torsdag, november 26, 2009

Glemte minner



Jeg sitter fra tidlig morgen til langt på kveld og lytter meg gjennom eldgamle 78-plater med Columbia Salongorkester og andre lignende ensembler. Det suser bra, platene snurrer kjempefort rundt, fiolinene skjelver rørende. Tenk å få oppleve å gå ut på restauranter og danse til salongorkestre... Men jeg gjør det nest beste: Jeg graver meg ned i arkivene, finner fram perlene, tørker støv av dem og lar dem få skinne. De blir tilgjengelige for publikum igjen. Verden får atter en gang høre de glemte minner.

4 kommentarer:

Smilla sa...

De gjør en viktig jobb frøken (for anledningen) arkivar! Vi litt nedi gangen er stolte av Dem.

Glamourbibliotekaren sa...

Thank you! :)

Hermia Says sa...

De är så vackra, skivorna. Härligt att du dammar av dem!

Jenny B sa...

Åh, de fina etiketterna! Jag blir så nyfiken på vad som finns på dem, och nu gör ni det möjligt för oss att få höra det!

Populære innlegg