tirsdag, januar 05, 2010

Lester på en tirsdag

Første musikalske innslag dette året må bli Lester Young. Her spiller han Johnstons "Pennies from heaven" - akkompagnert av bl.a. pianisten Hank Jones som jeg hørte på Iridium i New York for fem år siden. (Og glade Buddy Rich skal dere få se og høre mer til senere i dag!)

Lester er blant mine store tenorfavoritter, ikke minst på grunn av det helt spesielle samarbeidet med hans nære venninne Billie Holiday. Deres samspill var beyond alt, de hadde en musikalsk telepati som verden sjelden har sett.


6 kommentarer:

U9 sa...

Har akkurat vært innom en håndarbeidsblogg og var i dèt moduset da jeg leste om Lester. Ettersom lester er nordnorsk for raggsokker var min umiddelbare tanke: Har Glamourbibliotekaren begynt å strikke nå? Forsto fort at slik var det ikke!

Glamourbibliotekaren sa...

haha! Lester = raggsokker?

Hanne sa...

Jeg tenkte akkurat det samme som U9 - men så er jeg også nordnorsk da...
Ha en strålende dag!

fru winther sa...

Haha, jeg er også nordnorsk, og tenkte også straks på ullsokker! "Ullsokk-overskrift, se det var jo passende på en frysihjel-tirsdag som denne", tenkte jeg. Men sangen funket, den også.:)

Jonas Lie sa...

HAHA! Samme her!
Jeg tenkte umiddelbart på raggsokker.
Komisk!

Glamourbibliotekaren sa...

Og der tror jeg vi trygt kan fastslå at Glamourbibliotekaren ikke er nordlending, og at jazzinteressen hennes er prekært større enn håndarbeidskunnskapene :D

Populære innlegg