fredag, november 20, 2009

Glamorøs fredag


God morgen!
Slow city på glamourkontoret i dag, fredagstregheten er mer tilstede enn noensinne - men taklampene viker iallefall for smålamper og lysgirlander i vinduskarmen (og et lite telys på bordet...), så her er det stemning! Arvebrosje fra farmor og signaturduften til mormor (Chanel No. 5) er dagens glamoureffekter, samt planen om å kjøpe med blomster på vei hjem - som skal plasseres et eller annet sted i mitt nyvaskede hus. Jobbe i morgen, deretter kanskje en liten tur innom kafé Gram, og ellers slappe av hjemme. Glamourbibliotekaren er hjemmekjær må vite.

Nå venter jeg en strøm av rapporter fra dere lesere også! Og særlig dere som vanligvis ikke kommenterer, kom igjen! Her er det plass til alle!

ha en fin dag.



Og her er en fin låt tilslutt - Beatles "Savoy Truffle":

34 kommentarer:

HildeSofie sa...

Fredag igjen? Det gikk så fort!

På plass på hjemmekontoret, litt småplukk som må ordnes før jeg kan ta helg. Rockekonsert i Oslo ikveld, med påfølgende overnatting, og kanskje en tur på Oslo Internasjonale Filmfestival imorgen, før vi vender nesene mot Toten igjen for å ha en fin kjeærestehelg hjemme. Gleder meg :)

Sitter og ser lengselsfullt på to flasker med julebrus som en venninne kjøpte med seg på en tur til Sørlandet sist uke. De skal ikke åpnes før 1. desember!

Dagens glamoureffekt kommer på senere, og det er en ny sort tunika/lang singlet med litt sølvpynt, som jeg kjøpte på vei hjem i går, og kontaktlinser, tenkte jeg - går stort sett alltid med briller og da er det litt ekstra stas å "bli ny" med linser.

Og med siste utgave av Maison Mat og Vin, som er full av spennende juleoppskrifter, kan jeg drømme meg bort og glede meg til jul!

God helg til alle!

Alt godt sa...

God morgon! Etter ein frisk sykkeltur langs ring 2 sit eg her i ei sky av Montale Oud Flowers, eit kjøp frå Paris i sommar. Ein annleis og utfordrande men deilig parfyme.

Øvrige glamoureffektar er skinnstøvelettar med semi-høg hæl, jeans og svart og kvit tunika.

Helga blir roleg, kanskje ein konsert, kanskje middagsbesøk, vi tek det som det kjem. Eg planlegg så mykje i kvardagen at det er deilig å ikkje planlegge for mykje i helgane. Eg ynskjer alle, og bibliotekaren i sær, ei fredeleg helg!

Innmari sa...

Her kommer en oppdatering fra en som leser mye, men ikke er like flink til å kommentere... Fredagsglamouren besørges av svart genser med små glittertråder, og store, glitrende øredobber. En dæsj med parfymen Laila - min absolutte favoritt!

Dagen skal tilbringes med litt hard jobbing fram til lunsj omtrent (her lages det magasin, nemlig!), og så litt roligere før vi går hjem. Alenefredag i kveld, men med en bunke på 160 takkekort fra bryllupet vårt som bør skrives. Litt sjokolade i en skål og et glass vin gjør antagelig jobben enklere!

God helg!

Anonym sa...

Uff, fredag. Jeg har jobbehelg, og har fått gjort altfor lite de siste dagene, og har altfor mye å ta igjen. Det blir noen lange dager. Noe glamour blir det likevel med deilig genser i mohair og silke, og silkeskjerf, toppen med vakre smykker fra Tiffany. :)

Løvemunn sa...

Min fredag dufter av FlowerbyKenzo Oriental, leppestiften er matt og intenst rosa. Jeg liker å dra på med heftige sanseinntrykk når vinterteppet senker seg.
Helgen inneholder besøk på julemesser og kino med en god venninne - kanskje lytter jeg til 17-åringen i meg og velger New Moon.

Elisabeth sa...

Definitivt fredag, ser jeg:) Her tilbringes første halvpart av dagen med å passe ei venninnes tre barn (1.5, 3 og 4.5 år) helt fra tiiiidlig morgenstund. Glamouren er delvis intakt med Dali på halsen, Mac på leppene og en fin og varm ullgenser på kroppen. Men det er nok ikke av mine mest glamorøse fredager, det må jeg ærlig innrømme. Etter barnepass er det jobbing som står på plakaten resten av dagen, så glamour blir det ikke mye av denne dagen. Og resten av helga, egentlig. Kommer sterkere tilbake neste uke :)

(Men bittelitt glamourfølelse blir det sent i kveld når jeg krøller meg opp i ei varm seng i pysjen etter en dusj, for å skype med ei venninne på et annet kontinent. Med te på nattbordet og en liiiiten sjokoladebit på si skal jeg kose meg sønder og sammen!)

God helg til Glambibliotekaren og alle leserne!

tonje sa...

Ahh, glamorøs fredag igjen. Denne begynte litt vel stressende, med feil på låsesystemet og en alarm som gikk.. Typisk. Men etter et par kopper te har jeg fått roet meg ned og nyter tanken på helg.

Kontorglamour: Har på fin, lilla-aktig neglelakk fra OPI for anledningen, og Parisienne fra YSL. Gleder meg masse til de to bursdagsfeiringene denne helgen bringer.

God helg!

Britt Åse sa...

God formiddag får jeg vel si. Her sitter jeg på mit hjemmekontorkjøkken med kaffekopp og synet av uredde småpipper på matebrettet utenfor vinduet. Det er 10 varme vintergrader her hos megm og det er fremdeles blomstring på de kremhvite, doble primulaene i bedet utenfor her.
Antrekket er meget uglamorøst og skal ikke beskrives nærmere, men jeg har "Platinum" fra la Prairie til testing på venstre håndledd. En så langt kraftig, aromatisk, tørr chypre. Langt bedre enn jeg trodde ut fra prøvestripen.
I kveld blir det vinsmaking med vinklubben, og resten av helga er helt åpen og fri.
Jeg tror jeg skal kjøpe garn og heklenål og hekle meg et fint sjal. Høres ikke det hyggelig ut? Jeg har ikke heklet på over 20 år, men nå kan jeg gå i gang, etter at jeg fant instruksjonsvideoer på Drops sine nettsider. Så generøst :D
Dette ble visst langt. Dere må ha en strålende helg, alle sammen. I særdeleshet Glamourbibl.!

Skolebibliotekaren sa...

Dagens første bøker er reparert og vil forhåpentligvis holde en stund til. Ellers blir det nok en rolig arbeidsdag. Gleder meg til å vaske og ordne i leiligheten når jeg kommer hjem. Bestandig stas å legge på ren duk og pynte opp med kvister og lyng fra skogen. Jobb også i morgen før det blir helg med lesing og film. Dagens glamor: styggfin sjokkrosa essie-neglelakk og en rosa heklet blomst på jakken. God helg!

koristen sa...

Iiiik, det er fredag! Det Dolly Duck-aktige utropet fordi denne uka har gått for fort for meg. Men fredag er det, og jeg har svart kjole og fløyelsskjerf over jeansen, perler på finger og i ørene og Chanel BAK ørene. Dessuten goretex-sko og allværsjakke på grunn av pytonvær i Oslo... Nå noen timers intens jobbing før jeg reiser på besøk til mammaen min. Der blir det avslappende med god mat, litt rødvin og planlegging av julefeiring. Og i bakhånd har jeg Maison Interiør, til glede og inspirasjon.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre :-)

Fornuftig forsker sa...

Fredagen begynte midt i natten med omgangssyke hos treåringen her, så det er nærmest null i glamourfaktor denne fredagen.
På den annen side, jeg tyvstartet glamouren igår med fin middag i eleverte omgivelser. Da kom den lille sorte på, med tilhørende perler rundt hals og i ørene, og rød lebestift (red red rose fra Lancome). Og selvfølgelig, en ny og veldig fin sort selskapsveske med "perler" fra Accessorize. Og som vanlig pt, Midnight Poison bak øret. Jeg er svært fornøyd med å ha passet inn i den gamle lille sorte igjen, det er både fornuftig gjenbruk og en liten seier.
Jeg får skynde meg å få på litt parfyme idag også, for da føler man seg straks litt bedre. Kaffe i koppen og Røyksopp på spilleren (treåringens valg) hjelper også.
Helgen blir nok ganske rolig, men forhåpentligvis får vi feiret treårsdag på søndag.
God helg til alle!

Fornuftig forsker sa...

Fredagen begynte midt i natten med omgangssyke hos treåringen her, så det er nærmest null i glamourfaktor denne fredagen.
På den annen side, jeg tyvstartet glamouren igår med fin middag i eleverte omgivelser. Da kom den lille sorte på, med tilhørende perler rundt hals og i ørene, og rød lebestift (red red rose fra Lancome). Og selvfølgelig, en ny og veldig fin sort selskapsveske med "perler" fra Accessorize. Og som vanlig pt, Midnight Poison bak øret. Jeg er svært fornøyd med å ha passet inn i den gamle lille sorte igjen, det er både fornuftig gjenbruk og en liten seier.
Jeg får skynde meg å få på litt parfyme idag også, for da føler man seg straks litt bedre. Kaffe i koppen og Røyksopp på spilleren (treåringens valg) hjelper også.
Helgen blir nok ganske rolig, men forhåpentligvis får vi feiret treårsdag på søndag.
God helg til alle!

Sigrid sa...

Glamouren i dag består av lunsj med gode venner, og smaking av juleøl etter jobb!

Ossi Runne sa...

Glamoroes fredag i London!
Lever ennaa paa gaarsdagens vanvittige konsert i Royal Albert Hall, og gaar rundt med et salig smil om munn.
Har nettopp fortaert frokosten i form av croisanter med syltetoey, naa venter massasjetime og videre jakt paa jazzkonsertbilletter.
Og det beste av alt, om noen timer befinner jeg meg paa Ritz for den legendariske afternoon tea der.

Jeg tror dette maa vaere den mest glamoroese fredagen i min verdenshistorie.

frk. Frydefull sa...

God dag! Dagens glamoureffekter er L'Imperatrice, som har gjort meg avhengig, silkeskjerf fra NoaNoa og comfy sko. Så fort litt arbeid er unnagjort skal jeg svinse gjennom byen for min faste fredagskaffe, handle et par små nødvendigheter og så middag med venner i kveld, et stykke ut av byen - veldig koselig. Håper ellers på en stille og rolig helg med trening og frisk luft! Ha en fin-fin helg, glamourbib. i sær!

Randi sa...

Denne uken har gått utrolig fort:) Her sitter jeg på kontoret i nyinnkjøpt ullkjole og koser meg med marsipan og klementiner. Blir ikke så mye jobbing på meg i dag for babyen ligger å sparker inni magen, så er litt mer opptatt av det.

Etter jobb drar vi på landstedet vårt og blir det helt til mandag kveld. Herlig:)

God helg

Nanne sa...

Her er det mørkt ennå, og det regner - men hva gjør det når det er Glamorøs fredag? Glamouren i dag er "gamle" plagg i ny og vellykket kombinasjon, etter en hardt tiltrengt opprydding i klesskapet. Et relativt nytt denimskjørt fra Esprit er kombinert med en kremhvit 5 år gammel cardigan fra H&M (som er like fin ennå!)og blå topp fra Lindex fra i sommer. Favorittøreringene i sølv fra Thune, selvlaget armbånd i grønt, turkis og sølv og "Roma" fra Laura Biagiotti bak ørene. I morgen blir det càfebesøk med en gammel venninne som er hjemme på besøk!

Ønsker alle en flott helg!

S sa...

Ikke så veldig glamorøs foreløpig, men finklærne henger klare hjemme til julebordet med jobben i kveld. Har dog litt parfyme bak øret og neglelakk på, og med en litt rolig arbeidsdag er det slett ikke verst.

Helga byr på kos med ungene, maling av lintøyskap og kanskje litt tid til å lese. Mulig jeg også klarer å ferdigstille alle små momenter i en fagoppgave, som så kan sendes til veileder for en siste finpuss.

God helg til alle!

lene sa...

herlige fredag! kom sent hjem fra jobb-reise igår kveld, så idag er det hjemmekontor med omtrent null ytre glamour, men en hel del indre glamour. fredagsfølelsen er deilig, og når helga er nesten helt uten andre planer enn å bare være med kjæresten.. åh. luksus! i tillegg skal jeg faktisk kjøpe en etterlengtet jakke denne helga, noe jeg ser veldig frem til. jeg har begynt å leve etter det du predikerer og det er faktisk deilig å ønske seg noe og tenke gjennom det før man kjøper! ;)
ei god helg ønskes alle sammen :)

Anonym sa...

Jeg er en av de ivrige leserne som aldri kommenterer, men denne gangen skal jeg faktisk gi en lyd fra meg!

Noen timer med god jobbing nå, så blir det den faste fredagskaffen med kjæresten for å vie helgen inn. Glamoureffekter i dag er blomstrete kjole og grønt perlekjede - og min yndlingsparfyme J'adore! I morgen er det stor fest i byen (jeg bor i Venezia), så da må vi nok ut å sjekke folkelivet. Og så skal jeg på byens eneste nattklubb med gode venner:) Masse kaffe, lesing og kanskje en tiramisu hører også med.

God helg, alle sammen!

fru winther sa...

Dagens duft er "Fracas" og kleskoden er "gråmelert og comfy" i en blanding av ull og myk viskose. Dagens mest glamorøse ting så langt er langt og personlig brev fra Yves,der han snakker om hvor pen jeg er og gir meg masse klistrelapper. Snakk om lykke! Helgen fortsetter i kjent oppussings-stil, men klemmer inn lange og gode frokoster og en og annen film innimellom. I tillegg står årets første julebord på plakaten, men det tror jeg blir en rolig affære. Ønsker alle en deilig helg, særlig vår kjære Glamourbiliotekar!

TRF sa...

God fredag fra Barcelona. Dagens stil i dag er litt "Rock Chick" - grå øyenskygge fra YSL og grå kajal fra Lancome (min favoritt), duft av Kenzo Amour, ny lang t-kjorte, samt jeans og converse.
Det er stille på kontoret og alle venter på fredagspilsen klokka 15 :) I morgen skal det bakes gulrotkake i anledning en 86-års dag og så blir det en treningsøkt i løpet av helga. Resten tas på sparket. God helg til alle!

Henrikka sa...

Arpège er dagens duft og i ørene dingler filigransøredobber i sølv. Kose-luksus-strikkejakke i sort kasjmir med litt mer rocka t-skjorte under og smale sorte bukser. Dagens minus-glamoureffekt er øyekatarr... Venter på fly hjem, og etter en hektisk uke med jobbing gleder jeg meg til å gjøre ingen verdens ting i kveld bortsett fra å se Hitchcocks "Stage Fright" og opptak av True Blood fra NRK3 i går.
Lørdag blir det trening og venninnebesøk, søndag blir det testing av katt og hund sammen (skummelt...) og kino!
God helg til glamourbibliotekaren og alle andre!

sol sa...

Etter uker med frost og tørrvær har temperaturen steget med 10 grader og det regner og er grått her i Trondheim. Dagens glamoureffekt, som definitivt hjelper til med å holde humøret oppe, er Vanille Galante. Antrekket er kroppsnært og svart, som vanlig.
I helgen blir det øving med orkesteret jeg er med i, før konserten vi skal ha på tirsdag. etterpå blir jeg med som følge på julebord med overnatting til Meråker, før forhåpentligvis en avslappende søndags kveld.
God helg til alle!

Studenten sa...

Hmm, det er vel noen fredager siden jeg la igjen rapport nå. Dagens glamour er ryddig og ren leilighet etter en liten innsats fra mannen og meg i går kveld, at jeg straks skal ut i regnet en tur, frisk luft er godt for Studentens noe tunge hode i dag. Så blir det noen timer til med intens skriving og lesing, før man kan ta helg. Og jammen blir det ikke en liten tur bort i kveld for middag og filmkveld i herlig selskap. Luksus for en travel student i siste innspurt av studentlivet :)

God helg!

Glamourlektoren sa...

Rydder på kontorplassen min i dag - gir en deilig følelse å renske ut og reetablere system! Er kledt i sort og lilla i dag, med matchende, blomstret skjerf. Nyvasket hår, litt Marc Jacobs-parfyme og Cliniques Plum Nude på leppene gir en touch av fredagsglamour. I helgen skal gemalen og jeg i selskap til gode naboer og spise rakfisk (enkelte vil vel stille spørsmålstegn ved om rakfisk er glamorøs føde, men dog, det hører med før jul, synes nå jeg!). God novemberhelg!

Københavnerpigen sa...

God fredag! København og Oslo har visst byttet vær, for her er det endelig skyfri himmel og klar luft etter uker med følelsen av å vandre rundt i en fuktig bomullsdott. Fredagsglamouren har hittil bestått i joggetur mysende mot solen, og at leiligheten etter litt innsats nå tåler dagslys. Er helt enig med alle som skriver at dagene fyker av gårde for tiden, så nå håper jeg snart eksamensmodusen slår inn. Har allikevel lagt inn denne høstens første test av nattelivet på lørdag, og gleder meg til å bli gjenforent med min stroppeløse kjole. Å glede seg til å komme hjem til jul er også glamorøst når det nå begynner å nærme seg - synes alle som har tilgang til sine kjære skal bruke denne helgen på å nyte det :)

Kaisa sa...

God glamorøs fredags ettermiddag!
Her er det en rød t-skjorte under grå ullkjole, og en silkesinglett under der igjen. Fikk kjøpt 3 silkesingletter på loppis for noen uker siden, genialt opplegg! Skal se etter flere, ja. Gjør ingen ting at de er i vevd stoff når de er 2 nr for store.
Planen er snart å gå ut og jakte ned en prøve av den originale Chanel no 5, faktisk. Trenger den i morgen, og er ikke helt klar for å kjøpe en hel flakong for en dags bruk. (Kan heller gjøre det hvis jeg liker den.)
Planen i morgen er å delta på et mordmysterie anno 1924, og jeg har latt meg inspirere av den godeste Coco hva gjelder kostyme - og parfyme. (Hvilket betyr at etter å ha fått tak i parfymen, bærer det rett hjem for å gjøre ferdig en liten sort kjole.)

wine-fueled narcissism sa...

God ettermiddag!

Tenk å få utlevert en hjemmeeksamen på en fredag! Er det ikke urettferdig? Jaja, desto viktigere er det å få opp glamourfølelsen. Den mest åpenbare artefakten er et nytt pelspledd (utålelig harry i følge min kjære, men usedvanlig varmt og pusete i følge moi), samt røde lepper, ny vinrød rundhalset genser, og tvinnet oppsatt hår i 50-tallsstil.

Helgen skal tilbringes med skriving, men jeg skal sørge for å spe på med hyggelige aktiviteter. Jeg skal i hvertfall ikke nærme meg djevelsens forværelse (Oslo City). Jeg hastet gjennom er som en snarvei tidligere i dag, og blodtrykket skjøt i taket. For et fryktelig sted.

God helg!

Sofia E sa...

Jag har inte kommenterat här på jättelänge (hektiskt liv) men vill dela med mig av glamourupplevelser av det lite udda slaget. Dagens glamour består av beröm och uppmuntrande kommentarer på det nya jobbet.

Nora Alexa sa...

Jeg tenkte bare å endelig skrive en kommentar. Jeg leser bloggen din veldig veldig veldig ofte for jeg deler så mange av dine syn på ting, hjerte for glamour, vintage and all that jazz. Jeg liker bloggen din veldig veldig veldig godt og jeg skal bli flinkere til å kommentere selv om jeg hater kommentar-saken på blogspot.
/Nora Alexa

Glamourbibliotekaren sa...

Hilde Sofie: Mm, filmfestivalen, mye bra i år tror jeg!

Alt godt: Enig, man må ikke planlegge for mye.

Innmari: Velkommen i kommentarfeltet, og lykke til med takkekortskriving! :)

Fair: God jobbehelg!

Løvemunn: Mm, fin parfyme!

Elisabeth: Skype ja, tenk det, The Jetsons var først ute med bildetelefon! :D

Tonje: Takk i lige måde!

Hagenpåhytta: Har hørt rykter om den platinum-saken, ja.

Skolebibliotekaren: Lyng og kvister fra skogen her også! Eller forresten - nei, fra hekken i hagen! :D

Koristen: God helg til deg også!

Fornuftig forsker: Ytterpunkter på glamourfaktorskalaen, mao :) Men Dior MP hjalp sikkert i dag!

Sigrid: Høres koselig ut!

Ossi Runne: Du får jammen skviset mye glamour inn i Londonhelga di!

Frk Frydefull: Stille og rolig helg her også!

Randi: Så koselig det høres ut :)

Glamourbibliotekaren sa...

Nanne: Åh, Roma, brings back memories!

S: Ha det bra på julebord!

Lene: BRA! Ja, det er nemlig fint å tenke og lengte litt... i allefall når det ikke er fare for at den blir utsolgt.

Anonym: Velkommen hit, fortsett å rapportere hver uke! :) Og Tiramisu... mmmmm....

Fru Winther: Yves altså.. Rundbrenner er han! :D

TRF: Lancome-kajal-tilhenger her også!

Henrikka: Ah, Arpège. Omtale i en blogg nær deg snart :)

Sol: Litt Hermès spriter opp dagen, helt klart!

Studenten: Lykke til med innspurt og luksus!

Glamourlektoren: Uttaler meg ikke om rakfisk, men rydding av bord - ja takk! Det gjorde jeg i går, fant platespilleren min under en bunke papirer og kunne dermed spille gamle plater hele dagen i dag. Smart! :D

Københavnerpigen: Grattis med finvær! :)

Kaisa: Oi! Høres kult ut! Rollespill-aktig?

Wine-fueled: Det høres ut som du angriper hjemmeeksamen på helt riktig måte! :) Lykke til! Og helt enig ang. Oslo City, helvetes forgård! Jeg blir stressa før jeg har kommet gjennom svingdørene.

Sofia E: Ah, grattis! Det er jo en BRA glamourfaktor!!

Nora Alexa: Tusen takk, så hyggelig! Og takk for at du kommenterte til tross for uvennskap med blogspot! :) Fortsett med det!

Kaisa sa...

Ang. mordmysteriet: Det er et levende rollespill / laiv, ja. Chthulu (?)-setting. Så skrekk-mord-mysterie er nok den beste beskrivelsen. Fikk tak i parfymen, nå er det bare kjolen igjen.

Populære innlegg