så bra med de jeg har arvet av farmor.

Eirin Edvardsen sa...

Å, vøienvollen. jeg bodde rett ved siden av Vøienvollen for nå, ja, 10 år siden. Da flyttet jeg fra Oslo og hjem til Nord-Norge. Koselig å se bilder derfra. Og de kulene var lekre!

Kaisa sa...

Var innom markedet på Vøienvollen i går, jeg også. Det var VELDIG mye folk. Men et koselig sted, og særlig julepynting i stua.

peanut sa...

Sånne julekuler har jeg også :) Har arvet fra mormor og farmor, men jeg pleier å kjøpe bittelitt til juletreet hver jul likevel. Som regel Jette Frölich, det er så koselig på Lysebu i desember.

Anonym sa...

Sånne julekuler har jeg også etter min farmor. De er helt nydelige og juletrelysene lager så fint gjenskinn i fasettene.

Populære innlegg