tirsdag, desember 01, 2009

An affair to remember (1957)


Denne ukas filmkveld-film ble "An affair to remember" med Cary Grant og Deborah Kerr i hovedrollene. Kerr er nattklubbsangerinne (dubbet av Marni Nixon, som også dubbet Audrey i sangnumrene i "My fair lady") og møter Grant, rundbrenner som skal gifte seg for penger, på et cruiseskip. Empire State Building spiller en sentral rolle - hvis de virkelig elsker hverandre om et halvt år, skal de møtes der den 1. juli kl. 17. Også videre. Mange fine bilder, cruiseskip-stil fra 50tallet med aftenkjoler og storband, pittoresk småbyliv langs middelhavskysten, og en vakker melodi signert Harry Warren. Enhver Cary Grant-film er verdt å se, også denne.

Her er melodien:


4 kommentarer:

Flugo sa...

Vi har filmkveld på lørdager. Sist så vi Little Miss Sunshine. Utrolig morsom :-)

Alt godt sa...

Eg har faktisk ikkje sett den, endå så mange gongar eg har sett Sleepless in Seattle der den er så sentral. For gale!

Glamourbibliotekaren sa...

Flugo: Å, den har jeg ikke sett ennå! På tide.

Alt godt: Sleepless in Seattle ja, det tror jeg må være 15 år siden sist.. kanskje på tide å se den igjen også.

Alt godt sa...

Ungane mine elskar den, vi kan sjå den om att og om att. Fin film å sjå saman med barn frå seks-sju og oppover, dei identifiserer seg 100% med Jonah.

Populære innlegg