tirsdag, november 17, 2009

Yves' julebrev



Som noen av dere vet - jeg og Yves Rocher go way back. Det er ikke ofte vi skriver til hverandre lenger. Det vil si, han sender iherdig brev hver måned, jeg svarer nokså sjelden... Men julebrevet fra Yves er fremdeles et av høstens postkassehøydepunkter for min del. Da jeg var tenåring og nærmeste parfymeri var litt for langt unna, var julebrevet fra Yves en kjærkommen mulighet til å skaffe seg deilig badeskum og andre mørketidsprodukter, og man fikk julestemning av å bla gjennom det og se på alle de lykkelige menneskene som pyntet med de litt underlige og småtacky pyntegjenstandene man også kunne bestille. Og denne skrekkblandede fryden over å motta pakken, åpne og se om produktene svarte til forventningene... Derfor ble jeg meget arg i fjor da brevet aldri kom! Min kusine rapporterte om at hun hadde fått, en venninne mailet begeistret og fortalte at brevet var kommet - men til meg kom det altså ikke. Hva var årsaken til denne diskriminering av en trofast kunde gjennom nesten 20 år? Var det fordi jeg heller brukte Weleda og sånt? Det fant jeg aldri ut. Heldigvis løste det seg, brevet kom i år, sent i oktober, og jeg slo meg løs... Og i går hentet jeg en pakke på min lokale nærbutikk. Alltid like spennende å rive den opp, sniffe på produktene, og vurdere om man kan puste lettet ut eller om dette var fullstendig bom. Man vet jo aldri. En litt glamorøs form for katta i sekken? Men denne gang var det blinkskudd. Tror jeg. Produktene ser dere på bildet over.

Vi ses igjen om et år, Yves!

14 kommentarer:

Nina sa...

Jepp, det julebrevet er topp! Er selv mangeårig kunde hos den godeste Yves, tror jeg har passert 15 år som kunde! :-) Handler nok ikke like ofte som før, jeg heller, men en gang i blant lar jeg meg friste. De siste årene har du forresten i større grad kunne takk nei til harry "gaver" og heller velge at snille Yves bidrar til treplantingsprosjekter o.l.Helt topp, spør du meg!

Jonas Lie sa...

Hvordan skal navnet Yves Rocher egentlig uttales?

Glamourbibliotekaren sa...

Nina: Han tok i allefall hintet om at jeg IKKE ville ha den stygge ponchoen som alle automatisk får - jeg hadde skrevet NEI TAKK og krysset over bildet av ponchoen. Det er et stort framskritt! Før fikk man alle disse gavene uansett hva man gjorde.

Jonas Lie: Rett fram så klart! YYYVES RÅSJER, ikke noe forfranskning her i gården.

Anonym sa...

'iv rå'sje:r (' = trykkstavelse og : = lang vokal)

Glamourbibliotekaren sa...

nei nei, ikke på mitt språk! :D

Unknown sa...

Yves og jeg hadde en nær relasjon da jeg bodde hjemme og var særs ung. Tror sannelig min mor overtok ham da jeg flyttet.

Anonym sa...

Ok, 'y:ves 'rå:sjer, da! ;)

Glamourbibliotekaren sa...

Right on! :D

koristen sa...

Yves var en kjekk mann å ha i de årene jeg bodde i en liten by i Finnmark :-) Nostalgiske følelser kommer...

fru winther sa...

Jeg også har en heftig Yves-bakgrunn, og har også bunkret opp med juleprodukter. Heldigvis har han sluttet å sende meg grusomme urteteer og perlearmbånd med "raffinert snøre i imitert semsket skinn". Nå planter han trær for meg i stedet. <3

Anonym sa...

Jeg uttaler navnet yvess råkker! -og ja han er en gammel venn av meg også. -og jeg er også enig i at det er fint vi kan velge bort "premiene" og heller plante et tre. Forøvrig liker jeg å handle i nettbutikken hans.

Fruen sa...

Yyyves Råssjer!

Anonym sa...

Minner meg om de utallige ganger jeg har hørt "Vicky"(=jentenavn) når det er snakk om Vichy(kosmetikkmerke)....+ ei som sa vikjy...Den fransken, den fransken...

Glamourbibliotekaren sa...

Yves Råkker! Vikjy!! Dette blir bedre og bedre! :D

Populære innlegg