onsdag, juli 14, 2010

Sommerens loppefunn, del 1

Denne fine mugga fra Stavangerflint fant jeg i Kristiansand i juni. Rosene er nesten litt geometrisk og kantete, ikke så romantisk som man er vant til. Futuristisk rosemønster?! Selvmotsigende og herlig!

Mugga har flott fasong og rommer mye saft/vaniljesaus/blomster. Og den tar seg fint ut på hylla. Men som alt annet jeg kjøper på bruktmarked skal den brukes. Ikke bare stå og se pen ut og ta opp plass. (Interiørtrenden med å lage stilleben her og der som bare er til pynt, passer nok ikke meg.)

9 kommentarer:

Mari sa...

For en nydelig mugge! Er bladene svart-hvite? Åh, liker både dekor og fasong:)

Glamourbibliotekaren sa...

Ja, bladene er svart-hvite! :) Jeg synes også den er kjempefin. (ellers hadde jeg aldri kjøpt den, haha)

Anonym sa...

Kjempefin!:)

Eli sa...

Og så er mugga god å bruke, den søler ikke som mange andre!

Bloggenanne sa...

Er det bare jeg som assosierer litt rart, eller er det noe litt "Steffen Kvernelandsk" over stilen rosene er tegnet i?

Bloggenanne - igjen sa...

For øvrig må jeg tillegge at det var en veldig pen mugge! Hos oss brukes for øvrig også loppefunnene flittig, og vi gleder oss mye over god norsk industridesign.

Frk. Frydefull sa...

Nydelig! Får jeg lov å spørre litt forsiktig om nøyaktig hvor du kjøpte? Er bosatt i sørlandshovedstaden og stadig på jakt etter slike ting . . . ??

Glamourbibliotekaren sa...

Alle: Ja, den er virkelig fin! Og spesiell, jeg har aldri sett det mønsteret før. Vet ingenting om det!

Frk. Frydefull: Jeg kjøpte den på en stor bruktbutikk der de hadde mye Porsgrunn/Stavangerflint/Egersund til en billig penge! Laaang butikk i Dronningensgate!

Kristina sa...

Denne var kul! Jeg er også på jakt etter en skikkelig mugge, syns alle jeg finner er så små.

Populære innlegg