onsdag, november 25, 2009

Me and you and everyone we know (2005)



Denne ukas filmkveld inneholdt en riktig perle - nemlig Miranda Julys debutfilm. Hun er skuespiller, regissør, performancekunstner, musiker - og mange av dere kjenner sikkert hennes "Learning to love you more"-prosjekt.


På mange måter er filmen litt Altman-aktig med mange småhistorier i et forstadsliv, underlige karakterer, og med en varme for disse. Det er noe troskyldig og optimistisk over den, poetisk, rett og slett litt magisk. July spiller selv den kvinnelige hovedrollen.

10 kommentarer:

glamouringeniøren sa...

Legges på minnet og man takker for tipset!

Men hvorfor minner dette meg sterkt om et utklipp av en bokanmeldelse fra DN jeg har i en av mine moleskine-kladdebøker. Boka er lita og gul og sikkert over ett år gammel, jeg har ennå ikke fått kjøpt den, men jeg skal finne den frem :) hihi

Katrine sa...

Å ja! Vi så den på kino samme uka vi hadde sett Brokeback Mountain, og på sitt stillferdige vis-og på ingen måte til forkleinelse for Heath og Jake- holder både mannen min og jeg denne for å være en bedre film. Den slamrer ikke med dørene, men er en liten perle som godt tåler flere gjensyn.

Alt godt sa...

Kjempefin film!

Lille søster sa...

Ja, den er flott!

Kathleen sa...

Denne filmen går jeg aldri lei, jeg kan se den om og om og om igjen! <3

Mette sa...

Ja! Den husker jeg godt, gjorde inntrykk.

Anonym sa...

Jeg liker filmsmaken din! Denne filmen er fantastisk. Intet mindre.

Linn sa...

En herlig film!

Glamingeniøren: Miranda Julys bok No One Belongs Here More Than You er gul - og anbefales absolutt!

glamouringeniøren sa...

Linn: Takk, skal se om det er samme gule boka jeg har på lappen min. Om ikke så skaffer jeg bare begge. Julelesning må man ha :)

Glamourbibliotekaren sa...

Alle: Spread the word! :)

Populære innlegg