lørdag, november 21, 2009

Moonlight in Vermont

Jo Stafford er en av mine yndlingssangere fra 40-tallet og deromkring - hun hadde en lang karriere både sammen med vokalgruppa The Pied Pipers (som bl.a. sang med Tommy Dorsey Orchestra og Frank Sinatra) og som soloartist. Og en solid diskografi.

(Hennes juleplate er forøvrig absolutt å anbefale, for den som er på jakt etter noe annet enn nok en versjon av O helga natt.)

I 1946 gjorde hun denne innspillingen av Suessdorf & Blackburns "Moonlight in Vermont":



Fiiiiin.


Ha en fin lørdag!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelig!
Jeg elsker virkelig musikk fra den tiden, takk for at du introduserte meg for en fantastisk sanger!

Glamourbibliotekaren sa...

Ingrid: Bare hyggelig, virkelig! God musikk må spres! Sjekk også ut Kay Starr! Og Peggy Lee så klart, innspillingene hennes med Benny Goodman fra 40tallet.

Sara sa...

Denne sangen er virkelig en av mine favoritter! Har den i både Willie Nelsons og Ellas versjon på i- poden min! Skal høre på denne damen nå, takk for tipset !

Anonym sa...

Kjempefin!!

Glamourbibliotekaren sa...

Sara: Margaret Whiting har en fin en også! Litt eldre, fra 1943 tror jeg.

Anonym: Ja!

nefertiti sa...

Frokosten inntatt, ungene sendt på skolen, fyr på peisen. Nå er jeg klar ved tastaturet.
Fint å begynne en mandagmorgen med den sangen :-)

Populære innlegg